Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [58]
Позашкілля [24]
Психологічний супровід [39]
Сімейно-родинного виховання [8]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 05:43

Головна » Статті » 2015 КО: виховання і розвиток » Виховна взаємодія

Формування ціннісного ставлення до людей як засіб розвитку особистості учня

Формування ціннісного ставлення до людей як засіб розвитку особистості учня

 

Бєлан Вікторія Валентинівна,
учитель англійської мови, ІІ категорія
Запорізький багатопрофільний ліцей № 62 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор: Пархоменко Ірина Володимирівна
Адреса школи: 40 р. Радянської України, 9
 Тел.:236-89-70, 283-09-19
Email: zpbpl62@ukr.net
http://bpl62.zp.ua/index.php

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду
Наданий досвід роботи вчителя  вказує, що одним із завдань класного керівника є формування ціннісного ставлення до людей, створення виховного середовища, духовного простору, який впливає на розвиток особистості. Основні мотиви моральної поведінки – страх перед покаранням або бажання отримати похвалу. У школярів ще несформоване ціннісне ставлення у стосунках з оточуючими. Необхідно виховувати «гуманну совість» - поступати ціннісно у ставленні до інших людей, тому що на цьому тримається життя в суспільстві та й у всьому світі. Обмеженість етичних знань, відсутність життєвого досвіду, прикладів ціннісного ставлення до людей, високої моральності веде до зубожіння духовного світу підростаючого покоління. Це переконує у необхідності організації такої виховної роботи, яка б розширювала морально-етичний світогляд школярів та визначала їхнє ставлення до інших людей.

Обґрунтування актуальності і перспективності досвіду
Першочерговим завданням освіти є формування в кожного школяра відповідного ставлення до людини, визнання її найвищою цінністю, ціннісного ставлення до однолітків. У сучасних умовах Україна прагне побудувати правову державу, створити демократичне, гуманне суспільство. Але без забезпечення основних життєвих прав людини, справжнього ставлення до неї як до найвищої цінності не можна гармонізувати ні відносини між державою і особистістю, ні відносини між людиною і суспільством, ні відносини між людьми. Не можна сподіватися на покращення морально-етичної ситуації у країні, подолання духовної кризи в суспільстві без відродження у молоді таких важливих моральних цінностей, як людяність, справедливість, відповідальність, почуття власної гідності, толерантність.
 
Науково-теоретична база досвіду
Дослідження провідних педагогів і психологів Бех І.Д., Журавльова Л.М,       Іова В.Ю., Дячук І.А., Бернс Р., що висвітлюють питання формування ціннісного ставлення до людей, сутність основних понять виховання, вказують шляхи подальшого розвитку принципів, форм, методів виховання. 

Стисла анотація досвіду
Виховання гармонійно-розвиненої творчої особистості, носія духовної культури нації, питання пошуку виховного ідеалу переростає у важливу педагогічну проблему. 
Цілі та завдання системи виховання досягаються через забезпечення гармонійного розвитку особистості, а важливим чинником виступає соціалізація, передача інформації, спільна діяльність, здійснення емоційного контакту.
Особливістю класу є те, що з 22 учнів – 20 учнів (91%) складають дівчата. Тому я використовую гендерний підхід у роботі з класом. 
У процесі виховної роботи в класі я застосовую інноваційні технології: особистісно-орієнтоване виховання; індивідуалізація виховної роботи; гендерний підхід у вихованні; гуманізація виховної роботи; використання інтерактивних і           ІК-технологій в навчально-виховній роботі з класом, технології з формування життєвих навиків Р. Айвса (експерт групи «Помпіду» при Раді Європи); формування основних компетентностей особистості; проектна діяльність, громадсько-активна школа та інші.
 Таким чином, формування ціннісного ставлення до людей передбачає  осмислення учнівською молоддю духовно-моральних етичних категорій, цінностей гармонійної особистості, ініціювання усвідомлення дитиною зв’язку свого особистісного «я» з оточуючою дійсністю та поступового накопичення власного досвіду моральних виявлень, комплексний вплив на розум, почуття, волю в поведінці. 

Результативність впровадження досвіду
Відбувається формування загальнолюдських цінностей, поваги до прав іншої людини, вміння уникати і розв’язувати конфлікти; усвідомлення цінності соціального спілкування: вміння співпрацювати в колективі, сформованість навичок культури людських стосунків; формуються мотиви самовизначення, вдосконалюється уміння керуватися свідомо поставленою метою, зростає роль самостійних форм діяльності, формується суспільна активність; відбувається позитивна динаміка зростання показників моральних якостей (толерантності, милосердя, емпатії, доброти); проводиться корекційно-розвивальна робота з точки зору зміцнення психологічного та соціального здоров’я учнів. 
Позитивною є динаміка показників рівня сформованого ціннісного ставлення до людей, про що свідчать дані діагностики.
Якщо у 8 класі показники відповідальності, емпатії, толерантності, активності та добросердечності були на рівні близько 40-60%, то в 11 класі ці показники - на рівні  70-83%. Ці результати свідчать про правильність підходів до вирішення завдань формування морально-етичних цінностей у учнів. 

Репрезентація досвіду 
Проблема викликає зацікавленість у класних керівників старшої школи. В цьому я переконалася на засіданнях методичного об’єднання класних керівників, районних семінарах, присвячених даній темі. Участь у І районному етапі конкурсу «Класний керівник року-2015» (І місце) та ІІ (обласному) етапі (ІІ місце).

Посилання на матеріал: http://bpl62.zp.ua
 

Категорія: Виховна взаємодія | Додав: LeninRMO (17.01.2016)
Переглядів: 1475 | Рейтинг: 1.0/32
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024