Взаємодія дошкільних, шкільних, позашкільних навчальних закладів і сім’ї – важлива складова розвитку сучасного освітнього простору
Інформація про автора досвіду: Циб Сергій Олександрович, керівник гуртка «Козачата»
Контактна інформація про навчальний заклад: Запорізький центр козацького військово-патріотичного виховання “Школа джур” вул. Чумаченка, буд. 13-А, м. Запоріжжя, 69104
Тел.: 95 - 00 - 72, Email: school-djur@i.ua
Тема педагогічного досвіду: «Взаємодія дошкільних, шкільних, позашкільних навчальних закладів і сім’ї – важлива складова розвитку сучасного освітнього простору»
Провідна ідея педагогічного досвіду: впровадження нестандартних форм та методів роботи, авторської системи фізичних вправ на заняттях фізкультурно-спортивного напрямку, втілення оригінальних ідей в пошуку технологій успішного учіння, що повинно стати передумовою розвитку життєво необхідних фізичних та розумових здібностей вихованців, сприяти їх соціальній адаптації та досягненню успіху у житті.
Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду: Питання розвитку творчої особистості набуває особливої ваги в умовах зміцнення та вдосконалення української державності, що зумовлює необхідність підвищення інтелектуального та культурного потенціалу суспільства й удосконалення всіх ланок навчально-виховного процесу.
Пріоритетним завданням системи освіти є виховання людини в дусі відповідального ставлення до власного здоров’я та оточуючих, як до найвищої індивідуальної та суспільної цінності.
Обрана тема є досить актуальною з приводу того, що на сучасному етапі модернізації освіти, взагалі, й системи фізичного виховання, зокрема, загальною проблемою стає питання про гармонізацію педагогічних впливів, які надходять ззовні на тіло, розум і душу особистості дитини.
Актуальність формування здоров’я дітей, виявлення їх обдарованості, а також розвитку креативного мислення в умовах навчального закладу і сім’ї спрямувала діяльність авторів Циба С.О. та Опілата Д.М. до того, щоб у невеликій за обсягом книзі здійснити системний узагальнювальний підхід до проблеми фізичного виховання дітей в дошкільних, шкільних, позашкільних і шкільних навчальних закладах і сім’ї .
Методичний посібник містить теоретичне обґрунтування та практичні рекомендації щодо використання технології успішного учіння в системі фізичного виховання дітей, вихованців і учнів у дошкільних, позашкільних навчальних закладах, в початковій школі.
Методичні матеріали зорієнтовані на цінності та інтереси дитини, врахування вікових можливостей, на збереження дитячої субкультури, виявлення та використання їхніх резервних можливостей, забезпечення знань безпеки життєдіяльності при співіснуванні в оточуючому середовищі.
Основна мета посібника – надати методичну допомогу спеціалістам в галузі фізичного виховання дітей. Посібник містить систематизований діагностичний матеріал (сукупність прикладних методик), практична реалізація яких забезпечить професійний підхід до побудови та реалізації процесу фізкультурних і тренувальних занять. Детально описуються процеси виконання діагностичних досліджень, наведено зразки протоколів реєстрації результатів дослідження, що забезпечить отримання спеціалістами-практиками фізичного виховання прогностичних оцінок успішності процесу фізкультурних і тренувальних занять.
Науково-теоретична база досвіду: наукові розробки провідних учених з проблеми технології успішного навчання та здоров’я формуючих і здоров’я зберігаючи технологій: О. Аксьонової, Е. Аркана, Е. Вільчковського, Л. Гримака, Н. Денисенко, П. Лесгафта, О. Куца, Н. Олександровського, Б. Шияна, Т. Круцевича, З. Калуського.
Стисла анотація досвіду: Методичний посібник «Взаємодія дошкільних, шкільних, позашкільних навчальних закладів і сім’ї – важлива складова розвитку сучасного освітнього простору» відповідає вимогам новітніх підходів до проблеми. Характерною ознакою цієї роботи є спроба оптимально інтегрувати апробовані дослідження та напрацювання в освітній процес, виходячи із особливостей навчального закладу. Інноваційним також є налагодження співробітництва ЗЦКВПВ «Школа джур» та ЗЗБНВК №106 з метою створення комплексної методичної системи з фізичного виховання дітей.
Технологія експериментально-дослідницької роботи щодо вирішення проблем досвіду:
1. Опрацювання наукових розробок провідних вчених у галузі фізичного виховання, аналіз методик і систем, які віднесені до технологій успішного навчання, здоров’я зберігаючих технологій;
2. Вивчення рівня розвитку розумових здібностей, рухової функції, стану здоров’я дітей;
3. Проведення експериментально-дослідницької роботи шляхом природного експерименту, під час якого:
- вивчається зміни в розвитку рухових умінь, досягнутих під впливом різним умов виховання і навчання;
- встановлюється зміни в розумових здібностях дітей, здобутих у процесі використання нестандартних предметів на заняттях фізкультурно-спортивного характеру.
4. Аналіз, узагальнення та систематизація матеріалу експериментально-дослідницької роботи.
Результативність впровадження досвіду:
- створення умов для реалізації оздоровчої функції освіти;
- стимулювання позитивних мотивів навчально-творчої діяльності та самоорганізації вихованців на фізкультурно-спортивних заняттях;
- формування життєво необхідних компетенцій, що сприяють соціалізації дитини;
- досягнення вихованцями високого рівня фізичної досконалості;
- формування навичок самостійної діяльності.
Технологія досвіду щодо впровадження в дитячому колективі:
1. Активізація самостійності, колективної взаємодії дітей під час фізкультурно-спортивних занять.
2. Розвиток практичних навичок і вмінь у використанні нестандартних предметів та у виборі безпечних природних зон для ігор та спортивних занять.
Матеріали, які увійшли до методичного посібника, пройшли апробацію на предмет встановлення практичності та ефективності розвитку в дітях 6-7-ми річного віку життєво важливих рухових умінь і розумових здібностей. Означене дослідження здійснювалося в межах реалізації інноваційного освітнього проекту у співробітництві:
- науковий керівник експерименту – директор ЗЗБНВК №106 Іванішина Олена Анатоліївна;
- консультант експерименту – директор ЗЦКВПВ «Школа джур» Нарижний Валерій Іванович;
- співавтор ідеї досліджень – президент громадської організації «Міський клуб спортивної боротьби «Ратибор-Аконіт» Опілат Дмитро Миколайович;
- автор творчих розробок і проектування наскрізних досліджень – керівник гуртка «Козачата» ЗЦКВПВ «Школа джур», учитель з фізичної культури ЗЗБНВК №106 Циб Сергій Олександрович.
Репрезентація досвіду: матеріали методичної розробки були успішно презентовані на рівні закладу та на міському етапі конкурсу професійної педагогічної майстерності "Джерело творчості".
Посилання на матеріали досвіду: http://kozachata.jimdo.com/методичний-посібник/
Джерело: http://kozachata.jimdo.com/методичний-посібник/ |