
| Взаємодія з батьками як умова побудови комфортного середовища та забезпечення успішності у навчанні
Хижняк Олена Вікторівна
вчитель початкових класів спеціаліст вищої категорії старший вчитель |
Запорізька гімназія № 11 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор: Непрядкіна Світлана Юнатівна
Адреса: м. Запоріжжя, вул.Горького, б.4, Тел.764-14-29
Провідна педагогічна ідея досвіду: Побудова та впровадження ефективної моделі партнерських взаємовідносин суб’єктів освітньо-виховного процесу. Апробація сучасних форм психолого-педагогічної освіти батьків в умовах модернізації змісту освіти. Напрямки роботи з батьками: організаційна робота вчителя із сім’єю та підвищення педагогічної культури батьків.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Сучасний вчитель працює в умовах відсутності єдиної національної ідеї. Як наслідок, із сучасної школи зникла ідея виховання. Тобто у вигляді певного фантома вона присутня (озвучується). Але будь-яка виховна робота базується на цінностях. Важливо, які цінності зараз превалюють у суспільстві. Розгляд виховної роботи, психолого-педагогічної просвіти батьків – не є тільки набором певних заходів, додаткових стосовно урочистої діяльності. Ця робота є невід’ємною складовою цілісного освітнього процесу, пронизує всі форми відносин і взаємодій між її суб’єктами, природним чином вона входить у сам зміст сучасної освіти, а якщо із системи прибрати хоча б один елемент, вона перестає бути системою.
Науково-теоретична база досвіду: В основу досвіду покладено теоретичні розробки В.О. Сухомлинського, А.С. Макаренко, Н. Щуркової з питань самовизначення та виділення значимих цінностей виховання підростаючого покоління.
Стисла анотація досвіду: За інноваційним потенціалом досвід модифікаційний. В досвіді визначені основні завдання, принципи, форми роботи з родиною, батьками, учнями. Сім’я – один із головних виховних інститутів, значення якого у формуванні особистості дитини важко переоцінити. Значний діапазон впливу і унікальність методів педагогічної психологічної дії сім’ї робить її одним з найпотужніших засобів сучасного процесу виховання. Вибудовування комфортного психолого-педагогічного середовища у власному класі – це творча діяльність. Ніхто крім вчителя, не зможе цього зробити, і ніхто не зробить це так, як саме цей вчитель, саме у своєму класі. Однією з поширених в освітянському середовищі, перевірених часом ефективних форм підвищення педагогічної культури сім’ї є позакласні заняття з батьками, головна мета яких – допомагати батькам ростити і виховувати здорову, духовну і творчу особистість – громадянина України, носія національних і загальнолюдських цінностей, наукових надбань. Складовими успішності побудови партнерських взаємовідносин є: - вивчення родин майбутніх учнів;
- педагогічна просвіта батьків;
- забезпечення участі батьків у підготовці та проведенні колективних справ у класі;
- педагогічне управління діяльністю батьківської ради класу;
- індивідуальна робота з батьками;
- інформування батьків про хід і результати навчання, виховання й розвитку учнів.
В практичній частині досвіду представлені матеріали організації перших зборів та занять в адаптаційний період, підсумкової зустрічі наприкінці випускного класу початкової школи; розробки нетрадиційних батьківських зборів, які можуть бути проведені в будь-якому класі початкової школи; за потребою та запитом батьків практикуми, семінари, анкетування.
Репрезентація досвіду: на засіданні ШМО класних керівників у 2013 р.
|