Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [58]
Позашкілля [24]
Психологічний супровід [39]
Сімейно-родинного виховання [8]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 07.06.2023, 01:07

Головна » Статті » 2015 КО: виховання і розвиток » Позашкілля

Взаємодія дошкільних, шкільних, позашкільних навчальних закладів і сім’ї – важлива складова розвитку сучасного освітнього простору

Взаємодія дошкільних, шкільних, позашкільних навчальних закладів і сім’ї – важлива складова розвитку сучасного освітнього простору

Інформація про автора досвіду: Циб Сергій Олександрович, керівник гуртка «Козачата»

Контактна інформація про навчальний заклад: Запорізький центр козацького військово-патріотичного виховання “Школа джур” вул. Чумаченка, буд. 13-А, м. Запоріжжя, 69104

Тел.: 95 - 00 - 72, Email: school-djur@i.ua

Тема педагогічного досвіду: «Взаємодія дошкільних, шкільних, позашкільних навчальних закладів і сім’ї – важлива складова розвитку сучасного освітнього простору»

Провідна ідея педагогічного досвіду: впровадження нестандартних форм та методів роботи, авторської системи фізичних вправ на заняттях фізкультурно-спортивного напрямку, втілення оригінальних ідей в пошуку технологій успішного учіння, що повинно стати передумовою розвитку життєво необхідних фізичних та розумових здібностей вихованців, сприяти їх соціальній адаптації та досягненню успіху у житті.

Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду: Питання розвитку творчої особистості набуває особливої ваги в умовах зміцнення та вдосконалення української державності, що зумовлює необхідність підвищення інтелектуального та культурного потенціалу суспільства й удосконалення всіх ланок навчально-виховного процесу.

Пріоритетним завданням системи освіти є виховання людини в дусі відповідального ставлення до власного здоров’я та оточуючих, як до найвищої індивідуальної та суспільної цінності.

Обрана тема є досить актуальною з приводу того, що на сучасному етапі модернізації освіти, взагалі, й системи фізичного виховання, зокрема, загальною проблемою стає питання про гармонізацію педагогічних впливів, які надходять ззовні на тіло, розум і душу особистості дитини.

Актуальність формування здоров’я дітей, виявлення їх обдарованості, а також розвитку креативного мислення в умовах навчального закладу і сім’ї спрямувала діяльність авторів Циба С.О. та Опілата Д.М. до того, щоб у невеликій за обсягом книзі здійснити  системний узагальнювальний підхід до проблеми  фізичного виховання дітей в  дошкільних, шкільних, позашкільних і шкільних навчальних закладах і сім’ї .

Методичний посібник містить теоретичне обґрунтування та практичні рекомендації щодо використання технології успішного учіння в системі фізичного виховання дітей, вихованців і учнів у дошкільних, позашкільних навчальних закладах, в початковій школі.

Методичні матеріали зорієнтовані на цінності та інтереси дитини, врахування вікових можливостей, на збереження дитячої субкультури, виявлення та використання їхніх резервних можливостей, забезпечення знань безпеки життєдіяльності при співіснуванні в оточуючому середовищі.

Основна мета посібника – надати методичну допомогу спеціалістам в галузі фізичного виховання дітей. Посібник містить систематизований діагностичний матеріал (сукупність прикладних методик), практична реалізація яких забезпечить професійний підхід до побудови та реалізації процесу фізкультурних і тренувальних занять. Детально описуються процеси виконання діагностичних досліджень, наведено зразки протоколів реєстрації результатів дослідження, що забезпечить отримання спеціалістами-практиками фізичного виховання прогностичних оцінок успішності процесу фізкультурних і тренувальних занять.

Науково-теоретична база досвіду: наукові розробки провідних учених  з проблеми технології успішного навчання  та здоров’я формуючих і здоров’я зберігаючи технологій: О. Аксьонової, Е. Аркана, Е. Вільчковського, Л. Гримака, Н. Денисенко, П. Лесгафта, О. Куца, Н. Олександровського, Б. Шияна, Т. Круцевича, З. Калуського.

