Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [58]
Позашкілля [24]
Психологічний супровід [39]
Сімейно-родинного виховання [8]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 07:51

Головна » Статті » 2015 КО: виховання і розвиток » Психологічний супровід

Профілактичні заняття для учнів 1-х класів під час адаптації до навчання у школі

Тема: «Профілактичні заняття для учнів 1-х класів під час адаптації до навчання у школі»

(авторська програма затверджена експертною радою ІАМЦ Протокол №3 від 13.11.12)

Антоненко І.Г.

Практичний психолог  вища категорія,  звання: практичний психолог -методист

 

Запорізький загальноосвітній багатопрофільний навчально-виховний комплекс № 106

Директор:  Іванішина Олена Анатоліївна

Адреса  школи: Рубана 9

тел.: 236-69-30

email: zzbnvk106@ukr.net

http: //  zzbnvk106.zz.mu

 

 

 

 

Провідна педагогічна ідея досвіду :

Успішна адаптації  учнів 1-х класів до шкільного життя.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду :

      Актуальність створення даної програми полягає насамперед у тому, що проблема адаптації учнів, (а також батьків і вчителів) актуальна на всіх етапах навчання. Під час проведення занять за цією програмою учні швидко пристосовуються до нової соціальної ролі – ролі учня. А цей факт позитивно впливає на зміцнення їхнього фізичного , психічного і психологічного здоров’я.

Науково-теоретична база досвіду :

 Грунтуються на  дослідженнях та наукових працях про роль позитивної   Я-концепції у формуванні успішної особистості, таких видатних психологів, як І.С. Кон, В.В. Столін, Д.О. Леонтєв, Р.Берс.Е. Еріксон.

Стисла анотація досвіду:      

 Проблема  адаптації учнів особливо гостро постає на початковому етапі навчання. Це пов’язане насамперед з тим, що з початком навчання у школі змінюється соціальна позиція дитини, відбувається зміна провідної діяльності, зазнає певних змін і соціальне оточення. Так, в період адаптації, першокласники можуть мати утруднення різного характеру: соціально-емоційні, навчальні, режимні .

 Дана програма вирішує усі ці проблеми та сприяє учням  1-го класу успішно адаптуватися до шкільного життя

Результативність впровадження досвіду

  Ця програма впроваджується в ЗЗБНВК № 106 з 2013 навчального року. Після проведення цих занять першокласники швидше адаптуються в соціумі, запам’ятовують ім’я своїх однокласників та вчителів після 2-х тижнів навчання. У школярів  формується бажання вчитися в школі, вони володіють первинними навичками зняття психічної напруги.   І що найбільш важливо, на мою думку, у дітей формується адекватна самооцінка та самоконтроль.

         Психологічні дослідження показали високу результативність занять:

  • на початок 2 семестру всі першокласники мають високий рівень адаптації;
  • позитивний психологічний клімат у колективі (рівень згуртованості, конфліктності та задоволеності);
  • класоводи  швидше отримають знання щодо індивідуальних особливостей, здібностей та характеру кожного учня.

Репрезентація досвіду

  На майстер-класах для  практичних психологів ЗНЗ, ДНЗ  Хортицького району.

 



Джерело: https://docs.google.com/document/d/1-nCMTyoMPSEFL0VmANeXgnzmsa2EiJlBxLSm2NWf1TE/edit?usp=sharing
Категорія: Психологічний супровід | Додав: piskun528 (26.01.2016) | Автор: Антоненко І.Г. E W
Переглядів: 971 | Коментарі: 2 | Теги: початкова школа, Адаптація, профілактичні заняття | Рейтинг: 1.0/25
Всього коментарів: 1
1 lia   [Матеріал]
Ырина Генадіївна, дякую за чудовий досвід роботи!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020