Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [58]
Позашкілля [24]
Психологічний супровід [39]
Сімейно-родинного виховання [8]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 29.03.2024, 06:33

Головна » Статті » 2015 КО: виховання і розвиток » Виховна взаємодія

Формування системи патріотичного виховання в умовах сучасної школи-комплексу
Формування системи патріотичного виховання в умовах сучасної школи-комплексу

Авторський колектив педагогів 
Упорядник проекту - Циганов Геннадій Володимирович

 

Запорізький навчально- виховний комплекс №63 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор - Циганов Геннадій Володимирович
Адреса школи:69071 вул.Пархоменка, буд.12-А, м.Запоріжжя, Україна
тел.:  (0612)678016 
e-mail:znvk63@i.ua
Сайт:  http://zpschool63.ucoz.ua/

Провідна педагогічна ідея досвіду:
     Патріотичне виховання в умовах школи-комплексу на засадах використання навчальних та виховних можливостей організації процесу взаємодії педагогів, учнів та батьків засобами проведення національно-спрямованої навчальної діяльності на уроках та в позаурочний час; виховання  національної свідомості та патріотизму в контексті забезпечення розвитку духовного потенціалу особистості дитини дошкільного та шкільного  віку.
      
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:

      Досвід є актуальним через змістовність, спрямованість в якості засобу ідеологічної протидії антидержавницьким, антиукраїнським угрупуванням та рухам, що становлять загрозу державному суверенітету та цілісності країни; формування на рівні закладу освіти національно-свідомого типу особистості учня, виходячи з виховного ідеалу, що базується на засадах героїчного минулого, народних чеснот українців і християнської моралі.

Науково-теоретична база досвіду:

       Провідні  цілі та завдання патріотичного виховання в умовах освітнього закладу  визначені Конституцією України, Державною національною програмою «Освіта» (Україна ХХІ століття), Законами України: «Про освіту», «Про загальну середню освіту», Національною доктриною розвитку освіти, Національною стратегією розвитку освіти 2012-2021 та  Концепцією національно-патріотичного виховання дітей та молоді, затвердженою наказом Міністерства освіти і науки України від 16.06.2015 р. № 641. Досвід базується на взаємозв’язку національного і загальнолюдського, формуванні всебічно розвиненої особистості, її духовності в процесі патріотичного виховання в умовах школи-комплексу як творче втілення ідей української педагогічної спадщини від «Повчання дітей» В.Мономаха до «Виховного ідеалу» Г. Ващенка-видатних українських педагогів- В.Сухомлинського, того ж Г. Ващенка, С. Русової , П. Кононенка, Ю. Руденко, М. Стельмаховича та інших, що були творчо адаптовані до реалій сьогодення та апробовані педагогічним колективом закладу протягом 1995-2015 р.р.
   
      Стисла анотація досвіду:
                В роботі виявлено та досліджено структурні освітні та виховні можливості школи-комплексу, спрямовані на формування національної свідомості та патріотизму , традиційні та  сучасні технології формування патріотичних почуттів дітей дошкільного віку та школярів; скомбіновано традиційні методи роботи по вихованню патріота засобами урочної та позаурочної діяльності за трьома тематичними напрямами, такими як:
      І. Патріотичне виховання як організований культуротворчий процес взаємодії педагогів, учнів та батьків;
      ІІ. Формування патріотичного виховання засобами проведення національно-спрямованої навчальної діяльності на уроках та в позаурочний час;
      ІІІ. Патріотичне виховання у контексті розвитку духовного потенціалу особистості дитини дошкільного віку.
      Практична частина робіт містить розробки уроків, позакласних занять, класних годин, батьківських зборів, спрямованих на реалізацію створених комбінаторних моделей. Визначено потенціал впровадження досвіду в підвищенні національного компоненту у  навчальній та виховній складових  діяльності закладу, що може бути використаний для мотивації учнів, у ефективному залученні всіх учасників навчально-виховного процесу та батьків. 
      За інноваційним потенціалом досвід є комбінаторним, бо передбачає конструктивні поєднання ідей вітчизняних науковців з досвідом практикуючих педагогів в умовах сучасної школи-комплексу. 
      
