Формування життєвонеобхідних для самореалізації компетенцій учнів початкових класів
Кусакова Ольга Вікторівна, вчитель початкових класів, вища категорія, звання «Старший вчитель»
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 103 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор: Ситенко Неля Юріївна
Адреса: 69118, м. Запоріжжя, вул. Новокузнецька, 18-а.
Телефон: +38 061 2799592
Е-мail: school103zp@ukr.net
Сайт: http://gradum103.zp.ua/
Провідна педагогічна ідея досвіду Провідною ідеєю досвіду є «школа для життя, школа через життя», підвищення професійної компетентності вчителя у пошуку шляхів з розвитку ключових компетентностей молодших школярів.
Обґрунтуванняактуальності та перспективностідосвіду Актуальність і перспективність досвіду обумовлена сучасними тенденціями в освіті, новими Державними стандартами, а саме, формуванням і розвитком інтелектуальної, вихованої, комунікабельної ,успішної, творчої та ініціативної особистості, здатної жити в сучасному суспільстві, реалізувати себе у житті. Перед початковою школою, відповідно до нового Державного стандарту початкової загальної освіти, стоїть завдання впровадження компетентнісного підходу в навчально-виховний процесс початкової школи, розробка навчально-методичного забезпечення щодо формування ключових компетентностей молодших школярів, вдосконалення професійної майстерност івчителів початкових класів щодо розвитку компетентностей учнів молодших класів.
Науково-теоретична база досвіду Концепція компетентнісно – орієнтованої освіти є популярною в сучасній європейській педагогіці.Її розробляють відомі міжнародні організації, зокрема ЮНЕСКО, ЮНІСЕФ, ПРООН, Рада Європи, Комісія з питань культурної співпраці при Раді Європи. В основі наукових праць угорського педагога Г.Халаш, ірландського вченого-педагога Дж.Куллахан, французького педагога Ж.Перре та багатьох інших лежить ідея необхідності формування компетентної особистості, здатної застосовувати знання, уміння та досвід відповідно до ситуації.Проблема компетентнісного підходу в середній освіті в Україні набула ґрунтовного розв'язання. Ідеї її вирішення знайшли відображення в роботах видатних психологів і педагогів: Макаренка А.С., Сухомлинського В.О., Подмазіна С., Бондар С.,Родигіної І.В.., Якиманської , та інших.
Стисла анотація досвіду Досвід розкриває створення умов для розвитку і самореалізації учнів, організацію навчально-пошукової, дослідницької діяльності учнів, здійснення індивідуального підходу для створення ситуації успіху у кожного учня, розкриття творчих здібностей, навичок майстерності, ораторського мистецтва, гармонізування відносин дитини з навколишнім світом, навичок спілкування і колективної творчості; виховання патріотичних почуттів, стійкої громадянської позиції, використання сучасних комп’ютерних технологій у навчально-виховному процесі, що сприяє формуванню та розвитку ключових компетентностей учнів.
Результативність впровадження досвіду Досвід роботи дозволяє розвивати й удосконалювати особисту практику вчителів початкових класів, керівників шкільних методичних об’єднань вчителів початкових класів, модернізує процес навчання на сучасному етапі та може бути використаний для впровадження в інших навчальних закладах. Свої життєво необхідні компетенції учні успішно самореалізують у шкільних, районних інтелектуальних та творчих конкурсах, а також у повсякденному житті.
Репрезентація досвіду
- на засіданнях ШМО Запорізької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №103 Запорізької міської ради Запорізької області ;
- виступ під час засідання методичної ради закладу.;
- на засіданні районного методичного центру вчителів початкових класів Комунарського району в 2013, 2014 роках ,
- для слухачів курсів ЗОІППО в 2012 році.
Посилання на матеріал http://gradum103.zp.ua/index.php/pedagogicheskaya-vystavka
|