Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [58]
Позашкілля [24]
Психологічний супровід [39]
Сімейно-родинного виховання [8]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 08:24

Головна » Статті » 2015 КО: виховання і розвиток » Виховна взаємодія

Формування активної громадянської позиції школярів через співробітництво загальноосвітніх навчальних закладів Шевченківського району
Формування активної громадянської позиції школярів через співробітництво загальноосвітніх навчальних закладів Шевченківського району з громадськими організаціями та державними установами

Атюшева Наталія Миколаївна,

методист Інформаційного аналітико-методичного центру, районний методичний підрозділ Шевченківського району, спеціаліст І категорії

Інформаційний аналітико-методичного центр, районний методичний підрозділ Шевченківського району
Керівник :  Гусак Оксана Вікторівна
Адреса: м. Запоріжжя, вул. Правди,  20 
Телефон: (0612) 224-08-37, (0612) 67-48-93,                                                                              
E-mail: shevchrmp@gmail.com                                                                
Сайт: znmc.ucoz.ru

Провідна ідея . Головною метою виховання  на сучасному етапі є передача молодому поколінню соціального досвіду, багатств духовної культури народу, його соціальної ментальності, своєрідності світогляду.  Завдяки тісній співпраці навчальних закладів з громадськими організаціями та державними установами різних рівнів у учнів  формуються особистісні риси громадянина-патріота України, які включають в себе національну самосвідомість, розвинену духовність, моральну, художньо-естетичну, правову, трудову, фізичну, екологічну культуру, розвиток індивідуальних здібностей і таланту.
Актуальність та перспективність. Мета громадянського виховання - сформувати свідомого громадянина, патріота, професіонала, тобто людину з притаманними їй особистісними якостями й рисами характеру, світоглядом і способом мислення, почуттями, вчинками та поведінкою, спрямованими на розвиток демократичного громадянського суспільства в Україні. Становлення громадянськості як якості особистості визначається як суб'єктивними зусиллями педагогів, батьків, громадських організацій, так і об'єктивними умовами функціонування суспільства, особливостями державного устрою.     Громадянське виховання нерозривно пов’язане з відродженням нації, демократизацією та гуманізацією суспільства, поглибленням самоуправління народу. Актуальність громадянського виховання особистості в сучасному  суспільстві значною мірою зумовлюється потребою державотворчих процесів на засадах гуманізму і  демократії , що мають забезпечити усім громадянам рівні можливості для розвитку і застосування їхніх потенційних здібностей,  як умови реалізації найголовнішої соціально- психологічної потреби у самовизначенні та самоствердженні.
Науково-теоретична база.   Проблема громадянського виховання особистості висвітлюються  в нормативних документах  „Національна доктрина розвитку освіти”, Державна національна програма „Освіта” (Україна XXI сторіччя)”, „Концепція громадянського виховання особистості в умовах розвитку української державності”, „Про громадянство України” .
Різним аспектам проблеми  приділяється увага  в працях Р. Кершенштейнера, Н. Дерев’янко, Ю. Завалевського, В. Іової, О. Киричук, Н. Косарєвої, В. Кузя, Т. Мальцевої, В. Оржехівського, А. Розенберга, І. Тараненко, О. Сухомлинської та К. Чорної.
Стисла анотація. Метою  взаємодії навчальних закладів з  громадськими організаціями та державними установами різних рівнів -  формування у дітей та учнівської молоді активної життєвої позиції, громадянської активності та національної свідомості, виховання творчої особистості здатної до самореалізації та самовдосконалення.
     Завданнями і змістом педагогічної взаємодії є:
•    сприяти гуманістичній спрямованості діяльності дітей, посиленню її зв’язку із життям, з практикою подальшого розвитку української державності;
•    формувати гуманну особистость, свідомого і активного громадянина-патріота України;
•    забезпечувати гармонійний фізичний, психічний, соціальний та духовний розвиток підростаючого покоління українців;
•    включати дітей у суспільно-корисні справи, формувати відповідальне ставлення до праці, забезпечувати потреби кожної дитини в самореалізації;
•    здійснювати допомогу у визначенні конкретних соціально значущих справ;
•    зберігати і примножувати історико-культурну спадщину українського народу і його природного довкілля;
•    організовувати змістовне розвиваюче дозвілля, забезпечити здоровий спосіб життя, запобігати неповнолітніми правопорушень;
•    стимулювати активність кожної дитини;
•    захищати права і свободу дітей та привчати виконувати дітьми своїх обов’язків;
•    допомагати в організації безперервної та систематичної діяльності громадських організацій;
•    координувати роботу школи, сім’ї і громадськості з організації допомоги у роботі педагогічного колективу.
Навчальні заклади Шевченківського району активно співпрацюють з Службою (управлінням) у справах дітей по Шевченківському району, Шевченківським  відділенням поліції Ленінського відділу поліції ГУНП України в Запорізькій області та ССД Шевченківського району (з  метою поліпшення превентивного виховання),  Координаційною радою  молодих юристів при Головному територіальному управлінні юстиції у Запорізькій області,  Запорізькою обласною молодіжною громадською організацією « Молодіжна поліцейська академія», Дитячою школою мистецтв № 4  та Центром Дитячої та юнацької творчості Шевченківського району,  Запорізьким академічним обласним музично-драматичним театром ім  В.Г. Магара, Запорізьким краєзнавчим музеєм , філармонією, та іншими  музеями, театрами міста;  Обласним центром патріотичного виховання молоді Запорізької обласної ради,  Запорізьким міським дитячим ботанічним садом, Громадською  організацією міського молодіжного товариства вивчення і охорони птахів,  Запорізькою обласною організацією «Товариство Червоного Хреста України», Асоціацією дитячих, сімейних та кризових психологів «Щаслива родина», Запорізьким обласним благодійним фондом «Посмішка дитини»,  Запорізькою обласною суспільною організацією  соціально-психологічної підтримки «Флоренс». професійними навчальними закладами (ВПУ «Моторобудівник», ЗППЛ, ЗПЛ, ВПУ № 27, ЗНУ, КПУ).
Результативність впровадження .  Результатами застосування  є:
- налагодження контактів  навчальних закладів з громадськими організаціями та державними установами різних рівнів,  проведення спільних заходів та проектів з проблем громадянського виховання ;
- позитивне ставлення учнів, педагогів, батьків  до проблем громадянського виховання,  підвищення рівня розвитку громадянської вихованості;
- систематизація роботи щодо співробітництва загальноосвітніх навчальних закладів  з громадськими організаціями та державними установами .
Репрезентація досвіду. 
На рівні району, в рамках РМО класних керівників.

Посилання на матеріал: https://drive.google.com/file/d/0B2o6pW06GdPRMGJkcm9RQ1o2VHc/view 

Категорія: Виховна взаємодія | Додав: shevchenko (29.01.2016)
Переглядів: 810 | Теги: Шевченківський район | Рейтинг: 1.0/46
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020