Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [50]
Позашкілля [21]
Психологічний супровід [27]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 24.04.2024, 12:39

Головна » Статті » Виховання і розвиток » Виховна взаємодія

Управління процесом особистісного розвитку учнів школи
Управління процесом особистісного розвитку учнів школи через участь в життєдіяльності дитячо-юнацької організації «Республіка Мрія»

Болкова  Зінаїда  Василівна, заступник директора з ВР  ЗНВК №19, спеціаліст вищої категорії, "Старший вихователь»

Запорізький навчально - виховний комплекс № 19 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор:        Тандура Ганна Олександрівна


Адреса:            69013, м. Запоріжжя, вул. Військбуд, 13  
Телефон:         227-05-53, 227-05-54
Е-mail:             zps19@yandex.ru
Сайт:                http://www.school19.zp.ua

Провідна педагогічна ідея досвіду:
Сьогодні нам понад усе бракує саме компетентного досвіду участі у суспільно-політичних процесах в країні. Тому насамперед ми маємо створити умови для того, щоб наші діти могли його набути  шляхом участі у шкільному самоврядуванні, створенні дитячо-юнацької організації « Республіка Мрія», співробітництва з громадськими організаціями, самостійного прийняття рішень і уміння діяти в правовому полі, аналізувати різноманітні ситуації, передусім, у своєму найближчому оточенні.
«Головна мета української системи освіти є створення умов для творчого розвитку і самореалізації кожної особистості. Самоврядування та творча діяльність  дозволяє повною мірою розкрити природні здібності, знайти своє місце в житті, ставити значимі цілі і досягати їх» (Національна доктрина розвитку освіти)

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Актуальність досвіду полягає у тому, що створення дитячих організацій в навчальних закладах стає дедалі популярнішим, складаючи невід'ємну частину навчально-виховного  процесу. Ця форма роботи вбачає ще один ефективний шлях розвитку  компетентної особистості, яка спроможна до самовизначення,  самореалізації та самовдосконалення в рамках дитячо-юнацької організації. Проблема своєчасного виявлення інтересів, здібностей і нахилів дітей, формування творчих засад  в житті дитини нині вкрай актуальна. Діюча система дитячого самоврядування, чітка, високоорганізована, потрібна сучасній системі освіти демократичного суспільства. Успіх України на світовій арені закладається сьогодні у школі лідерства – шкільному самоврядуванні учнів ,а саме через структуру дитячих організацій.
Даний педагогічний досвід може бути застосований цілком або частково у роботі навчальних закладів.

Науково-теоретична база досвіду:
Науковим обґрунтуванням досвіду є Закон України "Про освіту”, Державна національна програма "Освіта” (Україна ХХІ століття), Закон України "Про  об’єднання громадян” (1992 р.), Закон України "Про молодіжні та дитячі громадські організації (1998 р.)., Конвенція про права дитини.

Стисла анотація досвіду:
Формування особистісних якостей громадянина демократичної держави, патріота України, виховування особистості, якій притаманні демократична громадянська культура, готовність до компетентної участі у житті суспільства  є пріоритетним напрямком сучасного навчання та виховання. Актуальність обраної теми визначається:
  • по-перше, соціальним замовленням. Поглиблення самоврядування народу, передбачає висунення молоді на керівну роботу. Це зумовлює новий підхід до виховання учнівської молоді. Такою наукою управління для учнів є участь у шкільному самоврядуванні.
  • по-друге, розвитком і удосконаленням творчого мислення учнів,вироблення навичок знаходити ефективні рішення для будь-яких проблем. Усвідомлення цілеспрямованого використання свого творчого мислення дає можливість особистості досягти бажаного результату, самореалізуватися
Результативність впровадження досвіду:
Набутий досвід дає можливість зробити висновок, що учнівське самоврядування в рамках дитячо-юнацької організації « Республіка Мрія» являє собою соціально-педагогічне явище й одночасно є способом управлінської діяльності школярів зі складною структурою зв'язків і стосунків, засобом прилучення учнів до реального самоврядування громадян країни. Діяльність учнівського самоврядування  будується на чіткій педагогічній основі, органи самоврядування мають реальні права й свободи визначення цілей, перспектив розвитку, прийняття та виконання рішень, важливих для життя класу та школи.
Така модель учнівського самоврядування сприяє виробленню в учнів відповідальності за доручену справу, за колектив, принциповості, самостійності і готовності залежно від конкретних умов знаходити правильне рішення, долати труднощі, вміння виявляти ініціативу, вносити в будь яку справу свої зусилля, думки, пропозиції.
Діяльність в цій структурі формує у учнів соціальний досвід, передбачає конструктивні та ефективні підходи до формування гармонійної особистості .

Репрезентація досвіду:
  • Запорізький навчально-виховний комплекс №19 методична виставка в рамках методичної декади 2013 року.
  • Міжнародний  медіа фестиваль « Москва-Запоріжжя»-2012 рік;
  • Всеукраїнська виставка газетних видань «Молодіжний  акцент»
  • Міський конкурс «Нащадки переможців»- 2013
  • Міська конференція лідерів самоврядування-2012-2013 рік
  • Інтернет-ресурси : 

Теги:
Дитячо-юнацька організація "Республіка  Мрія”,”Вісник Мрії-новий формат”, лідерські  якості, рейтинг змагань.


Категорія: Виховна взаємодія | Додав: ShPP (29.01.2014)
Переглядів: 763 | Коментарі: 1 | Теги: лідерські якості, Запоріжжя, рейтинг змагань, ”Вісник Мрії-новий формат”, дитячо-юнацька організація “Республ | Рейтинг: 2.6/23
Всього коментарів: 1
1 Ирина Семеновна  
Очень актуальная и интересная форма организации ученического самоуправления. Портал школьной прессы - инновация! Спасибо за работу!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024