Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [50]
Позашкілля [21]
Психологічний супровід [27]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 20.04.2024, 04:48

Головна » Статті » Виховання і розвиток » Виховна взаємодія

Правова освіта та правове виховання як складові виховної системи ЗЗОШ № 92
Правова освіта та правове виховання як складові виховної системи ЗЗОШ № 92

Румянцева Надія Іванівна, директор ЗЗОШ № 92,
кв.категорія «спеціаліст вищої категорії»,
педзвання «вчитель-методист»,
«Відмінник освіти України»;




Кушнаренко Віолетта Олексіївна,
заступник директора з виховної роботи,
кв.категорія «спеціаліст вищої категорії»;






Олійник Ірина Володимирівна,
вчитель історії та правознавства,
кв.категорія «спеціаліст вищої категорії»,
педзвання «вчитель-методист»,
керівник РМЦ вчителів історії та правознавства Хортицького району.





Запорізька загальноосвітня школа I-III ступенів № 92 Запорізької міської ради Запорізької області, 
Румянцева Надія Іванівна – директор школи; 
вул. Лахтінська, 9, м. Зaпopiжжя, 69076, 
тел.: (061)286-91-34,  

Провідна педагогічна ідея досвіду  Педагогічний колектив ЗЗОШ № 92 працює над реалізацією проблеми правової освіти та правового виховання в умовах особистісно-орієнтованого навчально-виховного процесу, використання  особистісно зорієнтованої технології  виховання  на основі програми МОНМСУ «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів» з метою 
- виховання громадян як активних учасників формування правової держави та їх законослухняності; 
- забезпечення кожного правовою інформацією щодо чинного законодавства і практики його застосування; 
- профілактики правопорушень, що скоюються на ґрунті правового нігілізму та аморальності; 
- формування правової культури європейського типу, яка дасть змогу громадянам інтегруватися у європейський і світовий правовий простір для реалізації своїх приватних і публічних інтересів.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду.  Сьогодення вимагає інтеграції знань і комплексного вирішення різних аспектів кримінальної юстиції щодо неповнолітніх: просвітницької діяльності, захисту прав дитини, профілактичної роботи.   
    Необхідність розв’язання проблеми правового виховання школярів на сучасному етапі зумовлена наступними основними факторами:
    по-перше, однією із сторін всебічного розвитку особистості є наявність у неї високої культури поведінки, адже не можна вважати фізично здорову людину культурною, коли вона, маючи ґрунтовні знання, добре працюючи або навчаючись, порушує норми моралі чи законів;
    по-друге, в Україні спостерігається тенденція зростання правопорушень, учинених дітьми, підлітками, молоддю. Тому здійснення правовиховної роботи з учнями є доцільним з перших днів перебування дитини у школі.  
    Перед педагогами ЗЗОШ № 92 постала необхідність вирішення завдань, які забезпечили б послідовне входження у правове поле держави всіх своїх вихованців відповідно до основних положень Конституції України, Закону України "Про освіту", Національної програми правової освіти населення, затвердженої Указом Президента України 18 жовтня 2001 року, Національної доктрини розвитку освіти та Національної програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України», Міністерства освіти і науки України.
   Практичне значення досвіду полягає у розробці змісту і шляхів  вдосконалення правового виховання учнів школи. Матеріали досвіду можуть бути використані студентами і педагогами для ефективного розширення правових знань і загальнокультурного кругозору вихованців, для удосконалення форм позаурочної роботи, які сприятимуть формуванню усвідомлення учнями особистої відповідальності за свої вчинки і поведінку.

    Науково-теоретична база досвіду. Профілактиці правопорушень підлітків присвячено ряд досліджень вітчизняних і зарубіжних учених.
    Філософські аспекти проблеми протиправної поведінки розкрито в працях С.Анісімова, Е.Еріксона, Дж.Локка, А.Скрипника, Ж.Сартра.
    Дослідженню правових аспектів профілактики правопорушень, неповнолітніх присвятили свої праці такі правознавці, як Ю.Антонян, І.Башкатов, К.Ігошев, М.Костецький, В.Кривуша, В.Кудрявцев, Т.Перепелиця, О.Тузов, В.Тюріна та ін.
    Психолого-педагогічні аспекти профілактики правопорушень підлітків розроблені в дослідженнях А.Алемаскіна, О.Змановської, Л.Зюбіна, В.Кондрашенка, П.Лєсгафта, Н.Максимової, І.Невського, С.Немченка, Т.Титаренка та ін.
    В Україні дослідженням профілактики правопорушень підлітків займалися О.Ємець, В.Єрьоменко, Г.Кашкарьов, Н.Квітковська, І.Козубовська, Г.Міньковський, С.Нємченко, В.Оржеховська, Є.Петухов, О.Пилипенко, Г.Пономаренко, О.Сєверов, В.Татенко, Т.Федорченко, М.Фіцула, Ю.Янченко. 

