Профорієнтаційна робота в школі
Уварова Катерина Анатоліївна
практичний психолог, ІІ категорія
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 39 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор: Чабан Світлана Олександрівна
Адреса школи: вул. О. Матросова, 16, м. Запоріжжя, 69057
тел.(061) 233-04-46, 233-61-14
E-mail: school_39@ukr.net
Сайт: katerinauvarova.wix.com/teacher
Провідна педагогічна ідея досвіду: Профорієнтаційна робота з учнями – один із головних аспектів виховної роботи, спрямованої на підготовку учнів до свідомого вибору професії, визначення свого місця у суспільстві.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Особливої уваги набуває проблема, пов’язана з прагненням сучасної молоді знайти місце рівноправного партнера у суспільних процесах, які протікають швидко і вимагають від них одночасно високого рівня загальної підготовки й ґрунтовних знань в обраній сфері професійної діяльності. Пріоритетним завданням школи є організація роботи з учнями щодо усвідомленого професійного самовизначення.
Науково-теоретична база досвіду:
- Анн Л.Ф. Психологический тренинг с подростками. — СПб.: Питер, 2007. — 271с.
- Бойбіна, Ю. В., Гончарова С.В. Обліково-звітна документація шкільного психолога навч.-метод. посібник. - Харків : Основа, 2008. - 216с.
- Власюк Л.М. Виховні заходи з профорієнтації учнів 9-11 класів:[конспекти виховних заходів]// Виховна робота в школі.- 2009.-С.28-33.
- Волкова Н.А. и др. Лучшие психологические тесты для профориентации и профотбора. – Петрозаводск: Петроком, 1992.
- Пряжников Н.С. Профориентация в школе: игры, упражнения, опросники - М.: ВАКО, 2005. – 288с.
Стисла анотація досвіду: Профорієнтаційна робота - система навчально-виховної роботи, спрямованої на засвоєння учнями знань про правильний вибір професії, формування в них уміння аналізувати вимоги різних професій до психологічної структури особистості.
Правильний вибір професії зумовлює моральне задоволення, позитивну самооцінку, високу продуктивність праці, якість продукції. Він є точкою, в якій сходяться інтереси особистості та суспільства, поєднання особистих і загальних інтересів.
Завдання профорієнтації полягає в ознайомленні учнів з професіями та правилами їх вибору, вихованні спрямованості на самопізнання як основу професійного самовизначення; формування вміння зіставляти свої здібності з вимогами щодо набуття конкретної професії, складати на цій основі реальний план оволодіння професією, а також забезпечення розвитку професійно важливих якостей особистості.
Репрезентація досвіду: виступи на батьківських зборах, виступи на шкільних методичних обʼєднаннях.
Теги: профорієнтаційна робота в школі, психологічний супровід.
Посилання на матеріал: http://katerinauvarova.wix.com/teacher
|