Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [58]
Позашкілля [24]
Психологічний супровід [39]
Сімейно-родинного виховання [8]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 20.04.2024, 04:52

Головна » Статті » 2015 КО: виховання і розвиток » Виховна взаємодія

Формування в учнів основної та старшої школи національної свідомості, належності до рідної землі, народу

Формування в учнів основної та старшої школи національної свідомості, належності до рідної землі, народу

Сіропол Світлана Євгеніївна, вчитель української мови і літератури, вчитель вищої категорії, старший вчитель

Запорізька загальноосвітня школа I-IIIступенів №84 Запорізької міської ради Запорізької області,

Директор: Діденко Зоя Василівна,

Адреса: 69104, 16-А, м. Запоріжжя, вул. Північнокільцева,

Телефон:  (0612) 769-80-34,

E-mail: school84.zp.ua@gmail.com

Сайт: http://school84.zp.ua

 

Провідна педагогічна ідея досвіду: Вироблення певної технології виховання духовно багатої, розвиненої особистості, громадянина України.

Провідна ідея досвіду втілена в загальній гіпотезі про те, що ефективність виховної роботи може бути досягнута, якщо теоретико – методологічні засади будуються з урахуванням вітчизняного і зарубіжного досвіду відповідно до особистісно орієнтованої парадигми освіти. Її результатом є формування цілісної особистості, яка має активну соціальну позицію, високі моральні якості, які постійно вдосконалює, уміє керувати своїм здоровʼям, прагне до знань і має певний достатній життєвий досвід, тобто готова до суспільного життя.

Обґрунтуванняактуальностітаперспективностідосвіду: Виховання – вічна проблема. Відколи існує людство, відтоді й дбає про продовження роду, своє потомство. Від батьків передається генетичний код, рідна мова, матеріальна й духовна культура, що забезпечує спадкоємність поколінь, збереження нації.

Як бачимо, національне виховання носить суспільний характер, його сутність полягає в тому, що формуються світогляд, мораль, високі естетичні смаки, ставлення дитини як особистості до навколишнього світу.

Головна мета національного виховання – набуття молодим поколінням соціального досвіду, успадкування ним духовних надбань українського народу, досягнення високої культури міжнаціональних взаємин, формування в молоді, незважаючи на національну належність, рис громадянина України, розвинення духовності, прищеплення моральної, художньо – естетичної, правової, трудової, екологічної культури.

В означеному аспекті робота класного керівника має бути спрямована на використання таких методів і форм виховання, які здійснюють гармонійне виховання підростаючого покоління.

Представлений досвід класного керівника сприяє виконанню Національної доктрини розвитку освіти України , Програми «Основні орієнтири виховання учнів 1 – 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», Концепції національно – патріотичного виховання дітей та молоді.

Науково-теоретична база досвіду: Становлення української державності, інтеграція до європейського і світового співтовариства, відмова від тоталітарних методів управління державою і побудова громадянського суспільства передбачають орієнтацію на людину, яка здатна працювати на процес державотворення, на становлення народу України як політичної нації.

Автор досвіду вважає, що стрижнем цієї системи виховання в Україні є національна ідея, спрямована на вироблення життєвої позиції людини, становлення її як особистості, як громадянина своєї держави. 

Теоретичною основою досвіду є системний, особистісний, компетентнісний, аксіологічний, синергетичний і акмеологічний підходи до вивчення педагогічних явищ та сучасних теорій педагогічної діяльності щодо пізнання процесів і явищ в освіті.

Найбільш відповідними до провідної ідеї досвіду автора є положення педагогічної спадщини Г. Ващенка, В. Сухомлинського, С. Русової, М. Стельмаховича.

Стисла анотація досвіду: У поданому досвіді мова йде про активізацію діяльності дітей у системі виховної роботи. Автор складний процес виховання здійснює за допомогою різноманітних форм роботи, вибір яких залежить від змісту та завдань виховної роботи, вікових особливостей вихованців з урахуванням основних напрямків діяльності учнів.

Основними формами виховної роботи автора досвіду є інформаційно – масові, діяльнісно – практичні групові, інтегровані, діалогічні, індивідуальні, наочні, які сприяють формуванню національної свідомості.

Результативність впровадження досвіду: Всі методи, принципи, форми роботи щодо формування національної свідомості, що впроваджуються автором досвіду послідовно, систематично, дають свої результати. Вихованці – цілісні особистості, мають активну творчу і соціальну позицію, високі моральні якості, які постійно вдосконалюються, уміють керувати своїм здоровʼям, прагнуть до знань, колективної творчої діяльності.

Репрезентація досвіду: Виступ на засіданні педагогічної ради, обмін досвідом на ШМО класних керівників, педагогічна виставка у навчальному закладі, публікація матеріалу на Методичному порталі ( htt://http://metodportal.com/node/11598).

Посилання на матеріал: http://school84.zp.ua/index.php/2012-07-22-15-35-57/metodychna-robota/profesiini-konkursy

Категорія: Виховна взаємодія | Додав: kommun2 (25.01.2016)
Переглядів: 1127 | Рейтинг: 1.0/52
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024