Провідна педагогічна ідея досвіду: музейне виховання сприяє формуванню у дитини вірного розуміння етичних цінностей, відданість ідеалам добра, милосердя, патріотизму, формує активну життєву позицію.
Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду: асоціальна поведінка, низька мотивація призводить до втрати внутрішнього почуття успішності. Виховання методами музейної педагогіки, залучення до спільної проектної діяльності дозволяє учням отримати почуття успішності та позитивного ставлення до освіти, соціуму, громадянського суспільства.
Науково-теоритична база досвіду:
1. Положення про шкільний музей.
2. Мухарева Л. Краеведение как средство формирования гражданской позиции школьников.//Дополнительное образование и воспитание .№7, 2005.
3. Белякова Л.М. Новые образовательные технологии в музейной коммуникации.// Дополнительное образование и воспитание.№7, 2007.
4. Назаренкко С. Використання потенціалу музеїв в НВП.// Історія в школах України , №1, 2013.
5. Трефяк Я. Методика краєзнавчої роботи в школі.// Історія в школах України. №1, 2002.
6. Соломонова Т. Шкільні музеї в Україні: тенденції і проблеми розвитку.// Історія в школах України. №45, 2007.
7. Ходос М. Методичні засади краєзнавчої роботи в загальноосвітній школі. // Історія в школі, №4, 2004.
Стисла анотація досвіду: за інноваційним потенціалом досвід є комбінаторним. Матеріали досвіду містять практичні рекомендації по впровадженню у НВП методів музейної педагогіки, перелік та зразки необхідної документації для роботи шкільного музею. Виховна робота на основі досвіду шкільного музею ґрунтується на основних засадах музейної справи (науковість, ідейно-моральна спрямованість, системність, комплексність тощо), принципах гуманізації, соціальної відповідальності, національної спрямованості які реалізуються через практичну роботу органу самоврядування — Раду музею та її відділи і спрямовані на формування інформаційної, комунікативної, соціальної компетентностей.
Результативність впровадження досвіду: за 2007-2013 роки музей "Подвигу — жити!” підтвердив звання "Зразковий музей”. В 2013 році — ІІ місце в міському конкурсі-огляді шкільних музеїв бойової слави. Кількість учнів Ради музею, членів гуртка "Подвигу — жити!” за 3 роки зросла з 15 до 45. Загальна кількість відвідувачів музею становить близько 600 щорічно. Кількість учнів-учасників конкурсів патріотичного спрямування зросла з 13 до 27. За результатами соціологічного дослідження, проведеного психологічною службою гімназії значно підвищився рівень показників, що характеризують громадянську позицію, соціальну адаптацію, почуття патріотизму учнів-учасників соціального проекту.
Репрезентація досвіду: матеріали досвіду представлялись на семінарі вчителів в РМО історії 2010 року, на засіданні обласної творчої групи по впровадженню в НВК ідей гуманної педагогіки в 2012 році, на конкурс огляду музеїв в 2013.