Виховання гармонійної, усебічно розвиненої творчої особистості, здатної до самореалізації та самоствердження.
Виховання гармонійної, усебічно розвиненої творчої особистості, здатної
до самореалізації та самоствердження. Формування ціннісних орієнтацій,
щодо самостійності та ініціативності учнів в організації їх діяльності.
Бідненко Тетяна Володимирівна, спеціаліст вищої категорії, старший вчитель
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №58 Запорізької міської ради Запорізької області;
Директор: Шапка Віктор Іванович,
Адреса: 69001, м. Запоріжжя, вул. Поточна, буд. 7; Телефон: (0612) 32-79-36, е-mail: shkola58@gmail.com
Провідна педагогічна ідея досвіду: Розвиток гармонійної, творчої та успішної особистості учня. Формування життєвих компетентностей через участь всіх суб’єктів педагогічної взаємодії (діти – батьки – педагоги – громада), щоб зробити дитину щасливою у родинному, професійному, громадському та державному житті. Забезпечення комфортних і безпечних умов для самореалізації та самовдосконалення учнів та їх навчальних досягнень, реалізація природних потенціалів, соціалізація учнівського колективу. Формування в учнів класу соціальних компетентностей, а саме здатність до співпраці у класному колективі, взаєморозуміння між учнями; учнями – вчителем; учнями – вчителем – батьками. Соціальна активність класного колективу. Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Сьогодення характеризується переосмисленням і зміною багатьох поглядів і підходів, відмовою від деяких усталених традицій та стереотипів. Адже сучасне суспільство висуває нові вимоги до завдань, змісту , забезпечення виховання та освіти учнівської молоді. Виходячи з «Концепції загальної середньої освіти (12-річна школа)» та основних орієнтирів модернізації змісту освіти, особливо вагомим є виховання учня як життєво і соціально компетентної особи, здатної здійснювати самостійний вибір та приймати відповідальні рішення у різноманітних життєвих ситуаціях, набуття умінь та навичок творчого та практичного застосування знань. Тому тему мого досвіду вважаю актуальною. Науково-теоретична база досвіду: • Психологічній теорії творчої особистості та її розвитку (Р. Грановська, Л. Єрмолаєва-Томіна, В. Козленко, Я. Пономарьов); • За інноваційним потенціалом досвід є комбінаторно-моделюючим на основі творчого поєднання ідей народної педагогіки, родинної педагогіки, філософсько-дидактичної спадщини видатних педагогів: Я.А. Коменського, В.О.Сухомлинського, К.Д.Ушинського, А.С.Макаренка, О.Я.Савченко та багатьох інших. Стисла анотація досвіду: Досвід направлений на створення виховного простору класу, який спрямований на розвиток життєвої компетентності учнів через участь всіх суб’єктів педагогічної взаємодії (діти – батьки – педагоги – громада) на засадах родинно-сімейного виховання, співдіяльності та співтворчості дітей і дорослих у створенні виховуючого середовища життєдіяльності учнівського колективу, конкретної дитини, максимально комфортних умов для творчого розвитку кожної особистості, її індивідуальних здібностей, а також задоволення її потреб та запитів. Складові виховного простору класу: моніторингові дослідження рівня вихованості учнів; система відносин, динамічна система доручень; традиції сім’ї, класу, школи; спортивно-оздоровчі свята; походи; екскурсії; співдіяльність і співтворчість з сім’єю та громадою. Організація життєдіяльності класного колективу здійснюється за такими напрямками: соціально-психологічне виховання; моральне, естетичне виховання; виховання національної свідомості, громадської активності; розвиток творчої особистості, формування пізнавальної діяльності; правове виховання; формування колективу; розвиток мовної культури, комунікативних навичок. Впроваджуються традиційні та інноваційні форми роботи, нетрадиційні методи виховання. Використовуються різні засоби виховного впливу на особистість школярів. Результативність впровадження досвіду: Впровадження досвіду з проблеми дає можливість повністю розкрити творчий потенціал кожного учня, як всебічно та гармонійно розвинутої особи, яка здатна до самореалізації та самоствердження у сучасному суспільстві. Репрезентація досвіду: рівень репрезентації: навчальний заклад, районний; форми репрезентації: виступи на семінарах, районних конкурсах, педрадах, публікації у фахових виданнях.