Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [58]
Позашкілля [24]
Психологічний супровід [39]
Сімейно-родинного виховання [8]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 27.04.2024, 05:28

Головна » Статті » 2015 КО: виховання і розвиток » Позашкілля

Методичні рекомендації для педагогів позашкілля до моделювання гурткових занять декоративно-ужиткового та образотворчого мистецтв

Методичні рекомендації для педагогів позашкілля до моделювання гурткових занять декоративно-ужиткового та образотворчого мистецтв «Від традиційного до нетрадиційного»

Інформація про авторів досвіду: творча група авторів під керівництвом Некоз Валентини Іванівни, керівника Школи вивчення перспективного досвіду роботи Комунарського районного центру молоді та школярів «Пошук»

Контактна інформація про навчальний заклад (освітню установу): Комунарський районний центр молоді та школярів Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Запорізької міської ради, директор – Хвастик Михайло Володимирович, адреса закладу: м.Запоріжжя, вул.Ситова, 17а, тел 95-23-62,

e-mail: kom_center@ukr.net, адреса сайту:  http://comcentre.jimdo.com/

Тема педагогічного досвіду: Методичні рекомендації для педагогів позашкілля до моделювання гурткових занять декоративно-ужиткового та образотворчого мистецтв «Від традиційного до нетрадиційного»

Провідна педагогічна ідея досвіду: визначення єдиних вимог до моделювання  заняття гуртків декоративно-ужиткового та образотворчого мистецтва.

 

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Дані матеріали є дворічним творчим продуктом групи педагогів, членів Школи вивчення перспективного досвіду роботи «Пошук».

Заняття, як основна форма організації навчально-виховного процесу в позашкільному навчальному закладі, є показником професійної майстерності педагога.  Так як і в школі, заняття виконує пізнавальні, практичні, виховні, розвиваючі функції. Але, відрізняється за змістом, послідовністю етапів, формами роботи, нестандартністю методів і прийомів навчання тощо. Тому, у педагогів позашкільної освіти часто виникають труднощі в моделюванні навчального гурткового заняття, визначенні цілей, типу, виду, методів та прийомів навчання, етапів тощо. В цьому полягає актуальність визначеної проблеми.

Відсутність єдиних вимог до моделювання гурткового заняття, невміння педагогів-позашкільників правильно ставити цілі та завдання, обирати ефективні та відповідні форми, методи навчання тощо призводить до зниження якості організації навчально-виховного процесу і стало поштовхом до ретельного та ґрунтовного вивчення даної проблеми.

Науково-теоретична база досвіду: Дана методична розробка має комбінаторний характер, оскільки базується на перспективному досвіді  педагогів-науковців, і педагогів-практиків. В літературі (інтернет-джерелах) існує багато наукових інтерпретацій шкільного уроку, але відсутні  вимоги до гурткового заняття. В зв’язку з цим, більшість позашкільних закладів орієнтується на шкільну освіту або працюють інтуїтивно і складають власні вимоги. Творчою групою було вивчено питання окремих елементів і складових  уроку, типів уроку, структури, теорії уроку за М.І.Махмутовим, В.М.Лізинським, Ш.А.Амонашвілі, В.О.Онищука, І.Н.Казанцева та інш. Отримана інформація ретельно перероблена і адаптована до умов позашкільної освіти.

Стисла анотація досвіду: Враховуючи специфіку роботи в гуртках, різнонаправленість гуртків та студій (ліплення, дизайн, малювання, конструювання тощо) кожен педагог вишукує, випробовує власні знахідки, що відповідають його напряму роботи, інтересам, здібностям вихованців. Але підгрунттям, ключовими аспектами, які забезпечують ефективність заняття позашкілля, є:

- сучасність (опора на життєвий досвід, зв”язок із життям);

- практичність (формування практичних знань, умінь, навичок, ключових життєвих компетентностей)

- пізнавальність (розширення інформаційного простору, підвищення пізнавальної активності);

- оригінальність (нестандартність проведення занять);

- цікавість (розширення кругозору, розвиток зацікавленості в вихованцях);

- диференційованість (здійснення індивідуального та диференційованого підходу);

- позитивність, психологічна комфортність (створення комфортних умов розвитку, навчання й виховання).

Методична розробка містить також рекомендації щодо коректної постановки мети і завдань заняття, основних аспектів заняття, на які педагогам слід ґрунтуватися, переліку можливих недоліків занять, які найчастіше зустрічаються і, які слід уникати, умов успішного заняття тощо, також надані зразки конспектів нетрадиційних занять.

Результативність впровадження досвіду: підвищення якості організації навчально-виховного процесу, оптимізація та модернізація управлінського аспекту методичної роботи; матеріали є запорукою проведення якісного та ефективного сучасного заняття і молодими педагогами, і досвідченими педагогами.

Репрезентація досвіду: методичні матеріали були презентовані на обласному конкурсі методичних розробок художньо-естетичного спрямування за результатами якого посіли I місце, також матеріали розміщені на сайті Комунарського районного центру молоді та школярів в розділі «На допомогу молодому педагогу»

Посилання на матеріали досвіду: http://comcentre.jimdo.com/матеріали-vii-міської-науково-педагогічної-виставки/



Джерело: http://comcentre.jimdo.com/матеріали-vii-міської-науково-педагогічної-виставки/
Категорія: Позашкілля | Додав: irarotko0708 (29.01.2016)
Переглядів: 1394 | Теги: успішність заняття, ціле покладання, технологічна картка, моделювання заняття, Заняття | Рейтинг: 1.0/46
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024