Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [58]
Позашкілля [24]
Психологічний супровід [39]
Сімейно-родинного виховання [8]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 14:46

Головна » Статті » 2015 КО: виховання і розвиток » Позашкілля

Розвиток творчої особистості вихованців через системний підхід використання інноваційної техніки усвідомленого енергетичного дихання

Розвиток творчої особистості вихованців через системний підхід використання інноваційної техніки усвідомленого енергетичного дихання

Інформація про автора досвіду: Шевцов Геннадій Геннадійович, керівник ансамблю спортивного бального танцю «Фієста», зразкового художнього колективу міського Палацу дитячої та юнацької творчості, керівник гуртка-методист, «міжнародний суддя» у кваліфікації бального танцю Standard, Latin.

Контактна інформація про навчальний заклад: Міський Палац дитячої та юнацької творчості Запорізької міської ради Запорізької області, директор Кутя Микола Іванович, м. Запоріжжя, 69006, площа В.І.Леніна, 1, Тел./факс 236-48-38, Е-mail: dvorec@gordiy.zp.ua, http://gordiy.zp.ua

Тема педагогічного досвіду: «Розвиток творчої особистості вихованців через системний підхід використання інноваційної техніки усвідомленого енергетичного дихання».

 

Провідна педагогічна ідея досвіду: гармонійний розвиток різних сторін дитини засобами синтезу складових мистецтва бального танцю.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: В сучасному світі гостро постає питання розвитку творчої особистості, здатної глибоко сприймати, високо цінувати і цілеспрямовано примножувати матеріальні і духовні цінності. Тому важливим завданням освіти є цілеспрямований розвиток творчих здібностей і можливостей у дітей, формування умінь і навичок творчої самореалізації у сфері мистецтва. Серед видів синтетичного мистецтва чільне місце належить спортивної бальної хореографії, яка дозволяє створювати глибину образів через пластику і ритмомелодику. Методика і система викладання у ансамблі спортивного бального танцю «Фієста» має чітку послідовність та цікаві технічні знахідки у ефективній танцювальній підготовці вихованців засобом не тільки фізичного, а й інтелектуального, морального, естетичного виховання, що створює сприятливі умови для розкриття творчого потенціалу дитини. «Ключ» до розвитку творчої особистості танцюриста полягає у використанні інноваційної техніки усвідомленого енергетичного дихання для емоційного забарвлення бального танцю під час виконання. Інноваційна діяльність педагога – це системний підхід до розвитку творчої особистості, який ґрунтується на досягненнях науки, передового та власного досвіду і спрямований на забезпечення й розвиток творчого потенціалу кожної дитини.

Науково-теоретична база досвіду: Даний досвід ґрунтується на працях О.Я. Попової, В.М.Кирилюка, які розробили методи постановки правильного дихання в хореографії; теорії східних шкіл енергетичного дихання; працях Максиміліана Вінкельхаюса та Говарда Гайя, що використовують системи формування успішних танцюристів; методиці Б.М.Теплова для розвитку усіх трьох компонентів музичності у вихованців з доповненням власних вправ розвитку музичного дихання. Сучасні теоретичні методологічні позиції вчених (О.І.Пометун, Р.А.Рудковської, В.В.Ткачука, О.В.Биковської), щодо компетентнісного підходу формування особистості та ідеї гуманної педагогіки (В.О.Сухомлинського, Ш.О.Амонашвілі) служать обґрунтуванням наукової достовірності досвіду.

Стисла анотація досвіду: Бальний танець несе у собі велике фізичне навантаження, яке витримати без сформованого правильного дихання неможливо. Для цього необхідно збільшити енергоємність легень, чому сприяють дихальні вправи. У хореографічних постановках дихання використовується як вираження емоцій танцю під час створення образу. За змістом енергетичне дихання – є тим механізмом, який дозволяє естетичній емоції виконувати функцію самостійної цінності і в цьому вбачається її духовно перетворювальна сила, до якої має долучитися кожна особистість. Запропонована техніка усвідомленого енергетичного дихання дозволяє досягти такого емоційного стану особистості, яке забезпечує естетичне сприймання руху через процес переживання, як емоційного милування, що обумовлює результат – творчу насолоду від руху та емоційне забарвлення танцю. На основі естетичного сприймання танцю вихованці специфічно пізнають об’єктивну діяльність. Опанування живим почуттям пози, її музичним диханням, оволодінням сильним та витривалим диханням допомагає технічності танцю та створенню його естетичного забарвлення.

