Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [58]
Позашкілля [24]
Психологічний супровід [39]
Сімейно-родинного виховання [8]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 07:50

Головна » Статті » 2015 КО: виховання і розвиток » Психологічний супровід

Профілактика шкільної дезадаптації учнів перших класів

Профілактика шкільної дезадаптації учнів перших класів

Костян Катерина Іллівна, практичний психолог, спеціаліст

Запорізький навчально-виховний комплекс технічного профілю Запорізької міської ради Запорізької області

директор – Гігаурі Надія Вікторівна

адреса: вул. Снайперська, 1

тел.: (0612) 769 80 42

school-70.zp.ua

Провідна педагогічна ідея досвіду Важливість своєчасного діагностування  індивідуальних психологічних особливостей учнів, що перешкоджають адаптації, для подальшого визначення напрямку профілактичної роботи.

Науково-теоретична  база досвіду Теоретичні засади вікової та педагогічноїпсихології

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду Під час вступу до школи корінним чином змінюються умови життя і діяльності дитини; провідною стає учбова діяльність. В елементарних формах учбова діяльність здійснювалася і дошкільником, але для нього вона носила другорядний характер, як основна форма виступала гра; мотиви учбової діяльності дошкільника також були переважно ігровими.  Змінюється режим дня дитини, його соціальне оточення. Тому вважається, що адаптація першколасників відбувається на трьох рівнях: фізіологічному, соціальному та психологічному.  Перебіг адаптації учнів перших класів у значній мірі залежить від індивідуальних  особливостей дитини. Тому актуальним завданням у профілактиці дезадаптації є своєчасне виявлення індивідуальних чинників ризику, що можуть ускладнювати адаптацію, та проведення відповідної корекційно- відновлювальної роботи.

Стисла анотація досвіду Як показують результати психодіагностики, основними чинниками ризику виникнення шкільної дезадаптації виступають недостатній  рівень розвитку пізнавальних психічних процесів (уваги, пам’яті, мислення), недостатній рівень навчальної мотивації та несформованість довільної поведінки. Корекційно-відновлювальна робота з розвитку пізнавальної сфери, мотивації та довільності сприяє покращенню показників адаптації до навчання.

Результативність впровадження досвіду Сприяння успішній адаптації учнів

Репрезентація досвіду Обмін досвідом роботи з пошуку найбільш ефективних форм, проведення засідань ШМО, семінарів, конференцій.

Посилання на матеріал http://zp-school70.at.ua/index/0-158

Категорія: Психологічний супровід | Додав: kommun (26.01.2016)
Переглядів: 419 | Теги: тривожність, Адаптація до навчання, мотивація, причини дезадаптації, готовність до школи, довільна поведінка, індивідуальні психологічні особливо | Рейтинг: 1.0/11
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020