Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [50]
Позашкілля [21]
Психологічний супровід [27]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 25.04.2024, 15:03

Головна » Статті » Виховання і розвиток » Виховна взаємодія

Впровадження інноваційних технологій превентивного виховання в практику роботи вечірньої школи
Впровадження інноваційних технологій превентивного виховання в практику роботи вечірньої школи

Доргова Т.М. – директор ЗЗВШ № 31, вчитель математики спеціаліст вищої категорії, вчитель - методист, відмінник освіти;
Омельянська О. В. – заступник директора з НМР, вчитель російської мови та літератури спеціаліст вищої категорії, старший вчитель;
Медведьова О. С. – заступник директора з ВР, вчитель географії спеціаліст  першої категорії;
Пертая Г. О. – соціальний педагог, вчитель біології спеціаліст другої категорії;
Страдомська І. П. – психолог


Запорізька загальноосвітня вечірня  школа ІІ-ІІІ ступенів № 31 Запорізької міської ради Запорізької області
ПІБ керівника – Доргова Тетяна Миколаївна
Адреса закладу – 69006 м. Запоріжжя, вул.  Північне шосе, 37
Телефон – (061)286-87-54, 236-46-52
 e – mail – nschool31@gmail.com

Провідна педагогічна ідея досвіду: Впровадження в навчально-виховний процес інноваційних технологій превентивного виховання дітей та молоді на основі концепції превентивного виховання, розробленої лабораторією превентивного виховання АПН України. Практичне застосування інноваційних технологій превентивного виховання та апробація їх у навчально-виховному процесі в умовах вечірньої школи. Визначення нових важливих напрямків застосування  технологій превентивного виховання, а також реалізація навчально-виховної системи  спрямованої  на вироблення громадянської і соціальної відповідальності та імунітету до негативних впливів соціального оточення.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Важковиховуваність сучасних учнів – складне соціальне та педагогічне явище. Особливості соціально-економічних, політичних змін, які переживає наша держава сьогодні, протиріччя у розвитку суспільства гостро і неоднозначно вплинули на школу. Помітним стало падіння інтересу молоді до навчання, погіршується трудова і громадянська дисципліна, знижується антидевіантний імунітет учнів, зростає кількість правопорушень, скоєних неповнолітніми. Подолання негативних проявів поставило перед школою завдання розробити ефективну систему превентивного виховання учнівської молоді.

Науково-теоретична база досвіду: Теоретичне осмислення превентивної  педагогіки як складової педагогічної науки, вивчення форм, методів, засобів її практичної реалізації як педагогічної мети поступово привертають дедалі більшу увагу науковців. В Україні, зокрема, ця проблематика є одним з напрямків науково-пошукової роботи лабораторії пре¬вентивного виховання Інституту проблем виховання АПН України.

Колектив Запорізької загальноосвітньої вечірньої школи № 31 працює над практичним впровадженням концепції превентивного виховання, яка розроблена лабораторією пре¬вентивного виховання Інституту проблем виховання АПН України.

Специфікою превентивної діяльності вчителя  є новий напрям його дій. Як наголошує професор В. М. Оржеховська, «превентивний» означає творчий транс¬формований підхід до виховання, спрямований на вирішення мети та завдань превентивної практики, яка в умовах розвитку різних соціальних інституцій  дещо випередила теорію. Практика стимулювала процес становлення та розвиток у теорії превенції захисних та актуалізуючих функцій превентивних інституцій, діяльність яких має спрямовуватись на попередження негативних явищ у молодіжному середовищі, на допомогу та захист дитини-підлітка.

Стисла анотація досвіду: За інноваційним потенціалом – досвід  комбінаторний. Розроблено, обґрунтовано, значно розширено нові можливості практичного застосування інноваційних технологій превентивного виховання та апробовано їх у навчально-виховному процесі в умовах вечірньої школи. Визначені нові важливі напрямки застосування  технологій превентивного виховання і тим самим поглибились можливості експериментальних досліджень в практиці роботи педагогічного колективу вечірньої школи.

