Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [58]
Позашкілля [24]
Психологічний супровід [39]
Сімейно-родинного виховання [8]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 08:08

Головна » Статті » 2015 КО: виховання і розвиток » Психологічний супровід

Розвивальна програма для дітей 6 року життя «Розвиток соціально-емоційної сфери дітей дошкільного віку засобами пісочної терапії» «Диво в пі

Розвивальна програма для дітей 6 року життя «Розвиток соціально-емоційної сфери дітей дошкільного віку засобами пісочної терапії» «Диво в пісочниці»

Хрущова Катерина  Володимирівна, практичний психолог, «Спеціаліст»

Санаторний дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 199 «Вогник» Запорізької міської ради Запорізької області.

Завідувач: Єгорова Світлана Романівна.

Адреса СДНЗ: вул. Оранжерейна, буд 23-а,

м. Запоріжжя 69050.

Тел.: (0612)769-80-45

Е-mail sdnz199@ukr.net

Провідна педагогічна ідея парціальної програми: Розвиток соціально-емоційної сфери дітей 5-го, 6-го років життя засобами пісочної терапії. Основна ідея програми:

  • навчити дітей прийомам саморегуляції та зняття психоемоційного навантаження;
  • формувати позитивне відношення до себе і оточуючих;
  • розвивати у дітей навички спілкування та вирішення конфліктних ситуацій;
  • урізноманітнювати навички предметно-ігрової діяльності та розвивати комунікативні навички;
  • створювати позитивний настрій  в групі дітей;
  • гармонізувати  емоційний стан дітей.
Обґрунтування актуальності та перспективності парціальної програми: Парціальна програма розвитку соціально-емоційної сфери дітей 5-го та 6-го років життя за допомогою пісочної терапії – результат узагальнення та систематизації матеріалів по використанню даної методики в розвитку особистості дитини дошкільного віку.

Науково-теоретична база парціальної програми: У створенні програми був використаний теоретичний матеріал і практичний досвід Грабенко Т.М., Зінкевич-Євстигнєєва Т.Д., Сакович Н.А., Дубровіной І.В., Фопеля К., Нижник Г., а так само Методика діагностики комунікативної діяльності дітей дошкільного віку (Урунтаева Г.А., Афонькина Ю.А. Практикум з дошкільної психології: Посібник для студ. вищ. і середовищ. пед. навч. закладів. - М.: Изд. центр «Академія», 1998). Грабенко Т.М., Зінкевич-Євстигнєєва Т.Д., Сакович Н.А., Дубровіной І.В., Фопеля К., Нижник Г. М.

Стисла анотація парціальної програми: Пісочна терапія може застосовуватися в рамках корекційно-розвиваючої діяльності для розвитку пізнавальних процесів дитини (уваги, пам'яті, мислення), вдосконалення дрібної ручної моторики і тактильної чутливості. А якщо врахувати, що пісок має властивість «заземлювати» негативну психічну енергію, то в процесі освітньої роботи відбувається і гармонізація психоемоційного стану дитини.

Дошкільний вік - найважливіший етап у розвитку дитини, це період розвитку емоцій, період прилучення до загальноприйнятих цінностей, час встановлення перших людських взаємин. Цей вік характеризується високою чутливістю. Саме через емоційну сферу дитина засвоює знання про навколишній світ, встановлює взаємини з навколишнім світом.

При проведенні ігор з дітьми ефект гармонізації психоемоційного стану може стати і основною метою роботи в тому випадку, якщо необхідна робота з корекції і розвитку емоційної сфери. Дітям, які мають складності в психічному розвитку, конфлікти у взаєминах, страхи, особливо показані заняття з використанням ігор з піском.

Результативність впровадження парціальної програми:

1. Зниження емоційного напруження.

2. Розвиток довільності поведінки

3. Освоєння конструктивних способів поведінки.

4. Регуляція особистих відчуттів.

5. Розвиток комунікативних навичок.

6. Розвиток здатності до емпатії.

6. Відкритий вираз почуттів та емоцій соціально прийнятими засобами.

З метою виявлення результативності роботи за програмою проводиться моніторинг показників психологічного здоров'я у дітей (перший зріз на початку навчального року і другий на кінець навчального року). Моніторинг проводиться згідно діагностичної програми з використанням листів оцінки психологічного здоров'я та експертної педагогічної позначки .

Репрезентація програми: Репрезентація програми відбувалася в дошкільному закладі під час проведення Дня відчинених дверей для батьків вихованців. Програму було ухвалено педагогічною радою № 2від 17.11.2015 р. СДНЗ № 199, в грудні 2015 р. відправлено на отримання рецензії до науково – методичної  ради КЗ «ЗОІППО» ЗОР.

Посилання на матеріал

https://drive.google.com/folderview?id=0BwRCQlj2DNBIT3lpcWpGX2NGZ28&usp=sharing

Категорія: Психологічний супровід | Додав: kommun (22.01.2016)
Переглядів: 786 | Рейтинг: 1.0/71
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020