Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [58]
Позашкілля [24]
Психологічний супровід [39]
Сімейно-родинного виховання [8]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 26.04.2024, 00:15

Головна » Статті » 2015 КО: виховання і розвиток » Позашкілля

Музично-дидактичні ігри як засіб формування пізнавальної активності вихованців ансамблю народних інструментів «Мальви»

Музично-дидактичні ігри як засіб формування пізнавальної активності вихованців ансамблю народних інструментів «Мальви»

Інформація про автора досвіду: Рощіна Діана Вікторівна, керівник ансамблю народних інструментів «Мальви», керівник гуртка-методист.

Контактна інформація пронавчальний заклад: Центр творчості дітей та юнацтва Жовтневого району Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Запорізької міської ради, директор – Жукова Любов Йосипівна

адреса закладу: вул. Гоголя,60 тел.: 764-43-10 email: govtnzentr@mail.ru http://ctdu.at.ua

Тема педагогічного досвіду: «Музично-дидактичні ігри як засіб формування пізнавальної активності вихованців ансамблю народних інструментів «Мальви»

Провідна педагогічна ідея: стисла динамічна подача теоретичного матеріалу у формі ігор як підґрунтя  успішної підготовки юних музикантів.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Навчитися грі на музичному інструменті не можливо без знання азів музичної грамоти, без знання розташування звуків на грифі інструмента. Вивчення правил музичної грамоти само по собі не дуже захоплюючий процес і займає багато часу.

Щоб вирішити  питання  перетворення  нецікавого і нудного заняття на захоплюючий процес навчання, необхідно враховувати психологічні особливості дітей молодшого шкільного віку. Відомо, що в молодшому віці засвоєння нових знань відбувається значно успішніше  на навчально-ігрових заняттях тому, виникла потреба створення та впровадження музично-дидактичних ігор.

Науково-теоретична база досвіду комплексу ґрунтується на методиці викладання музичної грамоти Г. Фрідкіна, О. Андрєєва, С. Павлюченко.

Стисла анотація досвіду: Досвід роботи пропонує відкрити для майбутніх музикантів світ музичної грамоти, застосовуючи на заняттях  музичні дидактичні ігри.

Впровадження ігрових технологій в умовах позашкілля є важливим інструментом для формування пізнавальної компетентності дітей. Завдяки впровадженню ігрових методів у навчально-виховну діяльність створюються сприятливі умови для засвоєння вихованцями ансамблю навчального матеріалу. Щоб вирішити питання швидкого та якісного засвоєння музичної грамоти пропонується застосовувати комплекс музично-дидактичних ігор.

Комплекс складається з чотирьох ігор: «Де живуть ноти?», «Гра в диктант», «Знайди ноту на грифі», «Музичне лото». Музично-дидактичні ігри подаються у певній послідовності у відповідності до року та рівня навчання з урахуванням складності завдань. Ігри підібрані таким чином, що активізуються таки органи чуття: зір, слух, мова; тобто дитина бачить зображення, чує формулювання та проговорює вголос. Застосовується метод «бачу, чую, говорю».

Результативністю впровадження досвіду є:

  • підвищення рівня компетентностей вихованців: засвоєння музичної грамоти більш якісно та швидко; поліпшення навику читання нот з листа; освоєння елементів музичної мови; активізація розумової діяльності; розвиток вміння чітко і грамотна висловлювати свої думки;
  • допомога вихованцям розкритися;
  • активізація інтересу дітей до занять у гуртку;
  • збільшення частки вихованців, яка приймає участь у конкурсах, фестивалях.

Репрезентація досвіду:

  • Методичні об’єднання керівників гуртків профільного напрямку.
  • Презентація музично-дидактичних ігор на  педагогічних виставках ЦТДЮ «Творчі знахідки».
  • Обласний семінар для слухачів курсів післядипломної педагогічної освіти за темою: «Формування ключових компетенцій вихованців».
  • Обласний семінар для слухачів курсів післядипломної педагогічної освіти за темою: «Музично-дидактичні ігри на заняттях ансамблю народних інструментів «Мальви».
  • Педагогічні ради:
  • педагогічна рада «Інноваційні форми роботи у гуртку – важливий чинник оптимізації навчально-виховного процесу» - доповідь «Нестандартні заняття у роботі гуртка «Народні інструменти»»;
  • педагогічна рада «Розвиток творчого потенціалу педагога позашкільного навчально-виховного закладу визначальна умова впровадження інноваційних технологій для формування творчих здібностей вихованців» - доповідь «Інноваційні форми роботи у гуртках музичного напрямку».
  • Всеукраїнський науково практичний семінар «Розвиток творчих здібностей дітей у позаурочному діяльнісному середовищі» - доповідь «Інноваційні форми роботи у гуртках музичного напрямку».
  • Конкурси:
  • конкурс педагогічної майстерності працівників позашкільних навчальних закладів «Джерело творчості» у номінації «Керівник гуртка»;
  • всеукраїнський конкурс огляд «Позашкілля: 20 років назустріч часу» у номінації інноваційні технології;
  • ІІІ міський конкурс дидактичних та методичних комплексів педагогів позашкільних навчальних закладів міста в межах Всеукраїнського конкурсу професійної майстерності «Джерело творчості».
  • Публікації:
  • публікація в інформаційно-методичному журналі «Позашкілля Запоріжжя» («Інноваційні форми роботи у гуртках музичного напрямку»);
  • публікація в інформаційно-методичному журналі «Позашкілля Запоріжжя» («Музично-дидактичні ігри на заняттях ансамблю народних інструментів»);
  • публікація «Захоплюючий світ музичної грамоти» у збірнику ІАМЦ «Інноваційна діяльність педагогів позашкільних навчальних закладів» (із досвіду роботи керівників гуртків позашкільних навчальних закладів міста Запоріжжя);
  • публікація в Всеукраїнський газеті «Позашкілля» видавництва «Шкільний світ» («Інноваційні форми роботи у гуртках музичного напрямку»).

Посилання на матеріали досвіду: https://drive.google.com/file/d/0BxwJ1yarRtXPZHZSdkoyRzRGbVk/view?usp=sharing

 



Джерело: https://drive.google.com/file/d/0BxwJ1yarRtXPZHZSdkoyRzRGbVk/view?usp=sharing
Категорія: Позашкілля | Додав: irarotko0708 (29.01.2016)
Переглядів: 1130 | Теги: музична грамота, дидактичні ігри, пізнавальна активність, компетентність вихованців. | Рейтинг: 1.0/112
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024