Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [58]
Позашкілля [24]
Психологічний супровід [39]
Сімейно-родинного виховання [8]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 01:41

Головна » Статті » 2015 КО: виховання і розвиток » Виховна взаємодія

Формування навичок самоврядування та соціальної активності учнів школи засобами проектної діяльності

Формування  навичок  самоврядування  та  соціальної  активності  учнів школи   засобами  проектної  діяльності

Квас  Наталія  Миколаївна, педагог-організатор, вчитель  української  мови  та  літератури,  І  категорія

Запорізька загальноосвітня школа I-IIIступенів №84 Запорізької міської ради Запорізької області,

Директор: Діденко Зоя Василівна,

Адреса: 69104, 16-А, м. Запоріжжя, вул. Північнокільцева,

Телефон:  (0612) 769-80-34,

E-mail: school84.zp.ua@gmail.com

Сайт: http://school84.zp.ua

 

Провідна  педагогічна  ідея  досвіду: Формування  навичок  розвитку особистості, спроможної розв’язувати як щоденні, так і масштабні завдання. Саме залучення учнів ЗОШ  № 84 до  проектної  діяльності в учнівському самоврядуванні є підґрунтям для формування соціально активної особистості.

Обґрунтування  актуальності та перспективності  досвіду: Актуальність  та  перспективність  досвіду  полягає  в створенні  моделі  взаємодії  педагогічного,  учнівського  і  батьківського  колективів  щодо  розвитку  соціальної  активності  учнів,  виховання  почуття  власної  гідності  і  надання  їм  можливості  виявити  себе  у  життєдіяльності  закладу  шляхом  реалізації   проектної  діяльності.  Досвід сприяє розвитку  учнів  школи  на  кращих  національних  традиціях,  вирішенню  назрілих  питань  навчально-виховної  діяльності  закладу.

Науково-теоретична база досвідуІдею самоврядування досліджували і застосовували П.Ф.Каптерєв, А.Я.Герд, Ф.Ф. Резнер,  В.А Караковський, О.С Газман, Т.Є.Конников, В.М. Коротов, Б.С. Набока. Питання роботи  СУ в навчальних закладах описані в роботах Н. Гайтан «Шкільне самоврядування: розвиток активності учнів», О.Спекторенко, Л. Цимбалюк  «Джерала учнівського самоврядування», Г.Беженар «Учнівське самоврядування як засіб соціалізації школяра», О.Сарібіатов «Самодіяльність учнів у школі: соціологічний вимір».  Сучасні учені       М. Махмутов, І. Лернер, П. Підкасистий проектну методику вважають такою, яка сприяє формуванню життєтворчих компетентностей учнів.  За інноваційним потенціалом досвід є комбінаторним, він передбачає нові конструктивні поєднання відомих педагогічних ідей, технологій і методик навчання.

Стисла  анотація  досвіду:  Як   показує практика,  в  ЗОШ № 84,  проектна діяльність – одна з найперспективніших складових виховного процесу, тому що створює умови творчого саморозвитку та самореалізації учнів, формує всі необхідні життєві компетенції: полікультурні, мовленнєві,  інформаційні,  політичні та соціальні.  На основі проектів – модулів розробляються проекти реалізації акцій та колективних творчих справ. Самостійне здобування знань, систематизація їх, можливість орієнтуватися  в  інформаційному   просторі, бачити проблему і приймати рішення  відбувається саме через метод проекту на засадах учнівського самоврядування. 
Результативність впровадження  досвіду:  Організація проектної діяльності учнівського  самоврядування ЗОШ № 84 довела, що проектування – комплексна діяльність, якій властиві:

  • ознаки автодидактики (учасники проектування ніби автоматично, без спеціально означеної дидактичної задачі з боку організаторів засвоюють нові поняття, нові уявлення про різні сфери життя, про виробничі, особисті, соціально-політичні відносини між людьми, нове розуміння змісту тих змін, яких вимагає життя;
  • участь у проектній діяльності ставить дітей і дорослих у позицію господаря життя, тобто проектування виступає як принципово інша суб’єктна, а не об’єктна форма участі в соціальній діяльності;
  • проектування — це специфічний індивідуально-творчий процес, який вимагає від кожного оригінальних нових рішень і в той же час це процес колективної творчості;  
  • навчання  учнів  основам  самоуправлінської  діяльності  та формування  лідерської  позиції;
  • результативність участі у шкільних та міжшкільних конкурсах та акціях.

Репрезентація  досвіду:   Матеріали були репрезентовані на рівні закладу на учнівській конференції самоврядування, офіційному шкільному сайті  та опубліковані в інтернет-виданні на методичному порталі http://metodportal.com/node/31323.

Посилання на матеріал: http://school84.zp.ua/index.php/2012-07-22-15-35-57/metodychna-robota/profesiini-konkursy

Категорія: Виховна взаємодія | Додав: kommun2 (25.01.2016)
Переглядів: 787 | Рейтинг: 1.0/29
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024