Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [58]
Позашкілля [24]
Психологічний супровід [39]
Сімейно-родинного виховання [8]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 06.08.2020, 16:33

Головна » Статті » 2015 КО: виховання і розвиток » Сімейно-родинного виховання

Шкільний МЕГА-проект, як засіб інтеграції загальної та додаткової освіти та діяльнісне поле самореалізації творчих здібностей вчителів та уч

Собко Наталія Анатоліївна,

Заступник директора з ВР

Тема:

Шкільний МЕГА-проект, як засіб інтеграції загальної та додаткової освіти та діяльнісне поле самореалізації творчих здібностей вчителів та учнів.

Провідна педагогічна ідея досвіду Створення умов для організації навчально-виховного процесу на базі інтеграції загальної та додаткової освіти, що забезпечує максимальне сприяння самореалізації творчих здібностей учителів та учнів

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду,

Модернізація системи освіти передбачає оновлення змісту та результативності навчання і виховання, його відповідність потребам і очікуванням суспільства у розвитку особистості та формуванні у неї громадянських, соціальних і професійних компетентностей.

В сучасній українській школі загальну освіту регламентовано освітніми стандартами, класно-урочною системою навчання , які в повній мірі не здатні створити оптимальні умови для формування в учнів практико-орієнтованих компетентностей. Для цього потрібно не тільки додатковий час, але й інші, неформальні форми організації практичного пізнання навколишнього світу і закономірностей його розвитку. Загальноосвітні установи шукають шляхи вирішення даної проблеми, в тому числі за рахунок використання ресурсів додаткової освіти дітей.

В системі загальношкільних заходів вагоме місце посідає шкільний МЕГА-проект , що є ключовою колективною творчою справою, та виступає одним із засобів вирішення даної проблеми. Адже під час його реалізації домінує акцент на взаємодію дорослих і дітей, які, об'єднуючись задля загальної мети, формують стосунки між собою на принципах співробітництва й співтворчості. Вчитель орієнтується на позитивні якості учня, вірить у його творчі сили, намагаючись активізувати й розвинути їх. Цьому сприяють творчий підхід до школярів, гнучкість форм впливу на них, урізноманітнення змісту діяльності дитячого колективу.

Вищезгадана КТС - шкільний МЕГА-проект реалізується на основі технології колективного творчого виховання І.П.Іванова.

Науково-теоретична база досвіду складають Закон України "Про загальну середню освіту", Державний стандарт початкової загальної освіти, Державний стандарт базової і повної загальної середньої, Концепція національно-патріотичного виховання. Певною мірою узгоджується з таким підходом технологія колективної творчої діяльності (КТД), яка класифікується в педагогічній літературі як виховна технологія (С. Карпенчук, Н. Мойсеюк, О. Пєхота, А. Плігін та ін.).Її зародження відбулося в 50-х роках ХХ ст. у результаті переосмислення на фоні соціально-політичних змін творчої спадщини А. Макаренка. Взявши за основу провідні ідеї педагога щодо формування особистості в колективі та через колектив та здійснивши їх адаптацію до нових суспільних умов, дослідники Л. Борисова, О. Газман, І. Іванов, В. Караковський та ін. створили методику колективно-творчої діяльності, яка згодом набула поширення як педагогіка колективно-творчого виховання (КТВ), комунарська методика.

Стисла анотація досвіду

Спираючись на практичний досвід, автор пропонує найбільш раціональні форми та методи інтеграції загальної та додаткової освіти, які покликані сприяти створенню діяльнісного поля та впровадженню комунікативно-діяльнісного підходу, що сприяє розвитку здібностей учнів ефективно взаємодіяти з навколишнім соціумом, здійснювати вагомі позитивні зміни у своєму житті.

У роботі широко представлено теоретичні, дидактичні матеріали щодо захисту МЕГА-проектів на тему «Я – ми – родина – велика Україна», «І возвеличимо на диво І розум наш, І наш язик…» та ін..

Результативність впровадження досвіду реалізація шкільних МЕГА-проектів засобами діяльнісного підходу, використання технології КТС сприяє підвищенню рівня мотивації досягнень та соціально-психологічної, комунікативної компетентності, засвоєнні методів управління собою та своєю діяльністю, що в свою чергу впливає на рівень навчальних досягнень учнів, розвитку творчих здібностей та рівень зростання професійної компетентності самого вчителя.

Репрезентація досвіду. Репрезентація досвіду

Досвід презентований директорам та заступникам директорів навчальних закладів на обласних семінарах при ЗОІ ППО та на сайті гімназії.

 

 

http://zp-gymnasia45.ucoz.ua/img/ppd_sobko_1.docx



Джерело: http://zp-gymnasia45.ucoz.ua/img/ppd_sobko_1.docx
Категорія: Сімейно-родинного виховання | Додав: jurand1313 (29.01.2016) | Автор: Собко Наталія Анатоліївна
Переглядів: 635 | Коментарі: 4 | Рейтинг: 1.0/34
Всього коментарів: 4
4 lisatch2015   [Матеріал]
Дякуємо за Ваш досвід.

3 nakurash   [Матеріал]
Мега-проэкт - одно из любимейших мероприятий наших детей. Вот где раскрываются их таланты, организаторские способности, воспитывается чувство коллективизма. А в последние годы его полюбили и родители, так как также стали его частью. Замечательная традиция!

2 Natik   [Матеріал]
Мега-проект - це вже традиція нашої гімназії.

1 klym19   [Матеріал]
Сподіваємось, наступні мега-проекти будуть ще кращими!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020