Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [58]
Позашкілля [24]
Психологічний супровід [39]
Сімейно-родинного виховання [8]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 20.04.2024, 02:14

Головна » Статті » 2015 КО: виховання і розвиток » Психологічний супровід

Система профорієнтаційної роботи шкільного психолога

Система профорієнтаційної роботи шкільного психолога

Савчук Наталія Андріївна,
практичний психолог, спеціаліст I категорії

Запорізька загальноосвітня школа № 76
Директор: Клеха Людмила Вікторівна
Адреса: м. Запоріжжя, пр. Леніна, 154-Г
Телефон: (0612) 62-00-51   
е-mail: znz_76@ukr.net 
Сайт:  znz76.pp.ua

Провідна педагогічна ідея досвіду
Соціально – економічні зміни, що мають місце в умовах переходу до ринкових відносин, вимагають нових підходів у формуванні особистості школяра. Дедалі гострішою стає залежність місця держави в цивілізованому світі від її можливостей у створенні умов для вільного самовизначення громадян, набуття ними доступних знань і професійної  майстерності, самореалізації в тій галузі, де найповніше можна проявити свої обдарування. Успішне вирішення цієї проблеми в основному залежить від позитивних результатів у формуванні особистості майбутнього працівника на всіх етапах його шкільного життя.

Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду
Вироблення у школярів свідомого ставлення до праці, професійне самовизначення в умовах свободи сфери діяльності відповідно до своїх можливостей, здібностей та з урахуванням вимог ринку праці є однією з головних проблем сучасної школи. Її актуальність обумовлена сучасними економічними і політичними обставинами, які пред’являють все більш високі вимоги до індивідуальних психофізичних особливостей людини. Ринкові відносини кардинально міняють характер і цілі праці: зростає його інтенсивність, посилюється напруженість, потрібен високий професіоналізм, витривалість,відповідальність.

Науково-теоретична база досвіду
У структурі професійної орієнтації чотири основні компоненти: 
1. повідомлення учням знань про професії, що цікавлять;
2. глибоке і все стороннє вивчення школярів;
3. рофесійні консультації;
4. допомога учням в оволодінні вибраною професією.
Отже професійна орієнтація має два аспекти: ії вплив на формування професійних інтересів людей, насамперед позитивних мотивів вибору професії, які забезпечують узгодження інтересів особистості і суспільства; другий – виявлення професійних вимог і психологічний аналіз професії, з одного боку, та  оцінка психофізіологічних властивостей і якостей учнів з урахуванням проб їх сил в обраній діяльності, з другого.

Стисла анотація досвіду
Для формування комунікативної компетентності учнів та підготовки школярів до свідомого вибору професій головними етапами роботи психолога є:

  • профорієнтація;
  • профдіагностика;
  • профконсультація;
  • профадаптація;
  • профінформація.
  • професійне самовизначення.

Головне завдання даної роботи: надання допомоги класним керівникам, батьківській громадськості у визначенні  життєвого шляху школярів за допомогою діагностичної оцінки особистості, її здатності виконувати ту чи іншу роботу.
Специфічною особливістю управління шкільною профорієнтацією є те, що профорієнтаційний вплив на школярів здійснюється систематично і планово протягом всього терміну навчання. Ця особливість передбачає послідовність дій, диференційований підхід в процесі управління професійним самовизначенням учнів 
В умовах систематичної профорієнтаційної роботи, як і в традиційному навчанні, визначається важливість всіх цих же функцій, проте дещо змінюється розстановка акцентів, ієрархія освітніх цілей:

  • розвиток інтелекту, пізнавальної самостійності і творчих здібностей учнів;
  • засвоєння учнями системи знань і способів розумової практичної діяльності;
  • формування всебічно розвиненої особистості;
  • розвиток індивідуальності дитини на основі виявлення її задатків і здібностей;
  • виховання в учнів любові до праці, забезпечення умов для їх життєвого і професійного самовизначення;
  • формування готовності до свідомого вибору і оволодіння майбутньою професією.

Результативність впровадження досвіду
Система профорієнтаційної роботи в школі спрямована на перспективу, на формування чіткої осмисленої позиції кожного учня у виборі майбутньої професії. Ця робота має такі переваги над епізодичними заходами з профорієнтації: 
      - набуття старшокласниками навичок самостійної науково – практичної, дослідницько – пошукової діяльності;
      - розвиток інтелектуальних, психічних, творчих, моральних, фізичних, соціальних якостей;
      - прагнення до саморозвитку та самоосвіти;
      - формування готовності до свідомого вибору й оволодіння майбутньою професією.

Репрезентація досвіду
Система даної роботи була презентована на заходах різного рівня: 

  • на нараді при директорі (вересень, грудень, квітень 2014-2015 н.р.);
  • на засіданні педради (протокол №1, січень 2015, протокол №9 вересень 2015 );
  • на методичному семінарі (листопад 2015).

Посилання на матеріл: http://znz76.pp.ua/index.php/metodichna-robota/mi-beremo-uchast/2015-2016/64-miska-vistavka-pedagogichnikh-tekhnologij-2015/67-savchuk-n-miska-vistavka-2015



Джерело: http://znz76.pp.ua
Категорія: Психологічний супровід | Додав: Zhovt2 (23.01.2016) | Автор: Савчук Наталія Андріївна E W
Переглядів: 1196 | Коментарі: 2 | Теги: профорієнтація, психолог, Жовтневий | Рейтинг: 1.0/67
Всього коментарів: 2
2 psixolog-karra2013  
интересный материал, профориентация та часть работы, с которой сталкиваются психологи школ каждый год, поэтому особенно интересно знакомится с данной работой. спасибо!

1 llcool01  
Наталья Андреевна самый лучший классный руководитель и самый лучший психолог из всех, что я знал!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024