Опрацювання проблемної теми дозволило педагогу створити систему методик та прийомів навчання свідомого контролю і управління енергетичним диханням під час засвоєння саме базових навичок і прийомів.

Технологія досвіду інноваційна за змістом навчання й виховання, а саме:

  • у створенні власної системи навчання техніки усвідомленого енергетичного дихання для вихованців, що відображена у навчальній програмі;
  •  у формах, методах й прийомах навчання та виховання дітей, де надана пріоритетність діалоговим, діагностичним, активним та інтерактивним методам навчання й виховання, запровадженню розвивальної, диференційованої, індивідуально орієнтованої, алгоритмізованої, проектної, інтеграційної, рейтингової технологіям.

Методика навчання правильного дихання, як одна з педагогічних наук, тісно пов’язана з дидактикою, яка обґрунтовує зміст, методи і форми процесу навчання. Керівником ансамблю був підготовлений та методично обґрунтований комплекс вправ, схем для вивчення техніки усвідомленого енергетичного дихання. Була створена методика проведення занять з техніки енергетичного дихання у танцях європейської програми, де вивчення рухів визначається не кількістю повторювань рухів, а якістю виконання процесу, щоб забезпечити образ дії поповненням почуттів. Кожен танцювальний рух є невербальним і безумовним знаком, який створює систему специфічної мови танцю. Танцювальний рух, як знак і сама виразна форма, є складним, рухливим і за своєю формою, і за змістом. Керівником ансамблю був створений алгоритм впливу енергетичного дихання на процес створення емоційного забарвлення танцю. Все це знаходить своє відображення при створенні знаково-символічної конструкції бального танцю.

Дуетний танець неможливий без взаємодії партнерів, в основі якої лежить знову ж таки усвідомлене енергетичне дихання. Для подолання невпевненості виконавців під час виступу керівником ансамблю були розроблені методичні рекомендації та алгоритм з питань гармонізації танцювальної пари.

Результативність впровадження досвіду: Сьогодні зразковий художній колектив спортивного бального танцю ансамбль «Фієста» є брендом української спортивної бальної хореографії.

Результати багаторічної педагогічної діяльності Шевцова Г.Г. демонструють підвищення інтересу вихованців до хореографії спортивного бального танцю, особистісного росту та їх активність під час змагань. Аналіз результатів педагогічного спостереження дозволяє стверджувати про глибинні процеси у ставленні вихованців до предмету вивчення, їхнє бажання «розкрити» свою індивідуальність щодо самостійного прийняття рішень, їх прагнення до лідерства. Максимальна наближеність навчально-виховного процесу до здійснення основних завдань естетичного виховання в плані визначення основних естетичних понять, явищ та взаємозв’язків між ними дозволила вплинути на формування світогляду особистості дитини, про що свідчить подальший кількісний аналіз отриманих результатів на змаганнях спортивного бального танцю всіх рівнів (додаток 1), які підтверджуються грамотами, дипломами (додаток 2). Серед сучасних  «зіркових пар паркету»  в ансамблі «Фієста»:

  • Олексій Чкан та Марія Волкова: багаторазові переможці Міжнародних та Всеукраїнських конкурсів, срібні призери Чемпіонату України - 2006, срібні призери Відкритого Чемпіонату Голландії-2006р.
  • Денис Казаков та Катерина Саханенко: п’ятикратні Чемпіони України, володарі світового трофею «Тропікана-Кап - 2007», фіналісти відкритого чемпіонату Великобританії - 2012,  володарі звання «кандидати  у майстри спорту» ;
  • Денис Фесенко та Марія Литвиненко: призери багатьох Всеукраїнських та Міжнародних конкурсів, Чемпіонату Федерації танцювального спорту в Україн-2010, переможці Відкритого Чемпіонату Голландії – 2006р.
  • Денис Фесенко та Діана Івженко: переможці Відкритого Чемпіонату Франції – 2012, бронзові призери Відкритого чемпіонату Великобританії – 2012.
  • Борис Бабіч та Марія Литвиненко: багаторазові переможці Міжнародних та Всеукраїнських конкурсів, переможці Міжнародного конкурсу «Судак-2012».
  • Павло Григорьєв та Валерія Третьяк: багаторазові переможці Міжнародних та Всеукраїнських конкурсів, переможці Міжнародного конкурсу «Зимовий бал – 2013».
  • Іван Саханенко та Альона Железнякова: багаторазові переможці Міжнародних та Всеукраїнських конкурсів, переможці Міжнародного конкурсу «Київ  Open – 2013».