Стисла анотація досвіду. За інноваційним потенціалом – досвід комбінаторний.  Правове  виховання  -  це  особистісно зорієнтована технологія, що базується на інтеграції суспільно-гуманітарних наук та виховної системи школи.
    Саме правове виховання допомагає закласти міцний фундамент морального, громадянського, духовного виховання та формувати в дітей правову свідомість, відчуття причетності до спільної справи, самотвердження.
     У досвіді представлено систему правової освіти та правового виховання в школі; матеріали співтовариства  Запорізької загальноосвітньої школи I-III ступенів № 92 Запорізької міської ради Запорізької області із Запорізькою обласною молодіжною громадською організацією (ЗОМГО) «Молодіжна поліцейська академія», Запорізьким училищем професійної підготовки працівників міліції (ЗУПППМ) ГУМВС України в Запорізькій області, Дніпропетровським державним університетом внутрішніх справ, Державним вищим навчальним закладом «Запорізький національний університет» Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України.  
Результативність впровадження досвіду.   Кінцевим результатом роботи колективу є покращення якісних та кількісних показників правовиховної роботи:
 - зменшилась кількість учнів, поставлених адміністрацією школи на внутрішкільний облік;
- зросла ступінь участі батьківської громадськості у заходах правовиховної спрямованості;
- виросла соціальна активність учнів школи, які беруть участь у різних заходах шкільного, районного, міського, обласного рівнів;
- збільшена кількість дітей, які відвідують шкільний центр розвитку і дозвілля школярів;
- підвищилися кількісні показники рівня вихованості учнів школи;
- налагоджена чітка  взаємодія школи з різними організаціями (ЗОМГО «Молодіжна поліцейська академія»,  ЗУПППМ  ГУМВС України в Запорізькій області, Дніпропетровський державний університет внутрішніх справ, Державний вищий навчальний заклад «Запорізький національний університет» Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України для ефективної роботи з учнями різних категорій  (багатодітні, малозабезпечені, діти-сироти та позбавлені батьківського піклування, обдаровані). 
    Такі форми правоосвітницької роботи можуть використовуватися в освітніх установах міста з метою підвищення правової обізнаності, формування та розвитку правової культури серед дітей та молоді. 

Репрезентація досвіду: Рівень репрезентації – шкільний, міський, державний. Форми репрезентації – висвітлення  у засобах масової інформації, а саме: на телеканалі «Інтер», запорізьких телеканалах «МТМ», «ТВ-5», «Алекс», газетах «МИГ», «Индустриальное Запорожье», «Хортицкие вести», «Свобода та відповідальність», «Школьный городок». Також узагальнений досвід роботи «Правова освіта та правове виховання як дійовий засіб попередження правопорушень, подолання злочинності серед неповнолітніх», затверджений рішенням експертної ради ІАМЦ ДОНМС ЗМР (протокол № 5 від 13.12.2013р.) та дозволений для використання в освітніх установах міста з метою підвищення правової обізнаності, формування та розвитку правової культури серед дітей та молоді.
Категорія: Виховна взаємодія | Додав: Stas (01.02.2014)
Переглядів: 1047 | Коментарі: 4 | Теги: Дніпро, ЗУПППМ ГУМВС України в Запорізькій , ЗЗОШ № 92 правова освіта правове ви | Рейтинг: 3.2/51
Всього коментарів: 4
4 Елена  
Интересный материал, который необходимо использовать на практике.

3 Катерина  
цікавий матеріал для роботи в школі, дійсно правове виховання покоління

2 Ирина  
интересный материал , апробированный на практике

1 Людмила  
Матеріал узагальнений ІАМЦ, кафедрою ЗНУ соціальної педагогіки, цікава співпраця з ЗУПППМ ГУМВС України (правове виховання). Успіхів у роботі колективу!

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024