Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [50]
Позашкілля [21]
Психологічний супровід [27]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 24.06.2024, 10:00

Головна » Статті » Виховання і розвиток » Виховна взаємодія

Сутність, теорія і практика виховних технологій

Сутність, теорія і практика виховних технологій



  • Стрельцова Ірина Григорівна – заступник директора з навчально-виховної роботи Запорізької гімназії  № 2 ім. Лесі Українки 
  • Когут Наталія Валентинівна – класний керівник 8 класу ЗНЗ № 1 імені Т.Г. Шевченка 
  • Литвишко Ніна Миколаївна – класний керівник 6 класу ЗЗШ № 3
  • Шамрай Світлана Володимирівна – педагог-організатор ЗНЗ № 5
  • Логійко Олена Вікторівна – класний керівник 5-А класу Запорізької гімназії № 11
  • Шкарупа Олена Іванівна – класний керівник 8 класу ЗЗШ № 15
  • Рязанова Ольга Станіславівна – класний керівник 9 класу Академічного ліцею
  • Боровська Дар’я Михайлівна – педагог-організатор колегіуму № 98 
Районна творча група вчителів – вихователів Жовтневого району на базі Запорізької гімназії № 2 імені Лесі Українки Запорізької міської ради Запорізької області 

Районний методичний підрозділ  Інформаційно – аналітичного методичного центру Жовтневого району, 222-07-33;
м. Запоріжжя, вул. Горького 64

Провідна педагогічна ідея досвіду: 
Розвиток освітніх процесів у сучасному світі, досвід педагогічних інновацій, результати психолого-педагогічних досліджень потребують  узагальнення і систематизації. Одним із засобів вирішення цієї проблеми є «технологічний підхід», застосування  поняття «технологія» в сфері освіти,  в педагогічних процесах». На сьогоднішній день виховання і навчання школярів не мислиме без новітніх технологій.  Нове покоління повинно бути компетентним, уміти критично мислити, вміти брати на себе відповідальність за себе і за інших. В процесі росту і розвитку діти  стають учасниками різнопланових взаємодій і відносин, тут і відбувається  соціалізація, освіта, виховання, навчання, розвиток і формування особистості. Для цього широко використовуються вихователями – практиками такі види діяльності як гра, КТС, проект, тренінг, презентація, класна  виховна година, масовий захід, обговорення прочитаного, побаченого, почутого; критичне мислення учнів. Тому творча група і створила посібник на допомогу у роботі класних керівників.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: 
Створений посібник  є помічником класного керівника у підготовці та проведенні виховних, класних годин та різнопланових заходів. У ньому зібрано теоретичні матеріали, які допоможуть вихователеві підготуватися до виступів на радах, методичному об’єднанні класних керівників, педрадах тощо. Також є практичні матеріали, які вже готові до використання на класних годинах. Саме найактивніші форми роботи цікаві дітям і дають високий результат ефективності їх використання у виховному процесі.

Науково-теоретична база досвіду: 
Питання про технології виховання  розроблялося багатьма вченими. Основу роботи було закладено багатьма російськими, а потім і українськими та іншими вченими.  Серед них називаємо Селевко Г.К., Селевко А.Г., Левіна О.Г.,  Бєлкіна М., українські вчені – Варава В., Кузменчук І., Сорока Г.І., Горшкова О.І., Підласий І.П.. Технологію виховної години описували  Бех І.Д.,  Бондарчук Б.І.,Чорна К.І., Коновалова Н.В., Лізинський М.В., Рибальченко І.М. Методику КТС опрацювали Григоренко Ю.Н., Варава В., Рибальченко М.І.; проетну технологію – Кузьменчук І., Купина Н.М., Нечволод Л.І.. Виховний масовий захід потрапив у поле зору Беха І.Д., Максимюка С.П., Яременко Н.В. та ін.. 

Стисла анотація досвіду:
Творчою групою створено  алгоритм проведення вказаних раніше  технологій виховання. В посібнику дається поняття сутності технології виховання, теорія з технологій виховання,  до матеріалів  додаються практичні матеріали членів районної творчої групи. Створено і електронний варіант посібника. У кожного члена творчої групи є авторські розробки практичних матеріалів, які вже готові до використання іншими вихователями. 
У розділі «Сутність виховних технологій» поміщені матеріали про сутність технологій, 112 літературних джерел  до технологій, словник класного керівника на 182 слова.
У другому розділі «Класифікація виховних технологій» зібрані матеріали по технологіям виховної  години, КТС, масового заходу, проекту, презентації, грі, коригуючій бесіді за прочитаною книгою, статтею, технологія формування критичного мислення 
Зібрані матеріали стосуються і теорії, і практики. Зроблено 8 алгоритмів  застосування технологій, зібрано теоретичний матеріал до тем, накопичено 25 сценаріїв, серед них 7- авторські сценарії
Матеріали допоможуть класним керівникам  у проведенні виховних годин, масових заходів, по формуванню загальнолюдських цінностей  за «Основними критеріями виховання учнів …»

Результативність впровадження досвіду:
Посібник має електронну версію, яка розміщена на шкільних сайтах шкіл Жовтневого району, передана заступникам директора шкіл району  на електронних носіях. Класні керівники використовують матеріали посібника у роботі з дітьми.

Репрезентація досвіду:
Презентація досвіду роботи з виховних технологій  пройшла  в школах району, де учасниками цього проекту були члени творчої групи. Матеріали роботи творчої групи розміщені на сайті ЗОІППО
(віртуальні методичні служби, wiki.ciit.zp.ua/index.php/РМП_ІАМЦ_(Жовтневий_район))

Категорія: Виховна взаємодія | Додав: Zhovt1 (14.01.2014)
Переглядів: 989 | Коментарі: 1 | Теги: класна виховна година, виховна технологія, масовий захід, обговорення прочитаного, алгоритм проведення, Жовтневий, критичне мислення учнів | Рейтинг: 2.5/43
Всього коментарів: 1
1 гість  
Молодці! Цікаво.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024