Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [58]
Позашкілля [24]
Психологічний супровід [39]
Сімейно-родинного виховання [8]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 07:54

Головна » Статті » 2015 КО: виховання і розвиток » Психологічний супровід

Профілактика професійного вигорання педагогів

Номінація виставки: «Компетентнісна освіта: виховання і розвиток.

Секція: Компетентнісна освіта:  психологічний супровід»

Тема досвіду: «Профілактика професійного вигорання педагогів»

(з досвіду роботи)

Інформація про автора досвіду:   

                

Голубєва Наталія Володимирівна, 
практичний психолог, «спеціаліст другої категорії».

Контактна інформація про навчальний заклад:

Запорізька загальноосвітня школа I-III ступенів № 92 Запорізької міської ради Запорізької області, 

Румянцева Надія Іванівна – директор школи; 

вул. Лахтінська, 9, м. Зaпopiжжя, 69076, 

тел.: (061)286-91-34,  

E-mail: 92shcola@gmail.com 

Провідна педагогічна ідея досвіду: 

Профілактика професійного вигорання співробітників шкіл та дошкільних закладів, що сприяє своєчасному попередженню відхилень у психофізичному розвиткові та становленні особистості, міжособистісних стосунків, запобіганню конфліктним ситуаціям у навчально-виховному процесі.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: 

Останнім часом в нашій школі, нажаль, зросла кількість сімей з дітьми, які потребують підвищеної уваги з боку педагога.

Все частіше вихователі та вчителі мають працювати з дітьми, які мають вади фізичного та психічного розвитку; з батьками дітей, які мають велику кількість соціальних, психологічних й матеріальних проблем. Відповідальність за результат взаємодії з батьками та дітьми повністю лежить на плечах співробітника навчального закладу.

Основним завданням психолога у навчальному закладі є психологічний супровід усіх учасників навчально-виховного процесу, суб’єктом якого й є педагоги.

Нормативно-правова база:

  • наказ МОНУ «Про затвердження Положення про психологічну службу системи України» від 03.05.99 за № 127, у редакції наказу МОНУ від 02.07.2009 № 616);
  • Закон України "Про освіту" (від 23.05.1991 р. № 1060-ХІІ), стаття 21 (Психологічна служба в системі освіти);
  • Закон України "Про дошкільну освіту" (від 11.07.2001 р. № 2628-111);
  • Закон України «Про загальну середню освіту» (від 13.05.1999 р. № 651 XIV).

Науково-теоретична база досвіду: 

Питанням «синдрому професійного вигорання» займалися багато науковців, які досліджували й обґрунтовували сутнісний зміст та структуру цього синдрому, а саме: М. Буриш, Л. Карамушка, М.Лейтер, К.Маслач, С.Максименко, Е.Махер, Ф.Сторлі, Б.Перлман, Е.Хартман, Р.Шваб.  Аналіз детермінант «синдрому професійного вигорання» виклали: М. Борисова, Т. Зайчикова, Х. Кюйнарпуу, К. Малишева, В.Орел, Т.Форманюк. Розробку психодіагностичного інструментарію виконали: В. Бойко, Н.Водоп’янова, Дж.Грінберг, Т.Ронгинська, А.Рукавішніков, А.Серебрякова, О.Старченкова. Пошуком засобів профілактики та корекції зазначеного синдрому займалися: О. Козлова, К. Кондо, Д. Трунов, Х. Фрейденбергер.

Стисла анотація досвіду: 

Основною метою роботи практичного психолога з педагогічним колективом є профілактика професійного вигорання співробітників.

Завдання досвіду роботи з цього питання є:

  • підвищення рівня психологічної компетентності педагогів з даного питання;
  • розвиток комунікативних умінь;
  • навчання формам поведінки та вирішенню конфліктних ситуацій;
  • вправляння у самодопомозі при стресових та психосоматичних порушеннях;
  • формування навичок проектування свого життя на найближче майбутнє;
  •  розвиток уяви, мислення, креативності;
  •  згуртування колективу.

Досвід роботи складається з 3 частин:

І – діагностична: тести та анкети;

ІІ – розвивальна: тренінг (4 заняття);

ІІІ – додатки: пам’ятки, рекомендації; банк ігор та вправ.

Результативність впровадження досвіду: 

Ефективність роботи з даного питання відслідковується за допомогою діагностичних досліджень  рівнів професійного вигорання педагогів  2 рази на рік, результати яких говорять про зниження емоційного виснаження, деперсоналізації та підвищення редукції професійних обов’язків.

Репрезентація досвіду: 

Був проведений відкритий захід - заняття з елементами тренінгу  для вихователів, на якому були присутні  практичні психологи ДНЗ Хортицького району.

На  допомогу психологам було презентовано банк вправ та ігор з  профілактики синдрому професійного вигорання педагогів.

Проведені семінари з елементами тренінгу для педагогів: «Профілактика емоційного вигорання», «Світячи іншим, не згори сам», «Секрети успіху».

Розробка тренінгу з 4 занять й банк вправ та ігор був представлений на засіданні РМЦ практичних психологів ДНЗ Хортицького району, на засіданнях НМР та творчих груп МО закладу

Було написано та презентовано випускну роботу «Профілактика професійного вигорання педагогів» на курсах підвищення кваліфікації практичних психологів при КЗ «ЗОІППО»



Джерело: http://92school.at.ua/blog/blog_psikhologa/2014-11-11-3
Категорія: Психологічний супровід | Додав: piskun528 (27.01.2016) | Автор: Голубєва Наталія Володимирівна E
Переглядів: 1089 | Коментарі: 8 | Теги: професійне вигорання педагогів, досвід роботи | Рейтинг: 1.0/77
Всього коментарів: 8
7 07al   [Матеріал]
Ця тема актуальна у наш час. Матеріал  добре  систематизовано та легкий у використанні. Дякую! Успіхів у подальшій  роботі!!!! :)

8 lia   [Матеріал]
Дуже приємно. happy Дякую за щирі побажання! up

5 klym19   [Матеріал]
Наталіє Володимирівно, дякую за Вашу роботу! Запозичила декілька анкет і пам'ток! Успіхів!!

6 lia   [Матеріал]
Дякую! Дуже приємно, що мій досвід роботи комусь стався у нагоді...

3 newton_14   [Матеріал]
Отличная работа! Нравится! king

4 lia   [Матеріал]
Щиро дякую!

2 Смайлик   [Матеріал]
Мені подобається

1 Смайлик   [Матеріал]
Мені подобається

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020