Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [58]
Позашкілля [24]
Психологічний супровід [39]
Сімейно-родинного виховання [8]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 29.03.2024, 16:32

Головна » Статті » 2015 КО: виховання і розвиток » Виховна взаємодія

Активні форми співпраці з батьками,як суб’єктами освітнього процесу в умовах реалізації Держстандарту освіти.

Собко Наталія Анатоліївна, заступник директора з ВР

 

Тема

Активні форми співпраці з батьками,як субєктами освітнього процесу в умовах реалізації Держстандарту освіти.

Провідна педагогічна ідея досвіду Побудова та впровадження ефективної моделі  партнерських взаємовідносин суб’єктів освітнього простору в умовах реалізації Концепції національно-патріотичного виховання дітей та молоді шляхом впровадження моделі  «Школа активного батьківства «БОСТ» (батьківське об’єднання спільної творчості).

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду,

В сучасних умовах актуалізується проблема цілеспрямованої педагогічної взаємодії сім’ї та школи. Залучення батьків до формування особистості дитини є важливим завданням закладів освіти, сім’я та школа однаковою мірою несуть відповідальність  за створення умов виховання та розвитку особистості. Проте, у зв’язку з втратою національних традицій сімейного виховання та його моральних цінностей виникла потреба  у створенні нової, більш ефективної системи  взаємодії суб’єктів освітнього закладу на основі партнерських відносин та співтворчості.

Психолого-педагогічні основи роботи школи  з батьками – актуальне і складне завдання. Вирішення його передбачає забезпечення важливого напрямку, вироблення педагогічного вміння мобілізувати всі фактори, що формують особистість і колектив, на досягнення необхідних виховних результатів, вміння інтегрувати всі види впливів у цілеспрямований навчально-виховний процес. Наразі залишається дуже хвилюючим питання для української освіти: завдання, зміст і методика виховання дітей в сім'ї та школі, шляхи підвищення педагогічних знань батьків, види й методи роботи з батьками учнів, роль школи, громадських організацій  у виховному процесі.

Для реалізації принципу державно-громадського управління школою в кожному освітньому закладі слід створити організаційно-педагогічні умови для участі батьків у житті школи, тобто створити  умови для творчого співтовариства дітей і дорослих. Тому щоб батьки могли включитися в життя шкільної спільноти, необхідно допомогти їм навчитися навичкам інформаційно-аналітичної роботи , проектування діяльності, управління соціальними проектами тощо. Даний досвід є спробою висвітлення нових ідей активних форм співпраці школи та родини.

Науково-теоретична база досвіду В основу досвіду покладено теоретичні розробки В.О. Сухомлинського, А.С. Макаренко, Н. Щуркової з питань самовизначення та виділення значимих цінностей виховання підростаючого покоління.  Визначення особливостей соціальної та соціально-педагогічної роботи з батьками передбачає аналіз наукових досягнень учених. Соціально і соціально-педагогічна робота з батьками досліджувалася психологами ( Т. Андрєєва, О. Бодальов, О. Бондарчук, І. Гребенніков, І. Дубровіна, С. Ковальов), соціальними педагогами (Т. Голованова, Л. Гридковець, А. Капська , В. Кравець, В. Кузь, В. Інжеватов, В. Постовий, О. Л. Хромова). В українській науці та практиці змістовними є дослідження Л. Буніна, Т. Веретенко, Т. Говорун, І. Звєрєва, Г. Лактіонова, В. Кравець, В. Кікінежді, О. Кізь, Н. Шевченко.

Стисла анотація досвіду

Спираючись на практичний досвід, автор пропонує найбільш раціональні напрямки взаємодії, сучасні підходи, форми та методи роботи з батьками, які представлені інноваційним проектом «Школа активного батьківства «БОСТ», завдяки якому соціально-активні батьки це суб’єкти освітнього процесу , які беруть на себе ініціативну участь у виборі освітньої стратегії навчального закладу,вибудовують партнерські відносини з педагогами, адміністрацією школи та органами учнівського самоврядування , орієнтовані на формування громадянської позиції дитини.  

У роботі широко представлено теоретичні, дидактичні матеріали, результати соціологічних опитувань та досліджень, систему  навчання батьків навичкам партнерства, прийняття управлінських рішень, проектування діяльності, експертної діяльності, взаємодії з адміністрацією.

Результативність впровадження досвіду Дана розробка дозволяє забезпечувати дотримування демократичних умов саморозвитку: публічність і спільність дій з опорою на громадську підтримку діяльності, дотримання інтересів усіх суб’єктів освітнього простору школи, рівність прав дітей і дорослих у шкільному самоврядуванні, батьки стають активними громадянами місцевого співтовариства та шкільного співтовариства.

Репрезентація досвіду.

Досвід був презентований на сайті гімназії, на обласному семінарі директорів ЗНЗ в межах діяльності ресурсного центру.

 

 

 

http://zp-gymnasia45.ucoz.ua/img/ppd_sobko_1.docx

 



Джерело: http://zp-gymnasia45.ucoz.ua/img/ppd_sobko_1.docx
Категорія: Виховна взаємодія | Додав: jurand1313 (29.01.2016) | Автор: Собко Наталія Анатоліївна
Переглядів: 949 | Коментарі: 8 | Рейтинг: 1.0/47
Всього коментарів: 8
8 bro9084  
Співпрацювати з батьками - складно в наш час! Досвід заслуговує уваги, бо це дійсно дуже актуально.

7 mildorf30  
Работайте, внедряйте, совершенствуйте! Опыт интересен. Работа содержательна. Удачи

6 lisatch2015  
Залучення батьків - справа не з простих, Ви така розумничка, що займаєтеся цим. Ще й поширюєте свій досвід. Тема Дуже актуальна в наш час. Дякую за змогу заглянути у Ваш творчий досвід. Натхнення Вам та вдячних батьків.)

5 sandra99  
Ця тема дуже актуальна у наш час. Програма дуже цiкава i потребує впровадження!

4 nakurash  
Молодцы, что активно вовлекаете родителей в учебно-воспитательный процесс. Дело трудное, и не всегда благодарное. Поэтому ваш опыт просто неоценим.

3 abrovko72  
Дякуємо Вам за виховання наших дітей. Вже друге покоління навчається у гімназії і ми щиро вдячні Вам за індивідуальний підхід, цікаві форми роботи, за співпрацю з батьками! Нових педагогічних звершень!!

2 Natik  
Залучити в наш час батьків до співпраці не проста справа. Візьму до уваги ваш досвід.

1 klym19  
Вважаю досвід Собко Н.А. особливо змістовним для класних керівників. Дякую за корисні поради. Бажаю успіху!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024