Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [58]
Позашкілля [24]
Психологічний супровід [39]
Сімейно-родинного виховання [8]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 16:06

Головна » Статті » 2015 КО: виховання і розвиток » Психологічний супровід

Побудова особистісної професійної перспективи учня, як основа формування життєвої компетентності

 

Тема: Побудова особистісної професійної перспективи учня, як основа формування життєвої компетентності.

ПІБ вчителя: Карпенко Наталія Володимирівна.

посада, категорія, звання: практичний психолог І категорії

 

Повна назва школи: Запорізька загальноосвітня школа  І-ІІІ ступенів №91  Запорізької міської ради запорізької області.

директор ПІБ: Іваницька Тетяна Вікторівна.

Адреса школи: м. Запоріжжя, вул.. Лахтинська, буд.6-А
тел.: 286-91-30

email: Scool91@i.ua

http:

 

Провідна педагогічна ідея досвіду: забезпечення умов для якісної освіти старшокласників у відповідності з їхніми індивідуальними нахилами, можливостями, здібностями і потребами, забезпечення професійної орієнтації учнів на майбутню діяльність, яка користується попитом на ринку праці, встановлення наступності між загальною середньою і професійною освітою.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Як обрати професію? Питання це досить складне, серйозне і актуальне у всі часи. Професійна діяльність займає приблизно третину життя людини. Якщо  врахувати, що ще третину життя ми проводимо уві сні, то це буде чималий відрізок життя. Вибір професії - відповідальний та складний крок у житті людини. Зробити правильний вибір - значить знайти своє місце в житті. Займатись улюбленою справою - це щастя, якого здат­на досягти кожна людина. Звичайно, можна припинити навчан­ня, якщо зрозумієш, що це не твоя справа, або залишити роботу, яка тобі не подобається. Можна випробувати себе то в одній, то в іншій сфері, блукати навпомацки, постійно «наступати на одні й ті ж граблі» - цей шлях зветься методом спроб та помилок. На це можна витратити життя, бо у світі існує не одна тисяча професій. Обрати собі професію - означає не тільки вибрати собі роботу, але й бути прийнятим до певної групи людей, при­йняти етичні норми, цінності, правила, образ життя цієї групи. Щоб правильно обрати професію, необхідно знати свої мо­жливості, інтереси та нахили, потрібно також враховувати ситуацію на сучасному ринку праці. Правильний вибір професії допоможе реалізувати свій потенціал, уникнути розчарувань, досягти успіху в житті.

Перехід до ринку праці за сучасних умов не лише вніс ко­рективи, але й істотно змінив підходи до питань професійного самовизначення школярів. У зв’язку з цим зростає необхідність у профільному навчанні, що має допомогти учням у виборі про­фесії в нових умовах.

Як показує практичний досвід, сучасна молодь вияви­лася недостатньо підготовленою до нових вимог політичної та соціально-економічної ситуації. Як правило, багато хто з них не володіє інформацією про вимоги до особистості в тій чи іншій сфері діяльності, не враховує своєї відповідності щодо обраної професії. Профільне навчання не лише допомагає розв’язати ці проблеми, але й дає більш глибокі знання з предметів певної спрямованості.

Тому завдання психолога і класного керівника полягає в тому, щоб допомогти учням дізнатися про свої психологічні особ­ливості, які й забезпечать вибір професії школярем, а саме вивчити:

- психічні прояви властивостей нервової системи;

- схильність, інтереси, пов’язані з вибором професії;

- риси характеру, що проявляються в діяльності, щодо інших людей, себе самого тощо;

 - типові для особистості емоційні стани, а також рівень розвитку вольових якостей;

- сформованість інтелектуальних здібностей;

- комунікативні якості особистості, що проявляються в процесі спілкування і взаємодії з людьми.

Для благополуччя суспільства необхідно, щоб кожен випускник школи знаходив застосування своїм інтересам і схильностям, не гаяв марно часу, сил та засобів у пошуках свого місця в системі громадського виробництва, на якому міг би принести найбільшу користь і отримати задо­волення від своєї праці.

Науково-теоретична база досвіду: Досвід ґрунтується на творчому використанні передового перспективного  психолого-педагогічного досвіду, публікаціях  видатних науковців і психологів-практиків.