Протягом 2008-2013 навчальних років, ансамбль «Фієста» проявив найбільшу активність з участі у конкурсах. Серед них, Всеукраїнські: «Зажигая звезды» (Запоріжжя), «Interdance» (Запоріжжя), Національний Чемпіонат України (Київ). Міжнародні: «Кубок Міського Голови» (Харків), «Кубок Станіслава Шкляра» (Дніпропетровськ), «Днепр – Cup» (Дніпропетровськ), Кубок Ялти (Ялта), «Зеркальная струя» (Харків), «Київ-Open» (Київ), зарубіжні змагання: Відкритий Чемпіонат Німеччини (м. Маннхайм), Відкритий Чемпіонат Німеччини (м. Штутгарт), Відкритий Чемпіонат Голландії, Відкритий Чемпіонат Франції, Світовий трофей «Tropicana – Cup» (м. Миколайки, Польща) тощо. Серед вихованців зразкового ансамблю спортивного бального танцю «Фієста» – переможці відкритих та офіційних Міжнародних турнірів світової класифікації. У 2013-2014 навчальному році опановано 21 конкурс, у 204-2015 – 30 конкурсів, переважно Всеукраїнських та Міжнародних. Ансамбль «Фієста» утримує першість в таблиці участі у конкурсах серед творчих колективів Палацу.

Репрезентація досвіду: педагогічний досвід був презентований:

  • під час проведення майстер-класів з основ викладання бальної хореографії на міському та обласному рівнях (на курсах підвищення кваліфікації педагогів-хореографів КЗ «ЗОІППО» ЗОР позашкільних закладів області; на семінарах у світському клубі «Магія досконалості» м. Запоріжжя; в рамках міської творчої майстерні «Скарбниця педагогічного досвіду» для керівників гуртків ПНЗ міста);
  • на сторінках педагогічних видань «Мир гуманной педагогики» (№ 1 січень 2012; №8 осінь 2014), «Позашкілля» (№4 квітень 2011), «Сходинками творчості» (ІІІ видання, 2014);
  • у методичних рекомендаціях: «Гармонізація взаємодії партнерів танцювальної пари», «Розробка індивідуальних програм для роботи з творчо обдарованими вихованцями Палацу», «Використання ігрового методу при навчанні бальному танцю», «Система роботи з технікою усвідомленого енергетичного дихання при навчанні бальному танцю»;
  • у виступах на педагогічних радах («Сюжетна рольова гра на заняттях ансамблю спортивного бального танцю «Фієста», «Допрофесійна підготовка як ефективний засіб диференціації та індивідуалізації навчання в ансамблі бального танцю «Фієста», «Взаємодія педагога ансамблю спортивного бального танцю «Фієста» з батьками обдарованого вихованця Саханенко Івана), засіданнях Методичного об’єднання («Особливості роботи з обдарованими вихованцями ансамблю «Фієста», «Впровадження інноваційних технологій на заняттях – необхідні умови для творчого зростання вихованців ансамблю»),
  • на власному сайті;
  • на педагогічних професійних конкурсах різних рівнів: міського Палацу, міського та обласного етапів Всеукраїнського конкурсу професійної майстерності педагогічних  працівників позашкільних навчальних закладів «Джерело творчості» 2014 року.

Даний досвід є комбінаторним та визначає нове і конструктивне поєднання елементів раніше відомих технологій, методик і програм та створення власної методики – техніки енергетичного усвідомленого дихання для успішного розвитку творчої особистості танцюриста. Цей досвід може бути впроваджений у хореографічних колективах позашкільних навчальних закладів.

Посилання на матеріали досвіду: http://dosvidpalac.jimdo.com/?logout=1



Джерело: http://dosvidpalac.jimdo.com/?logout=1
Категорія: Позашкілля | Додав: irarotko0708 (28.01.2016)
Переглядів: 919 | Теги: енергетичне дихання, успішний творчий розвиток особистос | Рейтинг: 1.0/43
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024