Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [50]
Позашкілля [21]
Психологічний супровід [27]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 28.03.2024, 10:28

Головна » Статті » Виховання і розвиток » Виховна взаємодія

Розвиток самоврядування Запорізького ліцею №34 – шлях до успіху, добра і справедливості
Розвиток самоврядування  Запорізького ліцею №34 – шлях до успіху, добра і справедливості

Прус Світлана Георгіївна, заступник директора з виховної роботи, спеціаліст вищої категорії, педагогічне звання «старший учитель»
Туманян Тетяна Сергіївна, педагог - організатор
, вчитель першої категорії
Репетун Ірина Валеріївна, психолог першої категорії 

 Запорізький ліцей № 34  
Запорізької міської ради  Запорізької області
Директор:   Дацінько Євдокія Григорівна
Адреса: м. Запоріжжя, вул. Мікояна, 8
Телефон: (0612) 67-04-16
Email:  zplicey34@mail.ru




Провідна педагогічна ідея досвіду 
           Самоврядування в школі – не стільки спеціальна діяльність, скільки  розвиток специфічних, гуманістичних, демократичних відношень в різних видах та формах навчальної та позакласної діяльності дітей та дорослих, спрямованих на створення у закладі атмосфери психологічного комфорту, добра, справедливості, виховання громадської активності, прагнення до саморозвитку, самореалізації та успіху. Учнівське самоврядування – школа розвитку лідерських та організаторських здібностей, комунікативних якостей, навичок  командної роботи та медіації. Дієве учнівське самоврядування формує ДУХ закладу, ефективно впливає на формування ціннісного ставлення учнів до освіти, шкільної дружби, взаємопідтримки, громадської активності.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду 
Демократична розбудова української держави   неможлива без формування нової формації соціально активних, освічених, розумних, молодих лідерів. Розвиток української економіки потребує творчих, відповідальних, ініціативних, грамотних спеціалістів. Запорізький ліцей №34 ставить перед собою задачу виховання майбутньої інтелектуальної еліти країни, здатної до самореалізації в сучасних умовах. Розвиток учнівського самоврядування в закладі сприяє вихованню саме такої молоді.  Водночас, реалії сьогодення демонструють нам зростання агресії та проявів насильства, ризикованої поведінки молоді. Сім’я, обов’язком якої є виховання дитини, не завжди спроможна протистояти негативним явищам соціуму, тому школа повинна формувати атмосферу, що сприяє формуванню критично мислячої особистості, яка вміє безконфліктно співпрацювати. Запорізький ліцей №34 працює над створенням власної системи самоврядування, працюючи в якій    учні не тільки розвивають свої лідерські здібності (ораторські, організаторські, самопрезентація,  дисциплінованість), а й набувають навички медіації у вирішенні міжособистісних конфліктів, відчувають відповідальність за прийняті рішення. Наробки закладу з даної теми знаходяться в постійному розвитку, створена система постійно «підстроюється» під вимоги часу, інтереси учнів, їхні здібності та можливості. Ідеї даного досвіду можуть бути використані в будь-якій школі, видозмінені, доповнені новими формами діяльності.

Стисла анотація досвіду 
Представлений досвід за інноваційним потенціалом є комбінаторним, оскільки в ньому зібрані  класичні форми організації учнівського самоврядування (Рада командирів, учнівська конференція, робота в комісіях самоврядування, організація та проведення КТС),  інноваційні технології навчання та виховання (проектна діяльність, тренінги, використання ІКТ, тощо), авторські розробки, ідеї  педагогів та учнів закладу. В досвіді презентовані:
- роль учнівського самоврядування в розвитку та діяльності  виховної системи закладу, 
- шкільні традиції;
- наробки закладу щодо створення в ліцеї атмосфери безпеки, добра, справедливості;
- організація співпраці всіх вікових категорій учнів;
- структури самоврядування на рівні школи, паралелі, класів;
- досвід  діагностики  та розвитку лідерських здібностей учнів;
- досвід співпраці учнівського самоврядування та педагогів з питань психології, правознавства тощо;
- інформаційне освітлення діяльності самоврядування ц школі та класах.

Результативність впровадження досвіду 
Найбільш значущими результатами розвитку самоврядування в Запорізькому ліцеї №34 ми вважаємо:
1. Створення в школі дієвої системи самоврядування, основаної на шкільних традиціях багатьох поколінь випускників закладу.
2. Орієнтованість самоврядування на проблеми сьогодення та  інтереси учнів.
3. Учнями закладу підписано Меморандум добра і справедливості – документ, що декларує безпеку та ненасильство в школі.
4. Активність учнів закладу у житті школи (74% учнів 7-11 класів беруть активну участь у громадському житті школи, шкільних заходах, обізнані у  перспективних проектах та планах позакласної роботи школи).
5. В школі сформовано дієвий та авторитетний актив учнів-старшокласників.
6. Ефективно працюють системи самоврядування у більшості класів.
7. Випускники закладу беруть активну участь у житті навчальних закладів, куди вони вступають, про що свідчать чисельні подяки від адміністрацій ВУЗів та коледжів.

Репрезентація досвіду 
Даний досвід було представлено на Міському форумі учнівського самоврядування (березень 2013р), команда лідерів Учнівського деканату закладу нагороджена грамотою департаменту освіти і науки, молоді та спорту Запорізької міської ради (наказ від 13.03.2013 №148р.). 29 жовтня 2013 року на базі ліцею ІАМЦ  департаменту освіти і науки молоді та спорту Запорізької міської ради було проведено   майстер-клас «Школа лідерів».

Категорія: Виховна взаємодія | Додав: shevchenko (28.01.2014)
Переглядів: 1072 | Теги: соуправління, Меморандум, учнівський деканат, самоврядування, Шевченківський, Рада командирів, Ліга справедливості | Рейтинг: 3.2/95
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024