Стисла анотація досвіду: Основні теоретичні засади організації профільного навчання, напрямки, етапи профорієнтаційної роботи в школі, розробки уроків, притчі, результативність та  рекомендації, поради.

Результативність впровадження досвіду: Результативність психолого-педагогічного супроводу оцінюється шляхом анкетування учнів, батьків.

Результати анкетування:

2013-14н.р.
Всього брали участь 60 учнів, з них вибрали 36 учнів (60%) (біотехнологічний профіль), 9  учнів (15%) (інформаційно - технологічний профіль ), всі останні  учні (25%)  пішли в технікуми та училища. Таких учнів, які б не визначились немає.

2014-15н.р.

Всього брали участь 51 учень, з них вибрали 39 учнів (76,4%)  (біотехнологічний профіль), 3 учня (5,8%) (інформаційно - технологічний профіль ), всі останні учні (17,6%) пішли в технікуми та училища. Таких учнів, які б не визначились немає.

Учні, переходячи до профільного навчання в 10 клас, мають високий та достатній рівень  задоволеності навчальним процесом, це говорить про те, що учні вчаться за профілем, який їм подобається, і вони себе комфортно почувають в цьому  профільному класі.

Репрезентація досвіду: Рівень репрезентації: навчальний заклад, в якому я працюю, та на семінарах серед психологів Хортицького району, у школі молодого психолога (консультпункт на базі кабінету.)

Посилання на матеріал  http://school91.inf.ua/metodichnij-kabinet/pedagogichnij-dosvid 

  1. Сабадаж Ж. Профільна освіта. старшокласників // Завуч. - 2005. - № 17-18.
  2.  Ткачук А. Професій безліч. Як не помилитися.//Психолог. – 2012.-№8
  3. Демянчук Н. «Хочу»+»Можу»+Треба»=»Правильний вибір професії». //Психолог.-2009.- № 25-27.
  4. Козюменко Т., Севрюкова О. Підготовка школярів до профільного навчання. //Психолог . – 2012.- № 18
  5. Войцехівська Н., Савіцька В. Обираємо професію. //Психолог . – 2012. - № 23
  6. Піговська С. Особливості професійного самовизначення учнів. //Психолог . – 20011.- №14-15
  7. //Психолог .- 2013. - №11-12.
  8. Туріщева Л.В. Класні години 7-11 класи. – Харків «Видавнича група «Основа»». – 2008
  9. Яланська С.Ю. Зошит «Крок до самовизначення». – Запорізький  обласний інститут післядипломної педагогічної освіти. – 2010
  10. Гобова Л.Ю. Зошит «Моя особиста професійна перспектива» (2 частини). – Запорізький  обласний інститут післядипломної педагогічної освіти. – 2006
  11. Професійна діагностика / Упор, Т. Гончаренко. — К.: Шк. світ, 2004.


Джерело: https://drive.google.com/file/d/0B84hrrWSOo_iZk54LUptVGFCWjg/view?usp=sharing
Категорія: Психологічний супровід | Додав: ovsianik (16.01.2016) | Автор: Карпенко НВ E W
Переглядів: 831 | Коментарі: 4 | Теги: риси характеру, схильність, інтереси, життєва компетентність, професію | Рейтинг: 1.0/33
Всього коментарів: 4
4 Yuliya  
Наталія Володимирівна, спасибі за дієвий внесок в допомозі учням зробити правильний вибір. На даному етапі це вжлива допомога дітям для досягнення успіху в їхньому житті.

3 nezvanova_neto4ka  
Актуально! Особливо у наш час, коли випускники орієнтуються на престижність ВУЗу, професії, а не на свої психологічні особливості

2 selina  
Актуальність питання "Як обрати професію?" завжди досить серьозне стояло перед випускниками, тому принцип особистісно орієнтованого навчання, дає змогу створити найоптимальніші умови для їхнього професійного самовизначення та подальшої самореалізації.

1 voitenko_yuliya  
Дякую за ваш досвід. Питаннявибору професії актуальне,серйозне та складне у всі часи. Правильний вибір професії допоможе реалізувати свійпотенціал, уникнути розчарувань, досягти успіху в житті нашим дітям. Тому
завдання психолога і класного керівника полягає в тому, щоб допомогти учням
дізнатися про свої психологічні особ­ливості, які й забезпечать вибір професії
школярем.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024