Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [58]
Позашкілля [24]
Психологічний супровід [39]
Сімейно-родинного виховання [8]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 07:09

Головна » Статті » 2015 КО: виховання і розвиток » Позашкілля

Використання методів і принципів театральної педагогіки в навчально-виховному процесі. Режисура заняття

Використання методів і принципів театральної педагогіки в навчально-виховному процесі. Режисура заняття

Інформація про автора досвіду: Банах Вікторія Олександрівна - відмінник освіти України, керівник куртка-методист, художній керівник школи-студії народного художнього колективу театру танцю «Юнона», нагороджена почесним знаком «Софія Русова», бронзовий призер IV Міжнародної виставки «Сучасні заклади освіти - 2013», Переможець міського, обласного, Всеукраїнського етапу конкурсу професійної майстерності «Джерело творчості-2015» (II місце)

Контактна інформація про навчальний заклад: Комунарський районний центр молоді та школярів Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Запорізької міської ради, директор – Хвастик Михайло Володимирович, адреса закладу: м.Запоріжжя, вул.Ситова, 17а, тел 95-23-62, e-mail: kom_center@ukr.net, адреса сайту:  http://comcentre.jimdo.com/

Тема педагогычного досвіду:  «Використання методів і принципів театральної педагогіки в навчально-виховному процесі. Режисура заняття»

Провідна педагогічна ідея досвіду: розробка, опис етапів і методів режисирування занять від проектування до рефлексії через відкриту режисерську дію, заснованих на ідеях театральної педагогіки.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: на сучасному етапі розвитку позашкільної освіти активно обговорюється питання про її нові якості, необхідності не повідомляти вихованцям певний обсяг знань, а організувати процес залучення дитини до величезного, століттями накопиченого людством ціннісного досвіду. Педагогіка з «дидактичної» стає «динамічною», що сприяє розвитку самостійного і творчого мислення, тренуванню підвищеної чутливості, розвитку індивідуальності. Таким чином, домінантою в навчанні стає формування досвіду творчої діяльності та розвиток емоційно-ціннісного світу особистості дитини. На перший план висувається не знеособлене знання, а особистісно значуще, що відкриває шлях до освоєння чужого досвіду і стимулює власну творчість.

Пошуки педагогів-теоретиків та практиків привели до усвідомлення ефективності та необхідності використання у процесі педагогічної діяльності керівника гуртка досвіду театральної педагогіки, що теоретично та практично охоплює основні аспекти гри, творчого процесу та продуктивної взаємодії. Театральна педагогіка створює максимальні умови для вільного емоційного контакту, розкутості, взаємної довіри та творчої атмосфери.

Науково-теоретична база досвіду: Теоретичним підгрунттям методичної розробки стали ідеї театральної педагогіки в організації освітнього процесу як явища мистецтва, як художньо-педагогічної творчості педагога (В.М. Букатов, П.М. Єршов, А.П. Єршова, В.А. Ільєв, В.А. Кан-Калик, М.О. Кнебель, Є.В. Кожара, К.С. Станіславський, В.І. Хазан).

Стисла анотація досвіду: Театральна педагогіка в контексті позашкільної освіти – це навчально-виховний процес, організований за законами імпровізаційної гри і справжньої продуктивної дії, що протікає в захоплюючих для учасників запропонованих обставинах, у спільній колективній творчості педагогів та вихованців, який сприяє осягненню явищ навколишнього світу через занурення і проживання в образах і дає сукупність цілісних уявлень про людину, її ролі в житті суспільства, її відносинах з навколишнім світом, її діяльності, про її думки і почуття, моральні та естетичні ідеали.

Проблемна тема «Використання методів і принципів театральної педагогіки в навчально-виховному процесі. Режисура заняття» обрана невипадково.  Режисура заняття – це спосіб організації процесу пізнання на занятті, в ході якого формується досвід творчої діяльності вихованця через співтворчість усіх об’єктів взаємодії. Володіння елементом техніки контактної взаємодії, дозволяє вибудувати режисерську дію навчального заняття, тобто виділити основні, за задумом і за силою емоційного впливу, відрізки (епізоди) заняття і вибудувати їх у режисерську композицію педагогічних подій, виходячи з режисерсько-педагогічного задуму. 

Методика відкритої режисерської дії є найбільш ефективною формою навчання, так як вона дозволяє перетворити «навчальне заняття» на своєрідний імпровізований спектакль, де наскрізною дією стає процес колективної творчості.

На основі представлених методичних матеріалів можливо виділити наступні методи режисирування занять:

  • метод проектної діяльності;
  • метод емоційного, конкретно-чуттєвого сприйняття художнього образу і виникаючих на його основі асоціацій і переживань;
  • метод збагачення засобами мистецтва духовно-морального та емоційно-ціннісного досвіду особистості;
  • метод інтеграції пізнання і переживання на заняттях;
  • метод включення вихованців у співтворчу і творчу діяльність, що сприяє розвитку естетичних потреб, умінь і здібностей.

Розробка, опис етапів і методів режисирування занять дають можливість розкрити режисуру занять як складний, багатовимірний процес творчої педагогічної діяльності, що проходить шлях від проектування через відкриту режисерську дію до рефлексії.

Результативність впровадження досвіду: Враховуючи результативність та ефективність практичного інструментарію у формуванні та реалізації задуму навчального заняття за законами режисури, є можливість використання описаних прийомів та методів в навчально-виховному процесі іншими педагогами позашкільниками. Використання режисерських параметрів організації занять дозволять педагогам по-новому поглянути на звичні форми навчання. Конкретні поради, прийоми і рекомендації допоможуть як досвідченим, так і педагогам - початківцям звільнитися від штампів і шаблонів в повсякденній роботі  з вихованцями та підвищити свою професійну майстерність.

Репрезентація досвіду: матеріали методичної розробки були представлені на міському, обласному, Всеукраїнському етапах конкурсу професійної майстерності «Джерело творчості-2015»

Посилання на матеріали досвіду: http://comcentre.jimdo.com/матеріали-vii-міської-науково-педагогічної-виставки/

 



Джерело: http://comcentre.jimdo.com/матеріали-vii-міської-науково-педагогічної-виставки/
Категорія: Позашкілля | Додав: irarotko0708 (29.01.2016)
Переглядів: 1113 | Теги: театральна педагогіка, проектування заняття, режисура заняття | Рейтинг: 1.0/55
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024