Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [58]
Позашкілля [24]
Психологічний супровід [39]
Сімейно-родинного виховання [8]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.04.2024, 03:56

Головна » Статті » 2015 КО: виховання і розвиток » Позашкілля

Вивчення психолого-педагогічних компетентностей педагогів позашкільних навчальних закладів та іх супровід

Вивчення психолого-педагогічних компетентностей педагогів позашкільних навчальних закладів та іх супровід

Інформація про автора досвіду: Вікторов Іван Васильович, практичний психолог, І кваліфікаційна категорія.

Контактна інформація пронавчальний заклад: Центр дозвілля дітей та юнацтва Орджонікідзевського району м. Запоріжжя, Запорізької області

Директор - Малиш Віталій Володимирович

Адреса: м. Запоріжжя, вул. Панфіловців, буд.20

тел.: 224-27-55, 233-02-32

еmail: dosug.zp@i.ua

Сайт закладу: http: //dosugzp.jimdo.com

 

Тема педагогічного досвіду: «Вивчення психолого-педагогічних компетентностей педагогів позашкільних навчальних закладів та іх супровід»

Провідна ідея педагогічного досвіду полягає у створенні особистісно- орієнтованої системи професійного зростання вагому роль відіграє педагогічна компетентність. Завдяки педагогічному моні­торингу компетентностей та супроводу відбувається накопичення інформації про кожного педагога Центру, що забезпечує безперервне відстеження професійного рівня. Одним із варіантів рішення цієї проблеми є вивчення професійної психолого-педагогічної компетентності педагога позашкілля. Ця методика сприяє не тільки виявленню рівня професійної ком­петентності педагога, а й оцінці компетентності вихованця, таким чином складається пропорційна залежність: «Від компетентності педагога до компетентності вихованця». Дослідження зростання професійної майстерності педагогів – складова частина моніторингу  якості освіти.

Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду:  полягає у сприянні постійному професійному зростанню та розвитку професійної компетентності педагогічних працівників Центру з урахуванням вимог Державних освітніх стандартів та галузевих Програм, що впроваджуються. Соціокультурна ситуація  у суспільстві, що розвивається динамічно та суперечливо,  примушує до переосмислення еволюції освітніх процесів з позицій інтеграції освіти і культури. Для позашкільної освіти посилення культурних функцій стає умовою її подальшого продуктивного розвитку як сфери виховання культурної, творчої людини, що забезпечує якість суспільної й особистісної самосвідомості. Вирішення цієї проблеми в Центрі дозвілля стає більш ефективним завдяки гармонійному поєднанню художньо-творчого процесу та дозвіллєвої діяльності. У цих умовах професійна компетентність керівника гуртка значно розширюється: проблемне поле педагогічних пошуків, включення в нього аспектів культури, актуальне цілеспрямоване вивчення теоретико-методологічного потенціалу культурологічного підходу в рішенні педагогічних проблем. Саме педагоги, здібні до продуктивної творчої діяльності, управлінню розвитком навчально-виховного процесу позашкільного закладу, власною професійною компетентністю, здатні задовольнити потреби суспільства в самоактуалізуючій та саморозвиненій особистості вихованця.

Науково-теоретична база досвіду: наукові положення про сутність встановлення і розвиток педагогічних систем:  

  • К.Д.Ушинського, А.С. Макаренка, В.О. Сухомлинського, Н.Є. Щуркової, В.І. Бондаря;
  • визначення  функцій компетентності в системі освіти, ключових компетенцій:  А.Хуторський,  Г.Скоробагатова, С.Бондар, С. Шишов, А.Маркова;
  • вимоги до організації діяльності щодо професійного удосконалення педагогів розглядаються І.Д. Багаєвою, А. І. Жуком, Н.В. Кузьміною, В. А. Сластьоніним;
  • сутність педагогічної творчості та вивчення професійно компетентного вчителя в залежності від його творчих здібностей розкривається в працях Т.В. Кудрявцевої, Я. А. Пономарьової, І. В. Страхової; В. В.Загвязинського, В.А. Кан–Калика,  М. М. Поташника,  В. С. Решетько;

Стисла  анотація  досвіду: Практична реалізація досвіду полягає в розробці системи управління розвитком професійної компетентності педагогів через переформатування традиційної психологічної служби  ЦДДЮ, застосування її як провідного засобу розвитку професійної компетентності педагогів; виявлення індексу власної професійної компетентності на підставі ПКС (професійно -компетентнісного статусу) педагога та його лояльності до особливостей освітнього середовища Центру  як умови професійної мотивації; націленість на два вектори управління діяльністю педагога - розвиток його творчості та поширення сфери його діяльності від гурткової роботи до обміну передовим педагогічним досвідом та наставництва; в створенні мотиваційного та належного психологічного клімату серед педагогів. Досвід з указаної теми є комбінаторним, що полягає в нових конструктивних поєднаннях відомих ідей, методик. 

Результативність  впровадження  досвіду: За результатами участі педагогів, які є керівниками художніх колективів у Міжнародних, Всеукраїнських, обласних, міських, районних  фестивалях, конкурсах та інших заходах, де педагогам надана можливість всебічно проявити власний творчий потенціал компетентнісного підходу до навчально-виховного процесу та дозвіллєвої діяльності, стабільно займають призові місця; один колектив має звання «Зразкового колективу за високі результати на конкурсах хореографічного напрямку;  вихованці Центру неодноразово брали участь у позашкільних обласних та міських проектах,  демонструючи високий рівень освіченості та вмінь і навиків.

Репрезентація  досвіду: Досвід було презентовано  на педагогічній раді ЦДДЮ «Психологічний супровід компетентностей педагога»; виступи на засіданнях МО керівників гуртків та філій; консультації для керівників гуртків та філій; проведення тренінгу для педагогічних працівників «Психологічна компетентність педагога»; участь у обласному семінарі позаурочної діяльності серед ПТНЗ; проведення творчої майстерні «Скарбниця педагогічного досвіду» для молодих педагогів Центру.

Посилання на матеріали досвіду: 

http://dosugzp.jimdo.com/%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%B9-%D1%81%D1%83%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B2%D1%96%D0%B4/%D0%BF%D1%81%D0%B8%D1%85%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B3%D1%96%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%B9-%D1%81%D1%83%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%B2%D1%96%D0%B4/?logout=1 ; https://vk.com/topic-93167379_33576748

 



Джерело: http://dosugzp.jimdo.com/%D0%BC%D0%B5%D1%82%D0%BE%D0%B4%D0%B8%D1%87%D0%BD%D0%B8%D0%B9-%D1%81%D1%83%D0%BF%D1%80%D0%BE%D0%
Категорія: Позашкілля | Додав: irarotko0708 (29.01.2016)
Переглядів: 1087 | Коментарі: 2 | Теги: компетентність, психологія, педагог | Рейтинг: 1.0/36
Всього коментарів: 2
1 black-pantera4755  
Дуже цікаво.

2 Ivan2011  
Дякую!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024