Стисла анотація досвіду: Методичний посібник «Взаємодія дошкільних, шкільних, позашкільних навчальних закладів і сім’ї – важлива складова розвитку сучасного освітнього простору» відповідає вимогам новітніх підходів до проблеми. Характерною ознакою цієї роботи є спроба оптимально  інтегрувати апробовані дослідження та напрацювання в освітній процес, виходячи із особливостей навчального закладу. Інноваційним також є налагодження співробітництва ЗЦКВПВ «Школа джур» та ЗЗБНВК №106 з метою створення комплексної методичної системи з фізичного виховання дітей.

Технологія експериментально-дослідницької роботи щодо вирішення проблем досвіду:

1. Опрацювання наукових розробок провідних вчених у галузі фізичного виховання, аналіз методик і систем, які віднесені до технологій успішного навчання, здоров’я зберігаючих технологій;

2. Вивчення рівня розвитку розумових здібностей, рухової функції, стану здоров’я дітей;

3. Проведення  експериментально-дослідницької роботи шляхом природного експерименту, під час якого:

 - вивчається зміни в розвитку рухових умінь, досягнутих під впливом різним умов виховання і навчання;

 - встановлюється зміни в розумових здібностях дітей, здобутих у процесі використання нестандартних предметів на заняттях фізкультурно-спортивного характеру.

4. Аналіз, узагальнення та систематизація матеріалу експериментально-дослідницької роботи.

Результативність впровадження досвіду:

- створення умов для реалізації оздоровчої функції освіти;

- стимулювання позитивних мотивів навчально-творчої діяльності та самоорганізації вихованців на фізкультурно-спортивних заняттях;

- формування життєво необхідних компетенцій, що сприяють соціалізації дитини;

- досягнення вихованцями високого рівня фізичної досконалості;

- формування навичок самостійної діяльності.

Технологія досвіду щодо впровадження в дитячому колективі:

1. Активізація самостійності, колективної взаємодії дітей під час фізкультурно-спортивних занять.

2. Розвиток практичних навичок і вмінь у використанні нестандартних предметів та у виборі безпечних природних зон для ігор та спортивних занять.

Матеріали, які увійшли до методичного посібника, пройшли апробацію на предмет встановлення практичності та ефективності розвитку в дітях  6-7-ми річного віку життєво важливих рухових умінь і розумових здібностей. Означене дослідження здійснювалося в межах реалізації інноваційного освітнього проекту у співробітництві:

- науковий керівник експерименту – директор ЗЗБНВК №106 Іванішина Олена Анатоліївна;

- консультант експерименту – директор ЗЦКВПВ «Школа джур» Нарижний Валерій Іванович;

- співавтор ідеї досліджень – президент громадської організації «Міський клуб спортивної боротьби «Ратибор-Аконіт» Опілат Дмитро Миколайович;

- автор творчих розробок і проектування наскрізних досліджень – керівник гуртка «Козачата» ЗЦКВПВ «Школа джур», учитель з  фізичної культури ЗЗБНВК №106  Циб Сергій Олександрович.

Репрезентація досвіду:  матеріали методичної розробки були успішно презентовані на рівні закладу та на міському етапі конкурсу професійної педагогічної майстерності "Джерело творчості".

Посилання на матеріали досвіду: http://kozachata.jimdo.com/методичний-посібник/

 



Джерело: http://kozachata.jimdo.com/методичний-посібник/
Категорія: Позашкілля | Додав: irarotko0708 (29.01.2016)
Переглядів: 1118 | Коментарі: 1 | Теги: методика визначення компетенцій., фізичне виховання, діагностичне дослідження, тестове опитування, сучасний освітній простір | Рейтинг: 1.0/73
Всього коментарів: 1
1 mi-lena  
Сергей Александрович!!! Очень интересный  и творческий материал! Постараюсь применять и в своей работе up

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2023