Створення успішного простору для професійного зростання вихованців авіамодельного гуртка

Інформація про автора досвіду: Гордієнко Аатолій Феодосійович, керівник гуртків авіамоделювання, судномоделювання та ракетомоделювання Станції юних техніків
Контактна інформація про навчальний заклад: Станція юних техніків Запорізької міської ради Запорізької області, вул. Українська, 29;
телефон: 787-56-94; email: zapsut@ukr.net,
сайт закладу: http: zapsut.wix.com/zapsut ;
директор - Запотоцька Г.В.
Тема педагогічного досвіду: «Створення успішного простору для професійного зростання вихованців авіамодельного гуртка».
Провідна ідея педагогічного досвіду: пропаганда авіамоделізму як здорового способу життя та організації змістовного дозвілля, виховання творчої особистості в процесі ознайомлення з основами авіамоделізму, освоєння технологічних прийомів, умінь і навичок у проектуванні, виготовленні та запуску моделей, створення умов для самореалізації гуртківця через досягнення ними особистого успіху в освоєнні законів авіамоделювання як першого кроку до виховання не тільки майбутніх авіаторів, але і майбутніх кваліфікованих робітників, інженерів, конструкторів, винахідників і раціоналізаторів.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Проблема життєвого самовизначення молоді завжди була актуальна, але ніколи не стояла так гостро, як у цей час, в умовах нестабільної соціальної і економічної ситуації. Падіння престижу науково-технічних професій, кризові явища в духовному житті суспільства підсилюють тенденції соціальних проблем дітей, підлітків і одночасно знижують їхній імунітет на вплив криміногенних факторів.
В даний час більш гостро ставиться завдання щодо підготовки не звичайних робітників, техніків, інженерів, а творчо думаючих, активних людей. У зв'язку з цим розвиток технічної творчості є важливим компонентом формування життєвих компетенцій та професійного самовизначення дітей та молоді.
Тому актуальністю досвіду є пропаганда авіамоделізму як одного із способів здорового життя та організації змістовного дозвілля, виховання особистості в процесі діяльності роботи гуртка.
Науково-теоретична база досвіду: Відомі педагоги говорили, що кожен, хто працює з дітьми має свій арсенал прийомів, методів, власних таємниць, помилок і перемог - всього того, з чого починається педагогічна стежинка у світ творчої душі дитини.
Створення запропонованої системи організації діяльності у авіамодельному гуртку засновано на використанні професійних знань і особистого педагогічного досвіду педагога.
Аналіз передового педагогічного досвіду з теми свідчить, що більшість педагогів, які мають великий педагогічний стаж та досвід роботи у авіамодельних об’єднаннях, пропонують та використовують різні методи розвитку творчих здібностей та різні підходи до організації навчальної та практичної діяльності вихованців.
Стисла анотація досвіду: Від перших перемог над власним невмінням до перемог у змаганнях, перемог у житті веде керівник гуртка всіх, хто захоплюється красивим та важким спортом – авіамоделізмом.
Моделюючи різні літальні апарати, знайомлячись із історією їх створення, конструкцією і технологіями їх виготовлення, гуртківці знайомляться з сучасними технологіями
Творчий підхід педагога до навчально-виховного процесу вирішує найголовнішу проблему зайнятості дітей, залучає їх до участі у змаганнях та відкриває для дітей цікавий і захоплюючий світ польотів і творчості. Навчаючись у гуртку діти і підлітки, здобувають не тільки теоретичні знання, практичні вміння і навички, але і виховують свої вольові якості - уважність, терпіння, акуратність, волю до перемоги і прагнення доводити почату справу до кінця. Все це дає змогу знайти своє місце в житті.
Разом з тим гурток орієнтований на комплексний розвиток особистості, виховання у хлопців здорового способу життя, який дозволяє побудувати гармонійне відношення з оточуючим світом. Це досягається за допомогою моральних ненав'язливих бесід під час занять, дискусій на різні теми, музики, спортивних ігор, походів на природу.
Результативність впровадження досвіду: Вихованці авіамодельного гуртка призери змагань та конкурсів на всіх рівнях. За результатами Всеукраїнської виставки “Наш пошук і творчість, тобі Україно!” вихованці авіамодельного гуртка Алфімцев Максим, Усатий Сергій, Селявін Сергій були нагороджені путівками до міжнародного дитячого центру “Артек”.
З дня заснування авіамодельного гуртка вийшло немало талановитих гуртківців, які своєю працею, умінням, наполегливістю здобули визнання та знайшли свою стежину в житті.
Серед них: Білий Василь – капітан морського флоту: Ковальов Олександр – інженер комп’ютерних мереж; Смірнов Дмитро – юрист; Гребенюк Володимир – працюють авіатехніками в аеропорту; Земляков Володимир – авіатехнік ЗМКБ «Прогрес». Багато випускників авіамодельного гуртка працюють у авіаційній промисловості техніками, механіками та робітниками.
Випускники гуртка навчаються у вищих, середніх та професійно – технічних навчальних закладах. Серед них: Куркель Євген – студент Харківського національного університету радіоелектроніки; Панасенко Ілля – студент ЗДУ; Андрієнко Ігор – студент Архітектурної академії; Прядко І., Гиренко Ярослав – студенти авіаційного коледжу; Карпов Володимир – студент радіо коледжу.
Репрезентація досвіду: перспективний досвід педагога було успішно презентовано:
- на рівні міста: під час участі у міському етапі Всеукраїнського конкурсу професійної майстерності педагогічних працівників позашкільних навчальних закладів «Джерело творчості», проведенні для керівників гуртків міста та області системи відкритих занять; організації виставки робіт вихованців «Майбутнє України» в обласній бібліотеці ім. О.М.Горького; участі у міських, обласних, міжрегіональних конкурсах, фестивалях, виставках; організації проведення практикуму для педагогів міста “ Паперові планери ”; змагань “ Юні авіатори ”; змагань на приз газети ”МІГ”; майстер – класів для керівників авіамодельних гуртків; майстер – класів «Юні техніки для учнів міста»; відкритого конкурсу конструкторів – моделістів;
- на рівні закладу: під час виступів на засіданнях методичного об'єднання за профілем гуртка; педагогічних та методичних радах, в межах співпраці з керівниками профільних гуртків; роботу з батьками; допрофесійну роботу; роботу з обдарованими дітьми;
- висвітлення перспективного досвіду педагога на каналах «Запоріжжя», «МТМ», «ТВ – 5».
Посилання на матеріали досвіду: https://drive.google.com/folderview?id=0B7EPyWy0FPR3OXU2ajFBak9wYzQ&usp=sharing
.
Джерело: https://drive.google.com/folderview?id=0B7EPyWy0FPR3OXU2ajFBak9wYzQ&usp=sharing |