Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [58]
Позашкілля [24]
Психологічний супровід [39]
Сімейно-родинного виховання [8]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 29.03.2024, 06:56

Головна » Статті » 2015 КО: виховання і розвиток » Позашкілля

Формування національної свідомості вихованців засобами хореографії

Формування національної свідомості вихованців засобами хореографії

Інформація про автора досвіду: Вершняк Тетяна Савеліївна, керівник «Зразкового художнього колективу» ансамблю народного танцю «Стожари».

Контактна інформація про навчальний заклад: Центр творчості дітей та юнацтва Жовтневого району Департаменту освіти і науки, молоді та спорту Запорізької міської ради, директор – Жукова Любов Йосипівна, адреса закладу: м.Запоріжжя, вул. Гоголя, 60, тел 764-43-10, e-mail: govtnzentr@mail.ru,  

адреса сайту: http://ctdu.at.ua

Тема педагогічного досвіду: «Формування національної свідомості вихованців засобами хореографії»

Провідна ідея педагогічного досвіду: Хореографія як вид мистецтва є найважливішим інструментом у формуванні і розвитку національної свідомості. В результаті активного включення дітей у хореографічну діяльність в них формуються основні компоненти національної свідомості: виховання патріотизму, любові до України, поваги до народних звичаїв, традицій, національних цінностей українського народу.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: В умовах глобалізаційних та націєтворчих процесів особливо гостро стоїть проблема збереження національної культури українців, їх традицій і звичаїв.

Дослідження вчених педагогів, істориків доводять, що сучасний стан свідомості української нації перебуває на досить низькому рівні. Відомо, якщо людина байдужа до національних надбань свого народу, у неї немає національних орієнтирів, то вона поступово втрачає зв’язок з Батьківщиною. Це обумовило вибір педагогом теми досвіду та бажання показати особливості формування національної свідомості засобами хореографії,  обґрунтувати, що український народний танець сприяє формуванню основних компонентів духовного світу особистості.

На погляд автора досвіду в українському традиційному танці знаходять своє відображення героїзм боротьби, радість праці, ігри, пов’язані з різними порами року, ліричні мотиви. Зв’язок танцю з трудовими процесами, культовими обрядами, побутом обумовлює його вплив на становлення національного характеру і способу життя, формування етичних і естетичних ідеалів народу.

Педагогом запропоновано розглядати український народний танець, як один з напрямків народного мистецтва, що є потужнім засобом формування національної свідомості вихованців.

Науково-теоретична база досвіду: Національно-патріотичне виховання на традиціях українського народу досліджували О. Вишневський, О. Гевко, М. Стельмахович, М. Щербань; розвиток теорії та практики патріотичного виховання засобами мистецтва висвітлено в роботах О. Стьопіної, Т. Шклярової та ін.; мистецтвознавчий аспект народного танцю України розглядали В. Верховинець, П. Вірський, Г. Гуменюк, О. Голдрич, В. Марущак, Ю. Марко, Б. Стасько.

Стисла анотація досвіду: Досвід спрямовано на поглиблення усвідомлення підростаючого покоління своєї причетності до української культури, творчості, звичаїв і традицій, виховання патріотизму, почуття національної гідності через заняття народної хореографії.

Саме зразки народної хореографії, які вражають своєю різноманітністю, яскравістю, образністю, неповторним колоритом і, по суті, є відображенням історії того чи іншого народу, умов його життя, можуть бути ефективним засобом формування у підростаючого покоління ціннісного ставлення до Батьківщини. Адже народний танець, як результат колективної діяльності, переходячи з покоління в покоління, від виконавця до виконавця з однієї місцевості в іншу збагачувався, досягаючи в багатьох випадках високохудожнього рівня, набираючи своїх регламентованих форм.

У досвіді запропонована система педагогічних дій на вирішення теми: «Формування національної свідомості вихованців засобами хореографії» (з досвіду роботи ансамблю народного танцю «Стожари»).

У додатках подаються:  конспекти відкритого та виховного занять, каталог сценічних костюмів «Зразкового художнього колективу» ансамблю народного танцю «Стожари».

Результативність впровадження досвіду: Рівень національної свідомості вихованців керівник вважає, залежить від рівня отриманих на заняттях хореографічного колективу, наступних компетенції:

  • розвиток національної свідомості вихованців;
  • виховання патріотизму, любові до України;
  • поваги до народних звичаїв, традицій, національних цінностей українського народу, та інших націй і народів;
  • рівень інтелектуального, духовного і фізичного розвитку вихованців.

В результаті впровадження досвіду у вихованців покращується рівень засвоєння таких показників національної культури:

  • любов до України та повага до її національної культури;
  • знання історії виникнення та розвитку народної української хореографії;
  • знання історії костюму;
  • вміння виконувати вправи народно-сценічного танців біля станка та на середині залу;
  • практичні вміння виконувати характерні рухи українського танцю та танців інших народностей;
  • здатність до оцінювання творів видатних майстрів хореографічного мистецтва;
  • знання танцювального репертуару запорізької області;
  • знання особливостей народних танців та сценічних костюмів інших областей.

За системність роботи, вдалий підбір методів та форм навчання ансамблю народного танцю «Стожари» було присвоєно почесне звання «Зразковий художній колектив» Наказом МОН України від 10.08.2015р.

Результати роботи колективу були неодноразово оцінені на Міжнародних та Всеукраїнських конкурсах та фестивалях на яких «Зразковий художній колектив» ансамбль народного танцю «Стожари» ставав переможцем.

Репрезентація досвіду: Методичні матеріали з даної тематики презентовані автором:

  • практикум для слухачів обласних курсів  ЗОІППО – 2013 р., 2014 р.;
  • педагогічна рада Центру творчості дітей та юнацтва Жовтневого району – 2014-2015 н.р.;
  • методичне об’єднання хореографічного відділу ЦТ – 2015 р.;
  • досвід роботи з національного виховання Вершняк Т.С.   використовуються в ансамблі народного танцю «Дружба», в ансамблі грузинського танцю «Імеді».
  • діяльність з досвіду роботи над даною темою  висвітлюється на створеній сторінках у соціальних мережах;
  • участь у конкурсі педагогічної майстерності «Педагогічний Олімп» - 2016 р.

Посилання на матеріали досвіду: https://drive.google.com/file/d/0BxwJ1yarRtXPSHc5eU9sQmNoMU0/view?usp=sharing



Джерело: https://drive.google.com/file/d/0BxwJ1yarRtXPSHc5eU9sQmNoMU0/view?usp=sharing
Категорія: Позашкілля | Додав: irarotko0708 (29.01.2016)
Переглядів: 3228 | Теги: національна свідомість, український народний танець, патріотичне виховання | Рейтинг: 1.0/137
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024