Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [58]
Позашкілля [24]
Психологічний супровід [39]
Сімейно-родинного виховання [8]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 07:50

Головна » Статті » 2015 КО: виховання і розвиток » Психологічний супровід

«Казкова підготовка до школи» програма занять з підготовки дітей до навчання у школі

«Казкова підготовка до школи» програма занять з підготовки дітей до навчання у школі

Бондаренко Тетяна Петрівна, 
практичний психолог, вища категорія, «Практичний психолог методист» 

 

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 15
Директор: Кириченко Оксана Анатоліївна
Адреса: м. Запоріжжя, вул. Грязнова, 68
Телефон: (061) 763-78-44    
е-mail: school15@meta.ua
Сайт:  
https://www.sites.google.com/site/school15zp

Провідна педагогічна ідея програми полягає в використанні ігрових технологій та казок для організації занять з підготовки дітей до системного шкільного навчання в рамках «Школи майбутніх першокласників» з метою  формування психологічних складових шкільної готовності, навчально-необхідних навичок та особистісних якостей майбутніх школярів. 
Обґрунтування актуальності та перспективності програми:
В сучасних умовах модернізації освітньої галузі постійно зростають вимоги до змісту й організації освіти на всіх її етапах, і це потребує впровадження найбільш ефективних педагогічних методів прийомів навчання та виховання учнів. Програма «Казкова підготовка до школи» розрахована на старших дошкільників, майбутніх школярів, успішна адаптація яких до початку системної шкільної освіти напряму залежить від сформованості складових психологічної готовності на час вступу до школу. Тому в програмі використовуються методичні прийоми та ігрові технології, які спрямовані на розвиток основних складових, навчально-необхідних навичок і особистісних якостей дитини, які складають основу психологічної готовності до початку шкільного навчання.

Науково-теоретична база програми: 
В працях таких видатних педагогів, як К. Д. Ушинський, В. А. Сухомлинський, Д. Б. Ельконін наголошується, що казка та гра мають виняткову цінність в якості методів навчання й виховання дітей дошкільного та молодшого шкільного віку тому, що для дітей цього віку саме гра залишається провідною формою діяльності. Тому при виборі вправ для розвиваючих занять за програмою «Казкова підготовка до школи» перевага надавалась різноманітним ігровим вправам та казковим історіям безпосередньо, або опосередковано пов’язаних зі школою.

Стисла анотація програми:
При проведенні занять за програмою «Казкова підготовка до школи» використовуються різноманітні статичні і рухливі ігрові вправи, казки і оповідання про школу та учнів, а також зошити з друкованою основою «Навчаємось граючи». Змістовно всі завдання заняття пов’язані між собою. Основу кожного заняття складають казки про школу та учнів тому, що, як свідчить досвід, у роботі з старшими дошкільниками казка є одним з найбільш ефективних методів. По-перше тому, що для діти сприймають казку інакше ніж дорослі. Для дитини дошкільного віку, казка не є вигадкою, чи просто фантазією, для неї казка – це особлива реальність, яка в доступній для розуміння формі дозволяє осягати різноманітний світ людських відносин, почуттів і переживань. По-друге тому, що у дітей цього віку дуже розвинений механізм ідентифікації, який підсилює процес емоційного включення в події, що відбуваються з іншою людиною, або казковим персонажем. В програмі використовуються казки відомих авторів, та авторські казки. Із-за обмежених рамок навчального заняття казки пропонуються дітям у скороченому адаптованому вигляді, в авторський обробці, з преамбулою у вигляді листів від уявних персонажів близнюків Саші і Даші Чомучкіних.. Їх листи адресовані відвідувачам підготовчих занять в «Школі майбутніх першокласників» і містять «особисті» історії з посиланням на казкових персонажів. Герої казок потрапляють в складні ситуації, пов’язані зі школою і намагаються їх розв’язати. Тексти «листів» і певна частина казкових історій та віршів є авторськими доробками. Зміст і порядок вправ у зошиті з друкованою основою «Навчаємось граючи» безпосередньо пов'язані з змістом «листів» і казкових історій. 
Результативність впровадження програми:
Використання казок і ігрових технологій в навчальній діяльності в програмі «Казкова підготовка до школи» дозволяє підвищити ефективність підготовки дітей до школи. Доцільність та ефективність методів та технологій, які використовуються в програмі «Казкова підготовка до школи» можна відстежити за допомогою діагностичного обстеження для визначення ступеню сформованості у дітей основних компонентів шкільної зрілості, на початку занять за програмою та після їх закінчення. Аналіз якості виконання завдань у зошиті з друкованою основою «Навчаємось граючи» на початку і в кінці курсу занять також може дати додаткову інформацію для діагностики. Після закінчення занять за програмою  показники сформованості основних складових психологічної готовності у більшості дітей значно покращуються.
Репрезентація програми:
Програма «Казкова підготовка до школи» використовується для організації індивідуальних або групових занять з майбутніми першокласниками під час проведення відповідних курсів з підготовки дітей до школи в рамках «Школи майбутніх першокласників». На протязі п’яти років програма «Казкова підготовка до школи» пройшла апробацію при проведенні занять в «Школі майбутніх першокласників» в Запорізькій загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №15, а окремі її складові (зошити та казки) при проведенні підготовчих занять в Запорізької загальноосвітній школі І-ІІІ ступенів №1, а також Запорізької гімназії №2 Запорізької міської ради Запорізької області. 
Посилання на матеріал: https://drive.google.com/folderview?id=0B4y9BK0b1uEcVkFSOTY5YUc2OHc&usp=sharing

 



Джерело: https://drive.google.com/folderview?id=0B4y9BK0b1uEcVkFSOTY5YUc2OHc&usp=sharing
Категорія: Психологічний супровід | Додав: Zhovt2 (24.01.2016) | Автор: Бондаренко Тетяна Петрівна E W
Переглядів: 2210 | Коментарі: 3 | Теги: Жовтневий, дошкільна освіта | Рейтинг: 1.0/76
Всього коментарів: 3
3 mechta  
Тетяна Петрівна, казка для дитини це стежинка до щасливого життя. Браво, дуже сучасний матеріал

2 psixolog-karra2013  
Татьяна Петровна, очень интересно, актуально и современно!

1 olgalyaschuck  
Заинтриговали, а для работы со старшими детьми у Вас тоже сказки есть?

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024