Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [50]
Позашкілля [21]
Психологічний супровід [27]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 20.04.2024, 13:43

Головна » Статті » Виховання і розвиток » Виховна взаємодія

Соціально-педагогічні умови ефективності діяльності органів учнівського самоврядування

Соціально-педагогічні умови ефективності діяльності органів учнівського самоврядування щодо підвищення рівня соціального партнерства в гімназії

Антонік Євген Євгенович, заступник директора Запорізької гімназії «Контакт» з виховної роботи, спеціаліст вищої категорії, старший учитель



Адреса: 69035, м. Запоріжжя,  вул. Сєдова 1-В,

Телефон:  233-05-37 

Факс:  34-36-73

Email: kontaktzp@gmail.com

Директор – Заварзіна Тамара Василівна  


 Провідна ідея досвіду полягає у створенні такого освітнього простору гімназії, який би сприяв подоланню  формальності у роботі органів учнівського врядування через організацію дієвого соціального партнерства,  розвитку лідерських якостей особистості учнів, ефективного використання потенціалу учнівського врядування  щодо реалізації змісту превентивної роботи серед молоді, захисту прав учнів, подолання конфліктних ситуацій,  виховання гендерної культури; підвищення рівня співпраці органів учнівського врядування з органами  самоврядування навчального закладу.   

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду. Актуальність досвіду обумовлюється наявним педагогічним протиріччям між соціальним замовленням до випускників навчальних закладів та наявною системою формування ціннісного ставлення молоді до суспільства та держави. Сучасне суспільство потребує соціально мобільної  людини, яка володіє теоретичними знаннями та практичними навичками соціального менеджменту, здатної виявляти високий усвідомлений рівень громадянської активності та брати на себе відповідальність. Проте існуючі моделі організації учнівського самоврядування не в достатній мірі відповідають визначеним критеріям. Більшість моделей учнівського самоврядування засновані на суб’єкт – об’єктному підході до організації діяльності органів учнівського врядування, що призводить до формалізації даного процесу. Запропонована модель базується на суб’єкт – суб’єктному підході, що дозволяє розширити діапазон діяльності дорослих і дітей – членів єдиного колективу, можливостей для їхньої співдружності, творчого пошуку та ініціативи, засіб навчитись жити та працювати за законами демократичного суспільства.

Науково-теоретична база досвіду: «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України» (наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 30.10.2011 №1243); Оржеховська В.М., Ковганич Г.Г. Учнівське самоврядування: пошук ефективних моделей і технологій: навч. посібник. – К.:ІПВ, 2007. – 234с.

 Стисла анотація досвіду: за інноваційним потенціалом досвід є адаптованим. Технологія досвіду являє собою модель партнерської взаємодії органів учнівського самоврядування з органами самоврядування гімназії (рада гімназії, рада голів батьківських комітетів, педагогічна рада) та адміністрацією. Запропонована модель поєднує формально-правове самоврядування, засноване на вимогах законодавчих і локальних актів, та самоврядування, засноване на відповідності всім законодавчим і нормативним актам України, гармонійно вписаних у правила гри, які моделюють діяльність основних структур держави, місцевої влади (муніципальної освіти), освітнього закладу. При цьому,  переважним є використання можливостей ігрової технології, коли в ігровий процес включаються всі учасники освітнього процесу (учні, адміністрація закладу, учителі), а в компетенції формально-правового самоврядування залишаються тільки принципові питання (охорона життя та здоров’я школярів, виконання обов’язкового державного освітнього мінімуму тощо). Складовими такої моделі є нормативно-правова база, система організації діяльності органів учнівського матеріалу, модель співпраці з адміністрацією, школа підготовки лідерів, соціально орієнтовані проекти.

Результативність досвіду: запропонована технологія створює необхідні соціально-педагогічні умови для учасників освітнього процесу в реалізації та захисті своїх громадянських прав. Водночас учнівське самоврядування розглядається як спеціальна виховна програма. Як результат, в гімназії створена дієва система учнівського самоврядування, ефективно працює школа лідерів, реалізуються соціальні проекти, лідери учнівського самоврядування мають можливість презентувати свої здобутки на учнівських конференціях (березень 2013, учнівське самоврядування «Центр Ініціатив» представляло свій досвід на І міській конференції лідерів учнівського самоврядування).

Репрезентація досвіду: на міському рівні – семінар заступників директорів з ВР шкіл прямого підпорядкування та позашкільних закладів на базі Педагогічного коледжу (лютий 2012); на рівні навчального закладу – конференція голів батьківських комітетів, педагогічного колективу та органів учнівського самоврядування (вересень 2013);

Категорія: Виховна взаємодія | Додав: ShPP (22.01.2014)
Переглядів: 1229 | Коментарі: 1 | Теги: школа лідерів, учнівське самоврядування, Запоріжжя, ініціатива, превентивна робота, партнерська взаємодія, соціальні проекти | Рейтинг: 3.2/83
Всього коментарів: 1
1 гість  
Цікавий досвід роботи!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024