Тема: «Профілактичні заняття для учнів 1-х класів під час адаптації до навчання у школі»
(авторська програма затверджена експертною радою ІАМЦ Протокол №3 від 13.11.12)

Антоненко І.Г.
Практичний психолог вища категорія, звання: практичний психолог -методист
Запорізький загальноосвітній багатопрофільний навчально-виховний комплекс № 106
Директор: Іванішина Олена Анатоліївна
Адреса школи: Рубана 9
тел.: 236-69-30
email: zzbnvk106@ukr.net
http: // zzbnvk106.zz.mu
Провідна педагогічна ідея досвіду :
Успішна адаптації учнів 1-х класів до шкільного життя.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду :
Актуальність створення даної програми полягає насамперед у тому, що проблема адаптації учнів, (а також батьків і вчителів) актуальна на всіх етапах навчання. Під час проведення занять за цією програмою учні швидко пристосовуються до нової соціальної ролі – ролі учня. А цей факт позитивно впливає на зміцнення їхнього фізичного , психічного і психологічного здоров’я.
Науково-теоретична база досвіду :
Грунтуються на дослідженнях та наукових працях про роль позитивної Я-концепції у формуванні успішної особистості, таких видатних психологів, як І.С. Кон, В.В. Столін, Д.О. Леонтєв, Р.Берс.Е. Еріксон.
Стисла анотація досвіду:
Проблема адаптації учнів особливо гостро постає на початковому етапі навчання. Це пов’язане насамперед з тим, що з початком навчання у школі змінюється соціальна позиція дитини, відбувається зміна провідної діяльності, зазнає певних змін і соціальне оточення. Так, в період адаптації, першокласники можуть мати утруднення різного характеру: соціально-емоційні, навчальні, режимні .
Дана програма вирішує усі ці проблеми та сприяє учням 1-го класу успішно адаптуватися до шкільного життя
Результативність впровадження досвіду
Ця програма впроваджується в ЗЗБНВК № 106 з 2013 навчального року. Після проведення цих занять першокласники швидше адаптуються в соціумі, запам’ятовують ім’я своїх однокласників та вчителів після 2-х тижнів навчання. У школярів формується бажання вчитися в школі, вони володіють первинними навичками зняття психічної напруги. І що найбільш важливо, на мою думку, у дітей формується адекватна самооцінка та самоконтроль.
Психологічні дослідження показали високу результативність занять:
- на початок 2 семестру всі першокласники мають високий рівень адаптації;
- позитивний психологічний клімат у колективі (рівень згуртованості, конфліктності та задоволеності);
- класоводи швидше отримають знання щодо індивідуальних особливостей, здібностей та характеру кожного учня.
Репрезентація досвіду
На майстер-класах для практичних психологів ЗНЗ, ДНЗ Хортицького району.
Джерело: https://docs.google.com/document/d/1-nCMTyoMPSEFL0VmANeXgnzmsa2EiJlBxLSm2NWf1TE/edit?usp=sharing |