Провідна педагогічна ідея досвіду:
Патріотичне виховання в умовах школи-комплексу на засадах використання навчальних та виховних можливостей організації процесу взаємодії педагогів, учнів та батьків засобами проведення національно-спрямованої навчальної діяльності на уроках та в позаурочний час; виховання національної свідомості та патріотизму в контексті забезпечення розвитку духовного потенціалу особистості дитини дошкільного та шкільного віку.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Досвід є актуальним через змістовність, спрямованість в якості засобу ідеологічної протидії антидержавницьким, антиукраїнським угрупуванням та рухам, що становлять загрозу державному суверенітету та цілісності країни; формування на рівні закладу освіти національно-свідомого типу особистості учня, виходячи з виховного ідеалу, що базується на засадах героїчного минулого, народних чеснот українців і християнської моралі.
Науково-теоретична база досвіду:
Провідні цілі та завдання патріотичного виховання в умовах освітнього закладу визначені Конституцією України, Державною національною програмою «Освіта» (Україна ХХІ століття), Законами України: «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Національною доктриною розвитку освіти, Національною стратегією розвитку освіти 2012-2021 та Концепцією національно-патріотичного виховання дітей та молоді, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 р. № 641. Досвід базується на взаємозв’язку національного і загальнолюдського, формуванні всебічно розвиненої особистості, її духовності в процесі патріотичного виховання в умовах школи-комплексу як творче втілення ідей української педагогічної спадщини від «Повчання дітей» В.Мономаха до «Виховного ідеалу» Г. Ващенка-видатних українських педагогів- В.Сухомлинського, того ж Г. Ващенка, С. Русової , П. Кононенка, Ю. Руденко, М. Стельмаховича та інших, що були творчо адаптовані до реалій сьогодення та апробовані педагогічним колективом закладу протягом 1995-2015 р.р.
Стисла анотація досвіду:
В роботі виявлено та досліджено структурні освітні та виховні можливості школи-комплексу, спрямовані на формування національної свідомості та патріотизму , традиційні та сучасні технології формування патріотичних почуттів дітей дошкільного віку та школярів; скомбіновано традиційні методи роботи по вихованню патріота засобами урочної та позаурочної діяльності за трьома тематичними напрямами, такими як:
І. Патріотичне виховання як організований культуротворчий процес взаємодії педагогів, учнів та батьків;
ІІ. Формування патріотичного виховання засобами проведення національно-спрямованої навчальної діяльності на уроках та в позаурочний час;
ІІІ. Патріотичне виховання у контексті розвитку духовного потенціалу особистості дитини дошкільного віку.
Практична частина робіт містить розробки уроків, позакласних занять, класних годин, батьківських зборів, спрямованих на реалізацію створених комбінаторних моделей. Визначено потенціал впровадження досвіду в підвищенні національного компоненту у навчальній та виховній складових діяльності закладу, що може бути використаний для мотивації учнів, у ефективному залученні всіх учасників навчально-виховного процесу та батьків.
За інноваційним потенціалом досвід є комбінаторним, бо передбачає конструктивні поєднання ідей вітчизняних науковців з досвідом практикуючих педагогів в умовах сучасної школи-комплексу.
Результативність впровадження досвіду:
Представлений досвід переконливо свідчить про доцільність та ефективність побудови шкільної громади на засадах патріотичного виховання учнів засобами вивчення мови, історії, звичаїв, культури і традицій українського народу як запоруки духовного розвитку особистості та важливого чинника у формуванні національного світогляду і поведінки, та , за умови творчого впровадження колективом креативних педагогів, гарантує отримання позитивних результатів, сприяє формуванню в учнів почуттів національної свідомості, що підтверджується результатами діагностики громадянсько-патріотичних якостей учасників навчально-виховного процесу, неодноразово проведеної психолого-соціально-психологію службою закладу за час реалізації проекту.
Репрезентація досвіду:
Роботу розглянуто на засіданнях методичної ради закладу-протокол №2 від 17.12.2015 року; педагогічної ради-протокол №12 від 30.11.2015 року; елементи роботи оприлюднювались на семінарах, конференціях районного, міського та обласного рівнів, що проводились на базі закладу та за участі ЗНВК№63 протягом 1996-2012 р.р.
Посилання на матеріал : http://zpschool63.ucoz.ua/index/kompetentnisna_osvita_vikhovannja_i_rozvitok/0-26
|