Технологізація превентивної діяльності не може обмежувати свою сферу лише навчанням і вихованням. Вона пов'язана також з використанням інших сучасних технологій, які вимагають перебудови стереотипів традиційної освіти, формування нового мислення, зміни ментальності сучасного педагога й учнів, усіх суб'єктів і об'єктів превентивного виховання. Педагогічна наука,  педагогічна освіта, і педагогічна практика в основі своїй мають піднестися на якісно новий рівень, враховуючи той факт, що підліток вже від самого початку є не тільки об'єктом, а й суб'єктом соціальної взаємодії. Настає час, коли єди-ним дієвим засобом регуляції педагогіч¬ної діяльності стає творче застосування її принципів, орієнтація на вищі її ідеали та цінності, що з урахуванням актуаль¬ного контексту педагогічної дії дозволяє швидко опрацьовувати й обирати адек¬ватні методи, формувати необхідні педа¬гогічні операції, створювати нові засоби та прийоми педагогічного впливу.

Результативність впровадження досвіду: Система превентивного виховання школи – це керована діяльність, яка забезпечує теоретичну і практичну реалізацію заходів превентивного характеру, спрямованих на попередження, подолання відхилень у поведінці учнів і запобігання розвитку різних форм асоціальної поведінки, а саме:
•    правопорушень (схильність до агресій, крадіжок, бродяжництва, брехні та інших вад, що можуть призвести до кримінальних дій);
•    егоцентризм та соціальна брутальність (ставлення до всього, що оточує, як до засобу для задоволення власних примітивних потреб);
•    шкідливих звичок (алкоголізм, наркоманія, тютюнопаління, токсикоманія);
•    статевих порушень та їх наслідків (статева розпуста, венеричні хвороби,
 СНІД, насильство тощо);
•    важких психологічних та психічних станів з наслідками (депресія та
 суїцид, акцентуація і загострення психопатичних тенденцій);
 Система заходів носить попереджуючий, випереджальний, запобіжний характер і спрямована, насамперед, на вдосконалення способу життя учнів, обрання ними правильної соціальної орієнтації.

Репрезентація досвіду: Досвід було представлено на рівні – навчального закладу, районному,міжнародному – участь у Міжнародній виставці «Сучасні заклади освіти – 2013»
За темою інноваційної розробки опубліковані наукові статті:
1.     Доргова Т.М. А який профіль обираєте ви?// Управління освітою. – 2007. -  № 154. –С.12 -15.
2.     Доргова Т.М. Знайти своє місце в житті. Основні шляхи удосконалення навчально-виховного процесу в школі. // Управління освітою – 2007. -№ 156. – С.9 -16.
3.     Круцило О.А. Інноваційний потенціал вечірньої школи // Директор школи.-2009.-№2.- С.12-15.
4.     Круцило О.А. Особливості навчально – виховного процесу у вечірній школі. Основні орієнтири розвитку системи освіти Запорізької області в 2009 – 2010 н.р.: - Частина 2.- Запоріжжя.


Категорія: Виховна взаємодія | Додав: OrdgonRMO (19.01.2014)
Переглядів: 1721 | Коментарі: 3 | Теги: вечірня школа, превентивна практика, соціальної відповідальнось, антидевіантний, превентивний, Орджонікідзевський, розробка | Рейтинг: 2.7/38
Всього коментарів: 3
3 Инга Ломакина  
Проблема превентивности всегда была и остается приоритетной в системе психолого-педагогических, медицинских, правовых, социологических исследований в разных странах мира. В Украине эта проблема приобретает особую актуальность, поскольку молодежь формируется в сложных социокультурных условиях экономических и политических противоречий, неуравновешенности социальных процессов, криминогенности общества.
Данная работа, дает возможность увидеть работу вечерней школы с трудными подростками и поделиться своим опытом с другими школами.

Спасибо за полезную информацию!

2 Валерия  
Спасибо! мне понравилось

1 Ольга  
для вечерки превентивное воспитание - это главное

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024