Формування національної свідомості, патріотичних почуттів учнів засобами національно-патріотичного виховання

Сидір Катерина Олександрівна, вчитель англійської мови ЗЗШ №65, спеціаліст І категорії
Контактна інформація про навчальний заклад:
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №65
69068, м. Запоріжжя, пр. Моторобудівників, 26.
Тел.:(061)278-35-91.
E-mail: school65@ukr.net.
Адреса сайту: http://school65.zp.ua
Директор школи: Чомова Світлана Валеріївна
Провідна педагогічна ідея досвіду: виховати у майбутніх громадян України почуття обов'язку і поняття честі, удосконалення особистості не тільки як головної продуктивної сили, а й як активного громадянина України, духовно багатої, морально благородної особи.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: у сучасному житті приділяється багато уваги національної самосвідомості учнів, згуртовується колектив за допомогою колективних справ, участі у заходах, зорієнтованих на патріотичне виховання, відродження культури, традицій, збереження мови, народу.
Мета досвіду: виховання молодої людини - патріота України, готового будувувати її як суверенну, демократичну, правову і соціальну державу, виявляти національну гідність, знати свої громадянські права та виконувати обов'язки, сприяти громадянському миру і злагоді в суспільстві, успішно самореалізуватися як громадянин, сім'янин, професіонал, носій української національної культури. Передача молодому поколінню соціального досвіду, багатства духовної культури народу, своєрідності світогляду і на цій основі формування особи стіс них рис громадянина України.
Науково-теоретична база досвіду - Сьогодні в умовах величезних змін у соціальному, економічному і політичному житті України постала проблема радикальної перебудови у сфері виховання. Державна національна доктрина визначила головну мету національного виховання на сучасному етапі — це передача молодому поколінню соціального досвіду, багатства духовної культури народу, його національної ментальності, своєрідності світогляду і на цій основі формування особистісних рис громадянина України: національної свідомості, розвинутої духовності, моральної, художньо-естетичної, правової, трудової, фізичної, екологічної культури, розвиток індивідуальних здібностей, таланту. Головна мета, основні напрями, шляхи реформування української системи національного виховання розкриваються в програмі "Освіта", у "Концепції середньої загальноосвітньої школи України", "Концепції школи нової генерації — української національної школи-родини", "Концепції безперервної системи національного виховання", Законах України "Про загальну середню освіту", "Про освіту", Національній доктрині розвитку освіти України. Наказ МОН України від 16.06.2015 № 641 «Про затвердження Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді, Заходів щодо реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей і молоді та методичних рекомендацій щодо національно-патріотичного виховання у загальноосвітніх навчальних закладах».
Стисла анотація досвіду - сьогодні в умовах змін у соціальному, економічному і політичному житті України постала проблема перебудови у сфері виховання, тому передача молодому поколінню соціального досвіду, багатства духовної культури народу, його національної ментальності, своєрідності світогляду і на цій основі формування особистісних рис громадянина України є найголовнішою проблемою на сьогоднішній день. Мета Загальнодержавної цільової соціальної програми патріотичного виховання населення полягає у забезпеченні цілеспрямованої, комплексної, послідовної і взаємоузгодженої за часом, ресурсами та результатами діяльності органів державної влади і громадськості щодо патріотичного виховання населення України. Найважливішою умовою ефективності роботи з патріотичного виховання є постійний аналіз її стану на основі узагальнених оціночних показників. Ці показники дозволяють визначити не лише стан патріотичного виховання в цілому, а й окремі сторони цієї роботи. Кінцевим результатом реалізації Програми передбачається позитивна динаміка зростання рівня патріотизму в країні, зростання соціальної і трудової активності населення, його внеску до розвитку основних сфер життя, діяльності суспільства і держави, подолання екстремістських проявів окремих груп населення та інших негативних явищ, відродження духовності, соціально-економічна і політична стабільність та зміцнення національної безпеки.
Результативність впровадження досвіду: забезпечення сприятливими умовами для самореалізації особистості в Україні відповідно до її інтересів та можливостей; для розвитку професіоналізму, високої мотивації до праці, позитивна динаміка зростання рівня патріотизму в країні, відродження духовності, соціально-економічна і політична стабільність та зміцнення національної безпеки.
Репрезентація досвіду - Розміщення матеріалу на ЗапоВікі http://zw.ciit.zp.ua/index.php/%C2%AB%D0%9A%D0%BB%D0%B0%D1%81%D0%BD%D0%B8%D0%B9_%D0%BA%D0%B5%D1%80%D1%96%D0%B2%D0%BD%D0%B8%D0%BA_10-11_%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D1%81%D1%96%D0%B2%C2%BB,
Педагогічна рада ЗЗШ № 65, «Методична скарбничка» на сайті ЗЗШ№65.
Форма репрезентації – виступ на засіданні ШМО вчителів іноземної мови, проведення відкритих уроків.
Посилання на матеріал: https://drive.google.com/folderview?id=0B2Rn__Y5-eJNbW5MODZkb1NldzQ&usp=sharing
Джерело: https://drive.google.com/folderview?id=0B2Rn__Y5-eJNbW5MODZkb1NldzQ&usp=sharing |