Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [58]
Позашкілля [24]
Психологічний супровід [39]
Сімейно-родинного виховання [8]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.04.2024, 18:04

Головна » Статті » 2015 КО: виховання і розвиток » Позашкілля

Створення успішного простору для професійного зростання вихованців авіамодельного гуртка

Створення успішного простору  для професійного зростання вихованців авіамодельного  гуртка

Інформація про автора досвіду: Гордієнко Аатолій Феодосійович, керівник гуртків  авіамоделювання, судномоделювання та ракетомоделювання Станції юних техніків

Контактна інформація про навчальний заклад: Станція юних техніків Запорізької міської ради Запорізької області, вул. Українська, 29; 

телефон: 787-56-94; email: zapsut@ukr.net,

сайт закладу: http: zapsut.wix.com/zapsut ; 

директор -  Запотоцька Г.В.

Тема педагогічного досвіду: «Створення  успішного простору  для професійного зростання вихованців авіамодельного  гуртка».

Провідна ідея педагогічного досвіду: пропаганда авіамоделізму як   здорового способу життя та організації змістовного дозвілля,   виховання творчої особистості   в процесі ознайомлення з основами авіамоделізму, освоєння технологічних прийомів, умінь і навичок у проектуванні, виготовленні та запуску моделей, створення умов для самореалізації гуртківця через досягнення ними особистого успіху в освоєнні  законів  авіамоделювання як першого кроку до виховання не тільки майбутніх авіаторів, але і майбутніх кваліфікованих робітників, інженерів, конструкторів, винахідників і раціоналізаторів.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Проблема життєвого самовизначення молоді завжди була актуальна, але ніколи не стояла так гостро, як у цей час, в умовах нестабільної соціальної і  економічної ситуації. Падіння престижу науково-технічних професій, кризові явища в духовному житті суспільства підсилюють тенденції  соціальних проблем дітей, підлітків і одночасно знижують їхній імунітет на вплив криміногенних факторів.

В даний час більш гостро ставиться завдання щодо підготовки не звичайних    робітників, техніків, інженерів, а творчо думаючих, активних людей. У зв'язку з цим розвиток технічної творчості є важливим компонентом формування життєвих компетенцій та професійного самовизначення  дітей та молоді.

Тому актуальністю досвіду є  пропаганда авіамоделізму як одного із способів здорового  життя та організації змістовного дозвілля, виховання особистості в процесі діяльності  роботи гуртка.                 

Науково-теоретична база досвіду: Відомі педагоги говорили, що кожен, хто працює з дітьми має свій арсенал прийомів, методів, власних таємниць, помилок і перемог - всього того, з чого починається педагогічна стежинка у світ творчої душі дитини.  

Створення запропонованої системи організації діяльності у авіамодельному гуртку засновано на використанні професійних знань і особистого педагогічного досвіду педагога.                                                         

Аналіз передового педагогічного досвіду з теми свідчить, що більшість  педагогів, які мають великий педагогічний стаж та досвід роботи у авіамодельних об’єднаннях, пропонують та використовують різні методи розвитку творчих здібностей та різні підходи до організації навчальної та практичної діяльності вихованців.

Стисла анотація досвіду: Від перших перемог над власним невмінням до перемог у змаганнях, перемог у житті веде керівник гуртка всіх, хто захоплюється красивим та важким спортом – авіамоделізмом.  

Моделюючи різні літальні апарати, знайомлячись із історією їх створення, конструкцією і технологіями їх виготовлення, гуртківці знайомляться з  сучасними технологіями

Творчий підхід педагога до навчально-виховного процесу  вирішує найголовнішу проблему зайнятості дітей, залучає їх до участі у змаганнях та відкриває для дітей цікавий і захоплюючий світ польотів і творчості. Навчаючись у гуртку діти і підлітки,  здобувають  не тільки теоретичні знання, практичні вміння і навички, але і виховують свої вольові якості - уважність, терпіння, акуратність,  волю до перемоги і прагнення доводити почату справу до кінця. Все це дає змогу знайти  своє  місце в житті.

Разом з тим гурток орієнтований на комплексний розвиток особистості, виховання у хлопців здорового способу життя, який дозволяє побудувати гармонійне відношення з оточуючим світом. Це досягається за допомогою моральних ненав'язливих бесід під час занять, дискусій на різні теми, музики, спортивних ігор, походів на природу.

Результативність впровадження досвіду: Вихованці авіамодельного гуртка призери змагань та конкурсів на всіх рівнях.  За результатами Всеукраїнської виставки “Наш пошук і творчість, тобі Україно!” вихованці авіамодельного гуртка Алфімцев Максим, Усатий Сергій, Селявін Сергій  були нагороджені путівками до  міжнародного дитячого центру “Артек”.

З дня заснування авіамодельного гуртка вийшло немало талановитих гуртківців, які своєю працею, умінням, наполегливістю здобули визнання та знайшли свою стежину в житті.

Серед них:  Білий Василь – капітан морського флоту: Ковальов Олександр – інженер комп’ютерних мереж; Смірнов Дмитро – юрист; Гребенюк Володимир – працюють авіатехніками в аеропорту; Земляков Володимир – авіатехнік ЗМКБ  «Прогрес». Багато випускників авіамодельного гуртка працюють у авіаційній промисловості техніками, механіками та робітниками.

Випускники гуртка навчаються у вищих, середніх та професійно – технічних навчальних закладах. Серед них: Куркель Євген – студент Харківського національного університету радіоелектроніки; Панасенко Ілля – студент ЗДУ; Андрієнко Ігор – студент Архітектурної академії; Прядко І., Гиренко Ярослав – студенти авіаційного коледжу; Карпов Володимир – студент радіо коледжу.

Репрезентація досвіду: перспективний досвід педагога було успішно презентовано:

  •  на рівні міста: під час участі у міському етапі Всеукраїнського конкурсу професійної майстерності педагогічних працівників позашкільних навчальних закладів «Джерело творчості», проведенні для керівників гуртків міста та області системи відкритих занять;  організації виставки робіт вихованців «Майбутнє України» в обласній бібліотеці ім. О.М.Горького; участі у міських, обласних, міжрегіональних конкурсах, фестивалях, виставках;  організації проведення практикуму  для педагогів міста “ Паперові планери ”;  змагань “ Юні авіатори ”;  змагань на приз газети ”МІГ”;  майстер – класів для керівників авіамодельних гуртків;  майстер – класів «Юні техніки для учнів міста»; відкритого конкурсу конструкторів – моделістів;
  • на рівні закладу: під час виступів на засіданнях методичного об'єднання за профілем гуртка; педагогічних та методичних радах, в межах співпраці з керівниками профільних гуртків;  роботу з батьками; допрофесійну роботу;  роботу з обдарованими дітьми;  
  • висвітлення перспективного досвіду педагога на каналах «Запоріжжя», «МТМ»,  «ТВ – 5».

Посилання на матеріали досвіду: https://drive.google.com/folderview?id=0B7EPyWy0FPR3OXU2ajFBak9wYzQ&usp=sharing

.



Джерело: https://drive.google.com/folderview?id=0B7EPyWy0FPR3OXU2ajFBak9wYzQ&usp=sharing
Категорія: Позашкілля | Додав: irarotko0708 (29.01.2016)
Переглядів: 1165 | Теги: професійне зростання, авіамоделювання, успішний простір | Рейтинг: 1.0/29
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024