Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [50]
Позашкілля [21]
Психологічний супровід [27]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 24.06.2024, 11:23

Головна » Статті » Виховання і розвиток » Виховна взаємодія

Соціальний проект
Соціальний проект " Музей — ланка, яка єднає покоління”


Матвієць Світлана Миколаївна, 
вчитель історії, вища категорія, вчитель-методист 


 Запорізька гімназія №93 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор:   Іванова Тетяна Іванівна
Адреса: м. Запоріжжя, вул. Полякова, 9
Телефон: 67-44-15



Провідна педагогічна ідея досвіду: музейне виховання сприяє формуванню у дитини вірного розуміння етичних цінностей, відданість ідеалам добра, милосердя, патріотизму, формує активну життєву позицію.

Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду: асоціальна поведінка, низька мотивація призводить до втрати внутрішнього почуття успішності. Виховання методами музейної педагогіки, залучення до спільної проектної діяльності дозволяє учням отримати почуття успішності та позитивного ставлення до освіти, соціуму, громадянського суспільства.

Науково-теоритична база досвіду:
1. Положення про шкільний музей. 
2. Мухарева Л. Краеведение как средство формирования гражданской позиции школьников.//Дополнительное образование и воспитание .№7, 2005.
3. Белякова Л.М. Новые образовательные технологии в музейной коммуникации.// Дополнительное образование и воспитание.№7, 2007.
4. Назаренкко С. Використання потенціалу музеїв в НВП.// Історія в школах України , №1, 2013.
5. Трефяк Я. Методика краєзнавчої роботи в школі.// Історія в школах України. №1, 2002.
6. Соломонова Т. Шкільні музеї в Україні: тенденції і проблеми розвитку.// Історія в школах України. №45, 2007.
7. Ходос М. Методичні засади краєзнавчої роботи в загальноосвітній школі. // Історія в школі, №4, 2004.

Стисла анотація досвіду: за інноваційним потенціалом досвід є комбінаторним. Матеріали досвіду містять практичні рекомендації по впровадженню у НВП методів музейної педагогіки, перелік та зразки необхідної документації для роботи шкільного музею. Виховна робота на основі досвіду шкільного музею ґрунтується на основних засадах музейної справи (науковість, ідейно-моральна спрямованість, системність, комплексність тощо), принципах гуманізації, соціальної відповідальності, національної спрямованості які реалізуються через практичну роботу органу самоврядування — Раду музею та її відділи і спрямовані на формування інформаційної, комунікативної, соціальної компетентностей.

Результативність впровадження досвіду: за 2007-2013 роки музей "Подвигу — жити!” підтвердив звання "Зразковий музей”. В 2013 році — ІІ місце в міському конкурсі-огляді шкільних музеїв бойової слави. Кількість учнів Ради музею, членів гуртка "Подвигу — жити!” за 3 роки зросла з 15 до 45. Загальна кількість відвідувачів музею становить близько 600 щорічно. Кількість учнів-учасників конкурсів патріотичного спрямування зросла з 13 до 27. За результатами соціологічного дослідження, проведеного психологічною службою гімназії значно підвищився рівень показників, що характеризують громадянську позицію, соціальну адаптацію, почуття патріотизму учнів-учасників соціального проекту.

Репрезентація досвіду: матеріали досвіду представлялись на семінарі вчителів в РМО історії 2010 року, на засіданні обласної творчої групи по впровадженню в НВК ідей гуманної педагогіки в 2012 році, на конкурс огляду музеїв в 2013.

Категорія: Виховна взаємодія | Додав: shevchenko (24.01.2014)
Переглядів: 1034 | Теги: музей, Шевченківський, соціальний проект, патріотичне виховання, краєзнавство, музейна педагогіка, громадянське виховання | Рейтинг: 2.7/34
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024