Провідна педагогічна ідея досвіду:
Створення інноваційного виховного простору та сприятливих умов для самопізнання учнів, громадянського виховання через соціалізацію в освітньому просторі, формування життєвої компетентності дітей.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Сьогодні як ніколи гостро постає завдання осмислення й пізнання нових педагогічних реалій, створення нової філософії освіти, відкритої до таємниць життя людини, її прагнень, життєвого й духовного світу. Школа поставила собі за мету сприяти розвитку життєвих компетентностей учня та формуванню його життєвих навичок, необхідних для становлення основ індивідуально-особистісної життєтворчості.
Школа життєтворчості ставить за мету формувати в учнів не тільки систему знань, умінь та навичок, а також готовність до самовизначення в інтелектуальній, комунікативній, громадянсько-правовій сферах діяльності, в розвиткові індивідуальності кожного учня й виховання його як соціальний досвід індивіда. Соціальний досвід є фактором процесу соціалізації особистості суб’єкта. Щоб життя людини розгорталось як творчий процес, у її свідомості під дією вказаних факторів та на основі сформованого життєвого досвіду має сформуватись модель активного ставлення до свого життя як акту життєтворчості.
Науково-теоретична база досвіду:
Педагогіка життєтворчості, у центрі якої – дитина з її радощами і болями, злетами і драмами, інтересами, потребами, з її неповторним внутрішнім світом. Життєтворчість розуміється дослідниками (В.М. Доній, Г.М. Несен, Л.В. Сохань, І.Г. Єрмаков та ін.); організація учнівського самоврядування (М. Левківський, З.Борисова, М. Сметанський, О.Сухомлинська, Т.Фасолько, І.Бех та ін.) концептуальні засади організації позаурочної виховної роботи (Н. М. Верзілін, А. Нісімчук, О. Падалко, І. Смолюк, Т. Шпак та ін.)
Стисла анотація досвіду:
Технологія діяльності сучасного класного керівника – це, насамперед,
- створення нового інноваційного простору, виховного простору в школі життєтворчості;
- використання нової технології в моделюванні життєтворчого простору – проектної діяльності;
- реалізація поставлених завдань, планів. Створення портфоліо колегіантів нашого класу;
- аналіз результатів діяльності на формування компетентної особистості;
- аналіз виховної роботи в класі та корекція в наступному семестрі.
Результативність впровадження досвіду:
Представлена робота класного керівника з учнівським колективом впродовж 4 років.
Прогнозовані результат, які може отримати класний керівник в своїй роботі з класом:
високо сформована компетентна особистість, яка готова до самореалізації у соціальній, моральній сфері, творчій діяльності зі свідомим ставленням до своїх обов’язків громадянина, активною громадською позицією.
Репрезентація досвіду:
Досвід класного керівника розглянуто на методичному засіданні кафедри класних керівників Запорізького колегіуму «Елінт», районному методичному семінарі та обласному семінарі директорів шкіл (листопад, 2013), досвід роботи класного керівника представлений на конкурс «Класний керівник року - 2012», де робота отримала 1 місце в Ленінському районі.
За результативну і новаторську діяльність у розвитку творчих здібностей учнів класний керівник нагороджена грамотами району, міського та обласного відділів освіти.
Шляхи поширення та впровадження досвіду не обмежується територіальними кордонами: може бути впроваджений у будь-якій школі України або за її межами. Впровадження можна розпочати на будь-якому етапі роботи з колективом, як на етапі знайомства з класом, так і коли класний керівник працює з класом не перший рік. Технологія розрахована на школи з чітко сформованою виховною системою, розвиненим самоврядуванням.