Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [58]
Позашкілля [24]
Психологічний супровід [39]
Сімейно-родинного виховання [8]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.04.2024, 13:08

Головна » Статті » 2015 КО: виховання і розвиток » Виховна взаємодія

Організація культурно дозвіллєвої діяльності підлітків як ефективний засіб соціалізації особистості

Тема : «Організація культурно дозвіллєвої діяльності підлітків як ефективний засіб соціалізації особистості»

Остах Ганна Олегівна

Вчитель іноземної мови (спеціаліст)

 

Запорізький загальноосвітній багатопрофільний навчально-виховний комплекс №106

Директор: Іванішина О.А.

Адреса школи: Рубана 9

тел.: (061) 2366930

email: zzbnvk106@ukr.net       

  http: http://zzbnvk106.zz.mu

 

Провідна педагогічна ідея досвіду :створення умов для розвитку виховання цілісної гармонійної особистості підлітків шляхом організації культурно дозвіллєвої діяльності буде ефективним при дотриманні наступних умов:

  • Залучення підлітків до підготовки та проведення шкільних культурно дозвіллєвих заходів;
  • Організація змістовного дозвілля для учнів;
  • Тісна взаємодія із батьками, організації спільної діяльності;
  • Сприяння  творчій самореалізації кожного учня.

 

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду

Головною метою моєї діяльності є створення умов для ровитку гармонійної, високоморальної та цілеспрямованої особистості. Виховання гармонійної особистості насамперед передбачає цілісний підхід до дитини, що полягає у створенні спільними зусиллями викладачів та батьків гуманного педагогічного середовища для кожної дитини. Натомість, життя сучасної людини з самого дитинства характеризується гострими суперечностями та вкрай суперечливими цінностями, що пропонуються дитині оточуючим середовищем: школою, сім'єю, вулицею, засобами масової інформації. На мою думку, самедозвіллєва діяльність як педагогічний процес здатна усунути бар'єри між школою, сім'єю та внутрішнім світом дитини.

Науково-теоретична база досвіду

У своїй роботі я спираюся на фундаментальні теорії великих вітчизняних педагогів А.С.Макаренка та В.О.Сухомлинського. Крім того, цікавими для мене, як класного керівника є доробки вчених, що вивчали проблеми соціалізації підлітків через організацію культурно-дозвіллєвої діяльності. Зокрема, це роботи Г.І.Фролова, С.М.Іконнікової, І.М.Іллінського, А.Д.Жаркова, Т.Г. Кисельова та  ін.

 

Стисла анотація досвіду

Залучення підлітків до підготовки та проведення  шкільних культурно – дозвіллєвих заходів дає змогу у повному обсязі розкрити здібності та задатки кожного учня. Наш класний колектив приймає активну участь у різноманітних шкільних конкурсах. Щороку ми стаємо учасниками шкільного пісенно-танцювального конкурсу «Євробачення». Наші спільні старання щоразу завершуються отриманням призового місця. У 2013 році клас прийняв участь у шкільному проекті «Ялинка Фест» і також зайняв призове місце. Я вважаю, що такі заходи дають можливість учням порозумітися, знати спільну мову та стати частиною шкільного життя.

Свою креативність та неординарність учні демонструють при підготовці до виступів «Агітбригади», які завжди відрізняються оригінальність та масовістю. 

Для згуртування класного колективу я використовую елементи тренінгових занять. Яскравим прикладом є заняття «Бінго». Ця вправа спрямована на пошук спільних інтересів та вподобань учнів у класному колективі. Виконуючи її, діти із задоволенням працювали із папером, активно спілкувалися та взаємодіяли. В результаті ми зробили висновок, що індивідуальність – це уже добре, проте бути схожим зі своїми друзями теж дуже важливо. А наш клас, як виявилось, поєднує дуже багато спільного.

Для виховання гендерної культури учнів організовую заходи, спрямовані на виховання толерантності та взаєморозуміння. Так, наприклад, нами було проведено гру «Хлопці або дівчата» для учнів сьомих класів. Такі заходи слугують не лише способом гендерного виховання, а й шляхом до згуртування різних класних колективів.

У минулому році ми започаткували нову традицію – випуск шкільної газети «На всі 106%». Учні активно взялися за підготовку кожного випуску, пошуку цікавих матеріалів та новин шкільного життя. У нашій газеті ми висвітлюємо іменинників кожного місяця, визначні шкільні події та досягнення наших учнів. Улюбленою рубрикою наших школярів є колонка «Їх знає кожен», у якій учні беруть інтерв’ю у представників адміністрації та своїх улюблених вчителів.  Робота зі шкільною газетою дає змогу учням відчути себе маленькими журналістами, проявити свої здібності та свою фантазію. 

Результативність впровадження досвіду

На даному етапі учні проявляють активне бажання не лише приймати участь у заходах, а й проявляють ініціативу у їх плануванні та організації.  Рівень згуртованості класу підвищився. Також можна відмітити позитивні зміни і з самими учнями – вони проявляють високий рівень самостійності, відповідальності та вихованості. Помітні також зміни із самооцінкою учнів - учні більш впевнені в собі, адекватно реагують як на свої успіхи так і на невдачі. В діяльності класного керівника дуже важливим є вміння налагодити зв'язок зі своїми учнями, знайти з ними «спільну мову». Особливо важко досягти цього при роботі з підлітками. Проте, шляхом організації спільної діяльності, залучені їх до дозвіллєвих заходів, тісному спілкуванні та взаємодії досягнути цієї мети можливо. Тому, я як класний керівник, уже 4 рік поспіль активно працюю у цьому напрямку. Результат такої роботи я бачу у ставленні моїх підопічних до мене, їхніх творчих, навчальних та особи стіни успіхах та досягненнях.

Репрезентація досвіду

Конкурс «Класний керівник року», Шкільне методичне об’єднання

http://ostahanna.pp.ua/



Джерело: https://drive.google.com/folderview?id=0B0JPX1Hdj9dNcHJ1UmNIdllrODA&usp=sharing
Категорія: Виховна взаємодія | Додав: piskun528 (26.01.2016) | Автор: Остах Ганна Олегівна E W
Переглядів: 1162 | Коментарі: 1 | Теги: культурно дозвіллєва діяльність, підлітки | Рейтинг: 1.0/113
Всього коментарів: 1
1 Lynx  
Анечка, ты большая умница. Так держать! Желаю победы в номинации!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024