Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [58]
Позашкілля [24]
Психологічний супровід [39]
Сімейно-родинного виховання [8]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 08:02

Головна » Статті » 2015 КО: виховання і розвиток » Виховна взаємодія

Організація та проведення багатоетапної гри «Ключі до Успіху як ефективної умови розвитку системи виховної роботи ЗЗБНВК № 106

 

 

Тема: Організація та проведення багатоетапної гри «Ключі до Успіху як ефективної умови розвитку системи виховної роботи ЗЗБНВК № 106

 

Походун Ірина Анатоліївна, заступник директора з виховної роботи, спеціаліст вищої категорії

Мельник Алла Михайлівна, педагог-організатор, спеціаліст

 

Повна назва школи: Запорізький загальноосвітній багатопрофільний навчально-виховний комплекс № 106

директор: Іванішина Олена Анатоліївна

Адреса школи: вул. Рубана 9

тел.:  236-69-30

email: zzbnvk106@ukr.net

http: zzbnvk106.zz.mu

 

           Провідна педагогічна ідея досвіду полягає в створенні умов для

організації та проведення багатоетапної гри «Ключі до Успіху» як ефективної умови розвитку системи виховної системи роботи                     ЗЗБНВК № 106, що відповідно спрямовано на формування особистості учнів націлених на досягнення життєвого успіху

 

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду

         Відомо, що гра краще за все може спонукати дітей до діяльності та творчості. Кожен учитель знає із свого досвіду, що вдало використаний на уроці ігровий момент викликає додатковий інтерес до предмета, допомагає зосередити увагу, дає можливість зняти втому та напруження чи навіть стрес. А все це спрямовано на збереження здоров’я дитини – і фізичного, і психічного.

         Принципом роботи кожного педагога мають стати слова: «На уроці виховувати і навчати – граючи. Після уроку грати – виховуючи і навчаючи!»

         З цією метою була розроблена багатоетапна комплексна гра «Ключі до успіху», в рамках реалізації шкільного проекту «Школа досягнень: технологія успішного учіння».

       Практично кожна дитина (а не виключно активні, талановиті, розумні) може взяти участь в позаурочній роботі. Впровадження цією гри дає можливість дитині проявити себе, реалізувати приховані можливості, стати  «гордістю класу» хоча б на короткий період.

       Послідовно готуючись до кожного з етапів, підлітки вчаться спілкуватися. Крім комунікативних навичок, розвивається почуття колективізму, відповідальності за доручену справу.

Ідеологія багатоетапної комплексної гри «Ключі до успіху» спирається на наступні концептуальні положення:

         успішність учнів - необхідна умова психологічного благополуччя школярів, основа їх  здоров'я;

успішність школярів - необхідна умова включення учнів  в діяльність;

успішність дитини - необхідна умова соціалізації людини, розвитку духовно-ціннісної орієнтації;

успішність вихованця як соціально-психологічний механізм виховання пов'язана з опорою на вчорашній успіх, з переживанням успішності сьогодні, очікуванням, прогнозуванням, проектуванням завтрашньої радості                  (Ш. А. Амонашвілі, А, С. Макаренко);

успішність - гуманістичний стиль взаємин педагога і що вчиться, спілкування  підлітків  один з одним, вчителів один з одним;

успішність школяра - результат реальних досягнень учня в різних видах діяльності (спорті, творчості, праці і ін.), а успіх - спосіб самоствердження, самовираження;

успішність - контекст культури школи, норма повноцінного життя дитини, школа виступає для дитини першою і основною моделлю соціального світу, моделлю світу успіху або неуспіху;

успішність - це атрибут учня, і вчителя як окремої особи, так і групи, всього шкільного   співтовариства;

успіх це підведення підсумків діяльності, основа самооцінки, самопізнання, мрія про майбутнє  досягнення.

         Отже, суть багатоетапної гри «Ключі до успіху», зводиться до створення ситуації успіху для кожного учня і цілого  класу в цілому, допомагає досягти успіху, реалізувавши свої можливості та ресурси.

 

Науково-теоретична база досвіду

  • журнал видавничої групи «Основа» -  «Виховна робота в школі»;
  •  Яременко Н. Класному керівнику як провести ігри. - Київ: Шкільний світ, 2009;
  •  Бутрім В.  Сценарій веселих свят. - Київ: Шкільний світ, 2006;
  •  Жданович Ю. Вчимося і граємося Методичні рекомендація для організаторів дозвілля дітей. – Київ: Шкільний світ, 2008;
  •  Наші улюблені свята в школі. – Харків: Видавнича група «Основа», 2007;
  •  Куріпа В.  Сценарій позакласних заходів. – Харків: Видавнича група «Основа», 2007;
  •  Голубченко М. Режисура шкільних свят. – Київ: Шкільний світ, 2009;
  •  Черненко Н. Спортивні свята. – Київ: Шкільний світ, 2008;
  •  Шептифрац А. В мире игры и фантазии. – Тирасполь, 1996;
  •  Шрагина Л. Логика воображения. – Москва, 2007

 

 

 

 

 

Стисла анотація досвіду

 

Дана гра допомагає класним керівникам наповнити життєвий простір

своїх вихованців діяльністю, яка їм буде цікава. Вона складається з  різноманітних заходів: спортивні змагання, конкурси тематичних мультимедійних презентацій, КВК, виступ агітбригад, танцювальні змагання, інтелектуальні ігри тощо. Протягом підготовки та участі у вищезазначених заходах діти можуть проявити себе в якості особистості-знавця, особистості-здорової, особистості-культурної, особистості-креативної, особистості-соціальної, відповідно до моделі випускника ЗЗБНВК № 106.

           Класний керівник займає позицію супроводжуючого, помічника в підготовці дітей до конкретних справ, постійно стимулюючи їх до прояву особистих якостей.

           Сенс і головне призначення виховної роботи класного керівника полягає в спрямованості процесу виховання на розвиток дитини через створення «ситуації успіху».

 

Результативність впровадження досвіду

 

Створення власної системи виховної роботи школи, яка дає можливість для:

- самовираження учнів і педагогів;

- формування «образу успішної людини» як елементу шкільної культури;

- інтеграції навчальної діяльності у виховну;

- формування позитивної мотивації учнів до участі в справах школи;

- розвитку ініціативи і творчої активності школярів і педагогів школи;

- розвитку ключових компетенцій успішної особистості (учбовою, дослідницькою, соціально-особовою, комунікативною, співпраці, організаторської діяльності, особово-адаптивної)

 

Репрезентація досвіду

Багатоетапна комплексна гра «Ключі до Успіху»впроваджується  на

шкільному рівні. Результати гри доводяться до відома батьківської громадськості на інформаційних стендах.

         Презентація досвіду проходила на  районному семінарі щодо поширення передового педагогічного досвіду (2009 р.), матеріали гри ввійшли до навчально-методичного посібника «Сучасні виховні системи і технології» (із досвіду роботи навчальних закладів Хортицького, Шевченківського, Ленінського та Орджонікідзевського районів міста Запоріжжя) – 2012 рік.

https://youtu.be/xjOqJCgUG04

 https://youtu.be/2gdeO_lp6rk

  https://youtu.be/1M64jvRWV5M



Джерело: https://yadi.sk/i/KvJdk8vInY8ZZ
Категорія: Виховна взаємодія | Додав: piskun528 (26.01.2016) | Автор: Походун І.А.,Мельник А.М. E W
Переглядів: 729 | Теги: досвід роботи, ГРА, виховна робота | Рейтинг: 1.0/27
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020