Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [58]
Позашкілля [24]
Психологічний супровід [39]
Сімейно-родинного виховання [8]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 08:16

Головна » Статті » 2015 КО: виховання і розвиток » Виховна взаємодія

Педагогіка співробітництва як складова реалізації виховної системи у роботі класного керівника

Педагогіка співробітництва як складова реалізації виховної системи у роботі класного керівника

Швецова Анжела Жоржівна, вчитель російської мови та літератури, спеціаліст вищої категорії 

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 103 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор: Ситенко Неля Юріївна

Адреса: 69118, м. Запоріжжя, вул. Новокузнецька, 18-а.

Телефон: +38 061 2799592

Е-мail: school103zp@ukr.net

Сайт: http://gradum103.zp.ua/

Провідна педагогічна ідея досвіду Використання соціально-продуктивних методів виховання та розвиток вільної, талановитої, фізично здорової особистості, збагаченої науковими знаннями, яка готова до творчої праці та моральної, етичної поведінки у суспільстві через  створення інтеграційного простору. Шлях до цієї мети – особиста практична діяльність дитини, спрямована на самоосвіту, самовиховання, саморозвиток.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду Мета виховання: спрямованість всієї виховної роботи на задоволення інтересів особи на базі пізнання особливостей, потреб і можливостей людини. Мета сучасного освітнього процесу - не тільки сформувати необхідні компетенції, надати ґрунтовні знання з різних предметів, а й формувати громадянина, патріота; інтелектуально розвинену, духовно і морально зрілу особистість, готову протистояти асоціальним впливам, вправлятися з особистими проблемами, творити себе і оточуючий світ.Педагогіка співробітництва реалізується через певні ідеї:

- ідея навчання (виховання) без примусу;

- ідея важкої мети;

- ідея опори;

- ідея вільного вибору;

- ідея відповідної форми;

- ідея інтелектуального фону класу;

- ідея самоаналізу.

Науково-теоретична база досвіду Ідеї педагогіки співробітництва закладені в роботах відомих науковців  В.О.Сухомлинського, Ш.А.Амонашвілі, І.П.Волкова, І.П.Іванова, А.С.Макаренка, Є.М.Ільїна, В.А.Караковського, С.М.Лисенкової, В.Ф.Шаталова, О.О.Нікітіна  і Б.П.Нікітіна, М.П.Щетиніна та інших. У педагогіці співробітництва відносини з учнями будуються таким чином, щоб дати можливість дітям нові стимули, закладені у самому навчанні, залучити їх до спільної праці та творчої взаємодії учителя (класного керівника) і учнів. Така педагогіка  передбачає перехід від педагогіки вимог до педагогіки відносин. Це означає, що дещо змінюється стиль відносин вчителя та учнів:

  • не забороняти, а спрямовувати;
  • не управляти, а співкерувати;
  • не примушувати, а переконувати;
  • не командувати, а організовувати;
  • не обмежувати, а надавати свободу вибору

Тільки за таких умов можливе навчання (виховання) без примусу, яке характеризує:

• вимогливість, засновану на довірі;

• захопленість, народжену цікавим викладанням;

• заміна примусу бажанням, яке породжує успіх;

• ставка на самостійність і самодіяльність дітей;

• застосування непрямих вимог через колектив.

Стисла анотація досвіду Досвід за іноваційним потенціалом є модифікаційним, так як пов’язаний з удосконаленням відомих ідей та методик. На різних етапах розвитку колективу вчитель  висуває  конкретні завдання виховання і, спираючись на учнівський колектив, впроваджує різноманітну виховну роботу з класом та з окремими учнями. При цьому враховуються вікові особливості учнів, рівень їхніх знань та стан успішності, дисципліни в класі, наявність таких якостей: працьовитість, колективізм, усвідомлення громадського обов'язку.

Вивчення учнів. Класне керівництво починається, як правило, з вивчення класу й окремо кожного учня. У результаті створюються необхідні умови для правильної, раціональної організації виховної роботи, для здійснення індивідуального підходу. Вивчення учнів триває упродовж усього їхнього навчання.

Організація і виховання класного учнівського колективу. Це один з основних, провідних розділів досвіду. Згуртовуючи учнів у дружний і цілеспрямований колектив, педагог  створює передумови для успішного розв'язання навчально-виховних завдань, впливає на окремих учнів і на клас у цілому не тільки силою свого авторитету, а й шляхом формування громадської думки. Виховні години спрямовані на пізнання себе, своєї психіки, своїх сильних та слабких рис, моральних якостей та розвиток позитивного само відношення.

Підвищення якості знань та зміцнення дисципліни. Високий рівень знань і свідома дисципліна — найважливіші показники правильної організації навчально-виховної роботи. З метою  підвищення якості знань школярів,  запобіганню  відставанню окремих учнів і другорічництву в  класі, помітне місце в  діяльності посідає виховання в дусі свідомої дисципліни та привчання до виконання правил співжиття.

 Координація виховної діяльності учителів. Класний керівник покликаний координувати й спрямовувати виховну роботу вчителів свого класу. В досвіді розкрито принципи взаємодії класного керівника та вчителів-предметників, з метою обговорення виконання єдиних вимог, якості знань і стану дисципліни.

 Робота з батьками учнів. Зрозуміло, спілкування з батьками на зборах, засіданнях батьківського комітету відбувається регулярно, але, відверто, це малодійове. Педагог розкриває секрети налагодження взаємодії та взаєморозуміння між класним керівником та батьками.

Результативність впровадження досвіду

  • випускник школи – зріла особистість;
  • їй притаманні:

- любов до Батьківщини, свого народу, своєї родини;

- високе почуття обов’язку та відповідальності;

- активна життєва позиція;

- почуття гідності за свій народ, державу, школу, родину.

Організація  виховної роботи  на основі співробітництва  забезпечує сприятливі умови для самореалізації особистості в Україні відповідно до її інтересів та можливостей; розвиває професіоналізм, високу мотивацію до праці як основи конкурентоспроможності особистості; має позитивну динаміку зростання рівня патріотизму; зростання соціальної і трудової активності; відроджує духовність особистості. 

Репрезентація досвіду

  • на засіданнях ШМО класних керівників навчального закладу;
  • презентація досвіду на районному та обласному  етапах  Всеукраїнського конкурсу «Класний керівник року-2015»;
  • на сторінках «Методичного журналу», №3, розташованого на шкільному сайті «Градум-103»​

Посилання на матеріал     http://gradum103.zp.ua/index.php/pedagogicheskaya-vystavka

Категорія: Виховна взаємодія | Додав: kommun (28.01.2016)
Переглядів: 932 | Теги: розвиток життєвих комп, ігрові технології, педагогіка співробітництва, технології формування самостійної п, діалогова технологія | Рейтинг: 1.0/24
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020