Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [58]
Позашкілля [24]
Психологічний супровід [39]
Сімейно-родинного виховання [8]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 20.04.2024, 14:52

Головна » Статті » 2015 КО: виховання і розвиток » Сімейно-родинного виховання

Співпраця, співтворчість та співдружність між вчителем, учнями та батьками
Співпраця, співтворчість та співдружність між вчителем, учнями та батьками

Дмитренко Лариса Вікторівна,
вчитель початкових класів, вчитель вищої категорії

Запорізька гімназія №93 Запорізької обласної ради Запорізької області, 
Директор: Тетяна Іванівна Іванова 
Адреса: вул. Полякова, 9, м. Запоріжжя, 69098,

тел. (0612) 674415, 
e-mail: school93-60@mail.ru

Сайт:  www.gymnasium93.zp.ua

Провідна педагогічна ідея досвіду
      Створення сприятливого навчально-виховного середовища, співробітництво між вчителем , учнями і батьками  є важливими умовами ефективної навчально-виховної роботи, спрямованою на формування особистості молодшого школяра. Головним   принципом  виховання є  особистий приклад батьків, учителя.
      Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду
      Мета виховання  дитини єдина і для сім’ї, і для школи  як виразника інтересів суспільства  в галузі виховання підростаючого покоління. Її досягнення можливе  у спільному пошуку ідеалів, цінностей, у вихованні школярів, коли вчителі керуються , насамперед, інтересами дітей і родини. Актуальність обраної теми визначено соціальним замовленням. Сьогодення вимагає стратегії оновлення взаємодії педагогів з учнями та їх батьками, розширення тематики  життєво-важливих проблем, надання більшої щирості та відвертості зустрічам, бесідам, їх конструктивності, неформальності, використання нетрадиційних форм роботи з дітьми та  батьками. 
       Науково- теоретична база досвіду
       Аналіз наукових джерел підтверджує, що проблема вiдносин між суб’єктами педагогічної взаємодії та особливості становлення дитини як суб’єкта виховання є міждисциплінарною і привертає увагу багатьох українських та зарубіжних учених як предмет вивчення. Головними напрямами їх дослідження є:
      а) теоретико-методологічні засади формування відносин (О. Бодальов, О. Киричук, С. Рубінштейн); 
      б) загально- педагогічні концепції нових технологій виховання (Ш. Амонашвілі, О. Савченко, О. Сухомлинська, П. Щербань – особистісно гуманна педагогіка, І. Бех – особистісно орієнтоване виховання, Є. Бондаревська, О. Вишневський – ціннісні засади особистісно орієнтованого виховання);
      в) формування дитячого колективу - роботи А.С. Макаренка, А.М.Лутошкіна, В.М. Глазиріної.
      Проблемам  партнерських взаємовідносин школи і сім’ї в навчанні і вихованні дітей присвячені наукові і науково-методичні праці українських (Т.Кравченко, Т.Олексієнко, В. Пустовіт, О.Бойко) і російських (Т .Волікова, Т. Гаврілова, І .Гребенніков, Р.Капролова) дослідників.
      Стисла анотація досвіду
       По інноваційному потенціалу досвід роботи є комбінаторним, бо  поєднує в собі нові конструктивні з’єднання та раціоналізацію провідних методів виховної роботи. Новизна досвіду полягає у творчому підході до виховної роботи : «Виховувати так, щоб учні не відчували себе вихованцями».  Результатами виховної роботи, щоденного тісного спілкування та співпраці з батьками є продукти колективної творчої праці:  ранкові зустрічі, родинні свята, виховні години, дружний колектив класу, батьківські збори. В своїй роботі я впроваджую інтерактивні технології. Головна  мета моєї роботи, як класовода – об’єднання зусиль школи та родини для тісної співпраці  в організації спільної діяльності з виховання дітей. 
      В додатках до опису досвіду роботи представлені :
- інноваційні форми   вивчення сімей учнів;
- метод «Ранкові зустрічі» (конспекти занять);
- презентація «Книги про мене» (папка  досягнень учня  з елементами портфоліо як  сучасний ефективний засіб для спільної роботи учнів, учителя та батьків над формуванням позитивних рис характеру );
- матеріали конкурсу «Класний керівник року» (сценарії виступу та фоторепортажі);
- проект «Наш клас» ;
- програма виховання класу-родини «Дорогою добра»;
- публікація  «Розвиток соціально- педагогічного партнерства школи і сім’ї  у вихованні дітей» у фаховому журналі «Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітній школах»
      Результативність впровадження досвіду
      Поєднання традиційних і нетрадиційних методів виховання  учнів, пошук нових форм роботи з батьками дають такі результати.
      Рівень вихованості учнів (2009 – 2013 рр. з 1-го класу по 4-й клас)  протягом чотирьох років змінився таким чином: кількість дітей з високим рівнем вихованості зросла з 15% до 38% і , як наслідок, кількість дітей на достатньому рівні зменшилась з 65% до 40% ,на середньому – з 16% до 20% і на низькому рівні з 4% до 2%.
      Також у 2010-2011 н.р. та у 2012-2013 н.р. цей  клас був переможцем шкільного проекту «Найкращий клас року».
      Рівень вихованості учнів (2013- 2015 рр. з 1-го по 3-й клас) протягом трьох років змінився таким чином : кількість дітей з високим рівнем вихованості зросла з 25% до 28% і , як наслідок, кількість дітей на достатньому рівні зменшилась з 61% до 54% ,на середньому рівні  зросла – з 14% до 18% і на низькому рівні  дітей немає.
      Показники таблиць свідчать про динаміку розвитку  рівня  вихованості учнів початкової школи.
      Репрезентація  досвіду :
- відкриті виховні заходи на базі навчального закладу;
- представлення  досвіду роботи класного керівника на районному МО класних керівників Шевченківського району м. Запоріжжя  з теми « Нетрадиційні форми роботи з батьками учнів початкової школи»;
- Диплом учасника обласного заходу «Рік взаємодії освітнього закладу з сім’єю»;
- публікації у фахових виданнях:
Педагогіка формування творчої особистості у вищій і загальноосвітніх школах : зб. Наук. пр./ редкол.: Т.І. Сущенко (гол.ред.) та ін. – Запоріжжя, 2011. – Вип.15 (68). – 456 с.
       
      Посилання: http://momalushu.blogspot.com/p/blog-page_61.html
Категорія: Сімейно-родинного виховання | Додав: shevchenko (20.01.2016)
Переглядів: 1438 | Коментарі: 6 | Теги: Шевченківський район | Рейтинг: 1.0/123
Всього коментарів: 6
6 meni_lo  
готовий посібник класного керівника для початківців! змістовно,новітньо і актуально!

5 mezhenina_1  
Дуже змістовна та актуальна робота! Як орієнтир для роботи класного керівника!

4 luchik1970  
сучасно, необхідно, цікаво!

3 innapashenko2009  
Мені подобається! Творчо, змістовно, актуально!

2 ivchizh82  
Дуже актуальна тема. Тільки так можна виховати повноцінного та розвинутого члена суспільства.

1 kristinakorotkova11  
Дуже цікава і змістовна робота!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024