Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [58]
Позашкілля [24]
Психологічний супровід [39]
Сімейно-родинного виховання [8]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 07:25

Головна » Статті » 2015 КО: виховання і розвиток » Виховна взаємодія

Формування громадянської свідомості особистості засобами музейної педагогіки

Формування громадянської свідомості особистості засобами музейної педагогіки                            

                                          Пашко Наталія Василівна,

                                класний керівник 6 А класу,

                                вчитель німецької мови,

                                вчитель вищої категорії, старший вчитель

Запорізький колегіум «Мала  гуманітарна академія»
Директор: Овдієнко Л.К.

Адреса: 69114, м.Запоріжжя,вул.  Гудименка, 13

тел./факс: (061) 224-93-02

e-mail:  mga.school@gmail.com

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду Досвід представляє систему роботи класного керівника з  використання шкільних музеїв. Матеріали досвіду дають чітке уявлення про зміст, організацію та результати з даної теми. Розкрита соціально-педагогічна значущість проблеми дослідження, показана можливість створення у  навчальному  закладі  умов для  формування  громадянської  свідомості особистості засобами ресурсів школи.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду

          Аналіз сучасної шкільної практики показує, що становлення патріотизму, національної самосвідомості юних громадян має стати центральним напрямком усієї  діяльності освітнього закладу, а недостатня увага до цього важливого аспекту призводить до  поглиблення духовної кризи молодого покоління.  Саме тому в освітньому просторі України виникла потреба у формуванні громадянської свідомості учнів. Від успішного розв’язання окресленої проблеми, залежить розвиток рис і якостей, які є основою способу мислення учнів, спонукальною силою до повсякденних дій, вчинків та їхньої поведінки, формування сталої громадянської позиції .

 Пошук шляхів і засобів громадянського виховання учнів є одним із найактуальніших завдань сучасного вчителя. А шкільні музеї, як ресурсні центри,  сприяють реалізації цього завдання. Таким чином, навчальний заклад стає для дитини осередком становлення громадянина-патріота України.         

Науково-теоретичною базою досвіду  є Конституція України (статті 21-25, 34-38, 65-68), Національна доктрина розвитку освіти ХХІ століття, Концепція національно-патріотичного виховання дітей та молоді. Сучасні концептуальні положення виховання молоді розробляли науковці  І.Д.Бех, С.М. Іконникова, О.В.Киричук, І.С.Кон. Становлення та розвиток особистості молодої людини, її активну громадянську позицію розглядали  вчені В.Л.Андрущенко, Т.Д.Дем’янюк, І.Г.Єрмаков.

Стисла анотація досвіду

Громадянська свідомість, патріотизм – це базові якість особистості, які давно вже увійшли до навчально-виховного простору, проте сьогодні вимагають переосмислення та відкривають нові можливості. Використання матеріалів шкільних музеїв є внутрішніми ресурсами  школи, що відповідають нагальним вимогам і сприяють формуванню свідомості нинішніх і прийдешніх поколінь. Як класний керівник використовую в роботі з учнями архівні та експозиційні матеріали трьох шкільних музеїв: бойової слави, українського побуту та історії колегіуму. У виховний процес впроваджую різні форми роботи: екскурсії, виховні години в шкільному музеї Бойової слави, вікторини, міні-проекти. В музеї українського побуту проведені виховні години-практикуми, зустрічі з відомими майстринями міста Запоріжжя. Пропоную виховні години-зустрічі «Мої батьки – випускники школи», «Наші вчителі – випускники школи», «Наші учні в Європі», при підготовці яких  використовую матеріали музею історії колегіуму.                 

 Результативність впровадження досвіду.

            Результатом формування громадянської свідомості особистості  є активна громадянська позиція учнів, яка орієнтується на активну громадянську позицію батьків та вчителів. Учні класу приймали активну участь у загальношкільних волонтерських акціях «Лист солдату», «Різдвяна вітальна листівка», «Великодній подарунок», «Лист подяки» до Дня захисника України.

Збільшення кількості дітей-учасників заходів, залучення до волонтерського руху батьків, дідусів та бабусь (особисто), зростання патріотичних поглядів і переконань, прояви громадянської позиції  - результат впровадження досвіду.

Репрезентація досвіду.

Досвід використовують в роботі класні керівники колегіуму, класні керівники шкіл Хортицького району, керівники гуртків, батьки.



Джерело: http://pashkonv.blogspot.com
Категорія: Виховна взаємодія | Додав: ptichechka87 (28.01.2016)
Переглядів: 540 | Рейтинг: 1.0/25
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020