Результативність впровадження досвіду:

      Представлений досвід переконливо свідчить про доцільність та ефективність побудови шкільної громади на засадах патріотичного виховання учнів засобами вивчення мови, історії, звичаїв, культури і традицій українського народу як запоруки духовного розвитку особистості та важливого чинника у формуванні національного світогляду і поведінки, та , за умови творчого впровадження колективом креативних педагогів, гарантує отримання позитивних результатів, сприяє формуванню   в учнів  почуттів національної свідомості, що підтверджується результатами діагностики громадянсько-патріотичних якостей учасників навчально-виховного процесу, неодноразово  проведеної психолого-соціально-психологію службою закладу за час реалізації проекту.

Репрезентація досвіду:
      Роботу розглянуто на засіданнях методичної ради закладу-протокол №2 від 17.12.2015 року; педагогічної ради-протокол №12 від 30.11.2015 року; елементи роботи оприлюднювались на семінарах, конференціях районного, міського та обласного рівнів, що проводились на базі закладу та за участі ЗНВК№63 протягом 1996-2012 р.р.
Посилання на матеріал : http://zpschool63.ucoz.ua/index/kompetentnisna_osvita_vikhovannja_i_rozvitok/0-26 

Категорія: Виховна взаємодія | Додав: shevchenko (19.01.2016)
Переглядів: 3874 | Коментарі: 10 | Теги: Шевченківський район | Рейтинг: 1.0/1314
Всього коментарів: 10
10 tania_ivanova  
Дякую за цікаву та корисну інформацію.

9 ohromiy_i  
Формування системи патріотичного виховання - одне з першочергових завдань сучасної Української Школи. Тема актуальна, грунтовно розроблена, заснована на власному педагогічному досвіді, має практичне значення.

8 svetabesedina2010  
Молодцы! Прекрассный коллектив.За будущее нашей Украины можно быть спокойными , если наших детей воспитывают такие учителя! Спасибо ВАМ !!!!!!!

7 olga-cheprasova  
Робота  цікава ,  важлива ,  професійно  обгрунтована ,  спрямована  на  виховання  дійсного  патріотизму  у  школярів .
Ідея  взаємодії  у цьому  процесі  педагогів  учнів  та  батьків  надає  широкі  можливості .

6 dibrova807  
Актуальна тема роботи в нашому сьогоденні. Висвітлено  основні засоби патріотичного виховання сучасного школяра у всьому спектрі навчально-виховного процесу.

5 znvk63  
" ...Лупайте цю скалу !... "        
    Відчуваю, що справжніх, а не ситуативно-вдаваних патріотів  набагато більше , ніж людей, що демонструють любов до Вітчизни  лише носінням вишиванок за вказівкою зверху. Приємно було ознайомитись з роботою колективу закладу- вона варта не лише ознайомлення з нею , а й найширшого розповсюдження через свої структуру та  змістовність , в ній відчувається партіотичне спрямування  та дух не хохла-шароварника , а справжнього українця.  Успіхів в роботі колективу  !

4 масяня  
Дуже гарна робота педколективу!

3 Gerfoms  
Прекрасна  робота! 
Дуже гарно досліджено вплив навчально-виховного процесу на формування в школярів патріотизму та національної гідності

2 kolye8119  
Широка робота, охоплює весь навчально- виховний процес. Може бути цікавим широкому колу учасників НВП

1 lilijanikolaevna  
Тема формування ушколярів почуття  патріотизму,
національної гідності сьогодні особливо актуальна.  Роботалогічно структурована, відображає засоби патріотичного виховання, тематичні
напрями діяльності педколективу закладу, традиційні та інноваційні методи
вихання патріота суверенної України.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024