Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [58]
Позашкілля [24]
Психологічний супровід [39]
Сімейно-родинного виховання [8]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.04.2024, 01:32

Головна » Статті » 2015 КО: виховання і розвиток » Психологічний супровід

Парціальна програма корекційно розвиваючих занять з емоційно неблагополучними дітьми «Чудеса на піску»

Парціальна програма корекційно розвиваючих занять з емоційно неблагополучними дітьми «Чудеса на піску»


Кондрашевська Антоніна Василівна,
практичний психолог, спеціаліст вищої категорії

Дошкільний навчальний заклад (ясла-садок) № 130 «Казка»

Завідувач ДНЗ №130: Шинкаренко Лариса Пилипівна
Адреса: вул. Жуковського, 66-А, м. Запоріжжя,  69063 
Тел. (061) 764-43-24, 764-57-65
е-mail: skazka_130@mail.ru 
Сайт: http://dnz130.edukit.zp.ua/

 

Провідна  педагогічна  ідея програми:   полягає в тому, що засоби пісочної терапії - інструмент, що дозволяє впливати на всі сфери особистості дитини в цілому. Робота з піском дозволяє створити умови для активізації природної для кожної дитини здатності справлятися з труднощами і конфліктами через гру, через взаємодію з природними матеріалами (пісок, вода) і мініатюрними іграшками та розігруванням казкового сюжету. Мета ігор з піском - не змінювати чи переробляти дитину, не вчити ії  якимось спеціальним поведінковим навичкам, а дати можливість бути самим собою.
Обґрунтування актуальності та перспективності програми: з кожним роком збільшується кількість дітей з емоційними проблемами,  тривожних, невпевнених в собі, агресивних, що обумовлено різними причинами, серед яких: негативний вплив телебачення на розвиток дитини, зайнятість батьків і обмеження їх спілкування з дитиною та ін. Програма «Чудеса на піску» розроблена на засадах особистісно-орієнтованої моделі освіти і націлена на створення сприятливих умов для профілактики емоційного неблагополуччя дитини; корекцію наявних емоційних проблем індивідуального характеру (підвищена агресивність і тривожність, занижена самооцінка і пригніченість, сором'язливість і нетовариськість, дитячий негативізм і інш.), комунікативних проблем та дитячих страхів.
Науково-теоретична база програми:  базується на найновітніших здобутках сучасної вітчизняної психолого-педагогічної науки та практики виховання, що відкриває нові можливості для розвитку внутрішнього світу дитини.  В основу роботи над проблемою покладено психолого - педагогічні дослідження  відомих теоретиків   Грабенко Т.Н., Зінкевич-Євстигнєєва Т.Д., Бережна Н.Ф.,  Кисильова М.В.,    щодо    організації  пісочної арт-терапії з дітьми дошкільного віку.
Стисла анотація програми: 
Програма «Чудеса на піску» це інструмент, який дозволяє  впливати на всі сфери особистості. Пісочна терапія – це один з найбільш ефективних та безпечних засобів надання психологічної допомоги дітям. В його основі лежить створення умов для активізації природної для кожної дитини здатності подолання труднощів та конфліктів через гру, через взаємодію з природним матеріалом (пісок, вода) та мініатюрними іграшками, через розігрування казкового сюжету, які метафорично відображають драматичні моменти дитячої реальності. Чудовий метод, який дозволяє дитині активізувати творчі ресурси, підвищити впевненість у собі і подолати страхи, вчитись керувати агресивними проявами, оцінити цінність дружніх відносин, придбати досвід рішення різних проблем. При цьому він екологічний та безпечний. В іграх з піском все стає реальним. Програючи хвилюючі ситуації за допомогою маленьких фігурок, створюючи картину з піску дитина може висловити свої найглибші емоційні переживання, звільняється від страхів, від напруги, несвідомо знаходить для себе ті відповіді, які йому було складно отримати.
На заняттях використовуються методи і прийоми, які спрямовані на гармонізацію психоемоційного стану дитини; надають дитині можливість для самореалізації та самовираження; дають можливість програвати різні життєві ситуації  і моделювати різні шляхи вирішення тих чи інших проблем. Структура програми відповідає вимогам до програм такого типу: визначено мету, завдання, умови організації занять, складено тематичний план.     В додатку подано конспекти занять за змістом тематичного плану.
Результативність впровадження програми:
Програма апробована в умовах дошкільного закладу з відповідною категорією дітей; рекомендована для впровадження в закладах освіти області. Система роботи за програмою  сприяє зниженню психоемоційного напруження у дітей на 40%. Про ефективність роботи свідчить зниження рівня тривожності у дітей, зменшення ознак проявів агресивності, кількості страхів, підвищення впевненості в собі, самооцінки, розвитку навичок взаємодії дітей один з одним, розвиток ігрових навичок. Рецензована кандидатом  психологічних наук, доцентом кафедри дошкільної освіти КЗ «ЗОІППО» ЗОР О.М. Байєр, затверджена Департаментом освіти і науки облдержадміністрації (наказ від 11.11.2014 р. № 0695)
Репрезентація  програми: 
Семінар для педагогів  дошкільного навчального закладу; районна виставка «Здоров'язбережувальний освітній простір», 2015 р.; відкритий перегляд взаємодії з дітьми в ході педагогічної практики для  слухачів курсів  КЗ «ЗОІППО» Запорізької обласної ради,  2015 р.
Посилання на матеріал:  http://dnz130.edukit.zp.ua/pedagogicheskaya_vistavka/programma_chudesa_na_peske/



Джерело: http://dnz130.edukit.zp.ua/pedagogicheskaya_vistavka/programma_chudesa_na_peske/
Категорія: Психологічний супровід | Додав: Zhovt2 (24.01.2016) | Автор: Кондрашевська Антоніна Василівна E W
Переглядів: 1376 | Коментарі: 10 | Теги: психолог, парціальна програма, Жовтневий, неблагополучні | Рейтинг: 1.0/44
Всього коментарів: 10
10 annababenko  
Завдяки такому досвіду роботи, накопиченню та узагальненню матеріалів, зароджуються нові, сучасні технології!) Успіхів Вам, натхнення і перемоги!)

9 tarasenko-irishk  
Интересная тема.В наше время это новый подход в работе с детьми.Тема актуальна.Желаю успехов.

8 surgay  
Очень интересная тема, и актуальна в наше время.Рисовать на песке-интересный подход к ребёнку со стороны психологии. up

7 tanya_tarasenko_92  
Эта программа очень актуальна. Успехов

6 economist2100pro  
Цікава робота і ефективний метод роботи. Бажаю успіхів та натхнення.

5 МаШа_сИмКа  
Очень интересная работа, желаю дальнейших успехов! happy

4 toni76  
Инновационная работа! Желаю успехов

3 tiama  
Дуже важлива тематика. Такі програми треба просувати і приділяти їм найбільшу увагу.  Дякуємо Вам!

2 mechta  
Чудовий метод роботи з  дитячими "негараздами".  Бажаю натхнення та успіху

1 psixolog-karra2013  
песочная терапия - замечательный инструмент для работы с детьми! здорово!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024