Мотивація вихованців до успіху на заняттях з класичного танцю

Інформація про авторів досвіду: Cаричева Антоніна Леонідівна, керівник куртка-методист, педагог школи-студії народного художнього колективу театру танцю «Юнона», призер міського етапу конкурсу професійної майстерності «Джерело творчості-2013»
Контактна інформація про навчальний заклад (освітню установу): Комунарський районний центр молоді та школярів Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Запорізької міської ради, директор – Хвастик Михайло Володимирович, адреса закладу: м.Запоріжжя, вул.Ситова, 17а, тел 95-23-62, e-mail: kom_center@ukr.net, адреса сайту: http://comcentre.jimdo.com/
Тема педагогічного досвіду: Мотивація вихованців до успіху на заняттях з класичного танцю
Провідна педагогічна ідея досвіду: вибір оптимальних та ефективних форм, методів, засобів, прийомів навчання для запровадження на заняттях з класичного танцю, які створюють умови для досягнення дитиною успіху, і, спрямовані на підвищення мотивації до навчальної діяльності.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Проблемна тема «Мотивація до успіху на заняттях з класичного танцю» обрана невипадково, так як «Успіх на занятті – завтрашній успіх на сцені – успіх в майбутньому – успіх в житті!» - професійне кредо автора досвіду роботи.
Одним із головних завдань позашкільного закладу є впровадження новітніх підходів до організації навчально-виховного процесу. Серед них особливе місце займає компетентісно-орієнтований підхід, який передбачає навчання, виховання та розвиток творчої особистості дитини, мобільної та конкурентноспроможної в соціумі, здатної до прийняття рішень, до самореалізації та самоорганізації. Для забезпечення ефективності процесу оновлення актуальним є питання впровадження інноваційних технологій навчання, форм та методів, які сприятимуть вирішенню актуальних питань компетентісно-орієнтованої освіти. Однією з продуктивних педагогічних технологій є технологія «Створення ситуації успіху». Мотивація до успіху створює умови для активності дитини, що, в свою чергу, призводить до певних досягнень або успіху.
Науково-теоретична база досвіду: Теоретичним підгрунттям досвіду є концептуальні аспекти педагогіки успіху, гуманної педагогіки, особистісно-орієнтованої освітньої технології відомих науковців і педагогів-практиків А.С.Бєлкіна, В.А. Сухомлинського, Ш.А. Амонашвілі, І.С. Якиманської та інш.
Стисла анотація досвіду: Ціннісним орієнтиром представлених матеріалів є його дослідно-експериментальний і пошуковий характер, оскільки матеріали мають діагностичну базу і базуються на результатах психолого-педагогічних досліджень певних якостей вихованців студії і педагога. Отримані результати збагачують теоретичні підходи, що становить вагомий вклад педагога в розробку даної проблематики.
Представлені матеріали структуровані, логічно та послідовно побудовані. Чітко простежуються ключові вимоги до узагальнених перспективних матеріалів, а саме: актуальність, інноваційність підходів, провідна ідея, теоретичне підгрунття, технологія впровадження, практична значущість досвіду, шляхи поширення тощо.
Ключовими аспектами представлених матеріалів є
- вивчення теоретичних основ формування мотивації до успіху на заняттях з класичного танцю;
- вироблення практичного інструментарію з питань формування мотивації до успіху, створення ситуації успіху на заняттях з класичного танцю;
- впровадження даного інструментарію в практику роботи педагогів;
- відстеження результативності та ефективності запроваджених форм, методів, прийомів з питань формування мотивації до успіху на заняттях з класичного танцю як одного із засобів підвищення мотивації до навчання хореографії.
Вищезазначені аспекти націлені на вирішення кінцевої мети автора досвіду - узагальнення і презентація ефективних форм, методів, засобів, прийомів навчання та створення ситуації успіху на заняттях класичного танцю як основи для формування мотивації до навчання. В цьому полягає інноваційність представлених матеріалів.
Розроблений педагогом практичний інструментарій має істотну значущість в позашкільній освіті не тільки на заняттях класичного танцю, але й гуртків інших напрямків. Окрім цього, створення ситуації успіху на заняттях, виховних заходах сприяють розвитку таких життєвих компетентностей у вихованців: практичної, творчої, пізнавальної та соціальної.
Цілісності досвіду додають розроблені педагогом конспекти занять, лекцій, сценарії виховних заходів, різні методичні розробки тощо
Результативність впровадження досвіду: презентований досвід роботи Саричевої А.Л. є актуальним, істотно значущим, практично необхідним у розв’язанні психологічних і педагогічних проблем, а саме: дати можливість кожному вихованцю відчути радість успіху, усвідомлення своїх дій, здібностей, віри в себе і власні сили. Розроблений педагогом практичний інструментарій має істотну значущість в позашкільній освіті не тільки на заняттях класичного танцю, але й гуртків інших напрямків. Окрім цього, створення ситуації успіху на заняттях, виховних заходах сприяють розвитку таких життєвих компетентностей у вихованців: практичної, творчої, пізнавальної та соціальної.
Репрезентація досвіду: матеріали досвіду роботи педагога були представлені на міському етапі конкурсу професійної майстерності «Джерело творчості-2013» (III місце)
Посилання на матеріали досвіду: http://comcentre.jimdo.com/матеріали-vii-міської-науково-педагогічної-виставки/
Джерело: http://comcentre.jimdo.com/матеріали-vii-міської-науково-педагогічної-виставки/ |