Провідна педагогічна ідея досвіду: Сприяти формуванню особистісних якостей громадянина демократичної держави, патріота України, виховувати особистість, якій притаманні демократична громадянська культура, готовність до компетентної участі у житті суспільства – мета громадянської освіти відповідно до Концепції громадянської освіти в школах України.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Актуальність та перспективність досвіду визначається сучасними тенденціями розвитку суспільства та освіти, необхідністю гуманізації та гуманітаризації освітнього процесу.
З погляду педагогів, участь у шкільному самоврядуванні або в діяльності громадянської організації сприяє формуванню громадянської позиції і ціннісного відношення до себе й інших; дозволяє учням підвищити соціальну компетенцію; розвивати соціальні навички поведінки і установок на самостійне ухвалення рішення соціальних проблемних ситуацій.
Тому одним із завдань сучасної освіти є формування критичності, самостійності мислення та стійкості дітей до інформаційних впливів. Мова йде про реалізацію засад особистісно-орієнтованої освіти, яка ґрунтується, насамперед, на навчанні дитини бути самостійною, відповідальною, творчою особистістю.
Науково-теоретична база досвіду:
1.Концепція розвитку сучасної освіти, яка проголошена в документах «Державний стандарт загальної середньої освіти».
2. Байрамова М. Технології учнівського самоврядування / Байрамова М., Дзюбук А., Дзюбук В. // Директор школи. – 2003. – №15, 16. 3. Варивончик Д. Здорові діти – здорова планета: Учнівське самоврядування: / Варивончик Д., Кальченко А., // Освіта. – 2003. – 5-12 лют.
4. Козаченко В.І. Вплив самооцінки учнів на формування у них гуманістичних ціннісних орієнтирів. З досвіду використання у виховній роботі інтерактивних технік // Позакласний час. – 2001. – №5-6.
5. Лопухівська А. Учнівське самоврядування – форма громадянської освіти // Завуч. – 2001. – №1
6. Макарова О. Учнівське самоврядування як засіб підвищення ефективності виховання особистості школяра: Громадянська освіта // Директор школи. – 2000. – №18.
Стисла анотація досвіду:
Основною ланкою у становленні виховного колективу є учнівське самоврядування – самодіяльна організація дитячого життя в школі. Воно уособлює демократичну та самодіяльну атмосферу, захищає й забезпечує права всіх учасників колективу, сприяє формуванню у них громадянськості, організаторських якостей, допомагає педагогічному колективу в проведенні різноманітних заходів, виступає їх ініціатором. Загалом учнівське самоврядування є незамінним помічником педагогів.
Результативність впровадження досвіду:
• Створена програма самоврядування в школі
• Проведені вибори Парламенту школи
• Складений план роботи Парламенту
• Гуманізація освітнього процесу
• Демократизація взаємовідносин: учень-учень, вчитель-учень
Репрезентація досвіду:
1.Участь у міській конференції органів шкільного самоврядування.(квітень 2013 р.)
2.Обласний семінар з питань гуманної педагогіки (17.10.2013р.)