Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [50]
Позашкілля [21]
Психологічний супровід [27]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 11.08.2020, 08:37

Головна » Статті » Виховання і розвиток » Виховна взаємодія

Портфоліо досягнень і розвитку кожного учня Школи «ЕйдоС»
Портфоліо досягнень і розвитку кожного учня  Школи «ЕйдоС» як компонент заходів щодо формування універсальної життєвої компетентності

Грединарова О.М., директор приватного комплексу безперервної освіти «Школа «ЕйдоС»,
доцент, кандидат психологічних наук, доцент кафедри практичної психології Запорізького національного університету, 
спеціаліст вищої категорії.


Приватний  комплекс  безперервної  освіти «Школа «ЕЙДОС»

Адреса:       вул. Нижньодніпровська, 4а, м. Запоріжжя, Україна, 69091, 
Телефлн:   (061) 220-02-13, 220-90-04
Факс:          220-06-37
Е-mail:       eidos-zp@ukr.net

Провідна педагогічна ідея досвіду:
    Портфоліо досягнень і розвитку кожного учня  Школи «ЕйдоС»  створені з метою своєрідної інвентаризації результатів учнів, які складаються в загальну   картину навчального потенціалу, для фіксації, накопичення та ранжування індивідуальних об'єктивних успіхів учнів; задля пізнання особистісних особливостей з метою їх удосконалення в  напрямку формування  універсальної компетентності.

Обгрунтування актуальності:
     Неодмінною умовою навчально-виховного процесу в Школі «ЕйдоС» є забезпечення психолого-педагогічних умов для самореалізації дитини. Портфоліо розвитку та досягнень сприяє створенню максимальних можливостей  для повноцінного розкриття і формування особистісного, інтелектуального та творчого потенціалу кожної дитини, адже ми можемо відстежити  динаміку розвитку  учнів та проаналізувати ефективність психолого-педагогічних заходів, які були застосовані. 

Науково-теоретична база досвіду: 
    Теоретичною базою досвіду є Концепція розвитку та навчання у Школі «ЕйдоС», якою передбачено практичне втілення гуманістичної концепції освіти, передових вітчизняних наукових ідей і психолого-педагогічних технологій  навчання задля формування універсальної компетентності учнів, повноцінного розкриття і формування особистісного, інтелектуального та творчого потенціалу кожної дитини .

Стисла анотація досвіду:
     Представлений досвід є авторським. 
     Портфоліо ведеться на кожного учня Школи і містить інформацію про індивідуальні особливості розвитку дитини, тобто особливості її пізнавальної та особистісно-емоційної сфер, комунікативні переваги, наявність загальних або спеціальних здібностей, про участь у предметних конкурсах, олімпіадах, спортивних і виховних заходах та ін. 
     Функції портфоліо: 
  • формування та організаційне впорядковування інформації про навчальні вміння та навички, результати психодіагностичних досліджень, про надані  рекомендації та вибір адекватних рефлективних засобів, спрямованих на підвищення рівня освіченості та гармонізації особистості, що формується; 
  • відстеження   процесу навчання і, на основі врахування поточних досягнень, корекція процесу стосовно кожного учня;
  • фіксація кроків на шляху реалізації обраних орієнтирів особистісного росту;
  • складання загальної рейтингової оцінки учнів;
  • підтримка високої навчальної мотивації учнів;
  • підтверження значимості людини і її неповторного шляху до досягнення індивідуальних вершин;
  • здійснення переорієнтації позиції дорослого з узагальненого знання про учнів на розуміння логіки індивідуального життя окремого учня; 
  • розробка рекомендацій вчителям та батькам учнів на основі аналітичних даних портфоліо і проведених психолого-педагогічних консиліумів. 
   Доступ до портфоліо мають співробітники психологічної служби Школи , які зобов'язані:
  • зберігати портфоліо учнів у відповідності з етичними принципами організації практичної діяльності шкільного психолога;
  • доповнювати портфоліо учня додатками у вигляді висновків за результатами діагностики, протоколів досліджень, карт спостережень, анкет, малюнків і т.д.;
  • визначати і попереджати причини порушення особистісного та соціального розвитку, проводити профілактику виникнення порушень і прогнозувати поведінку учнів.
  • вносити зміни відповідно до запитів психолого - педагогічної практики.   Необхідність внесення змін обговорюються з директором Школи, кандидатом психологічних наук Грединаровою О.М. та консультантом з психологічного супроводу, кандидатом психологічних наук Губою Н. О.

Результативність впровадження досвіду:
  • сформовані та  впорядковані портфоліо досягнень і розвитку кожного учня  Школи «ЕйдоС»;
  • на основі аналізу інформації  портфоліо відстежується   процес навчання і, при потребі, коригується процес розвитку кожного учня;
  • фіксуються кроки на шляху реалізації обраних орієнтирів особистісного росту та формування універсальної компетентності;
  • складаються загальні рейтингові оцінки учнів.
Репрезентація досвіду: 
    Досвід було представлено на  ІХ Міжнародній науково-практичній конференції з TRIZ-педагогіки і ейдетики (жовтень, 2013);   шкільнних засіданнях МО, педагогічних радах 

Категорія: Виховна взаємодія | Додав: ShPP (24.01.2014)
Переглядів: 787 | Коментарі: 1 | Теги: Концепція розвитку і навчання дітей, Школа «ЕйдоС», Запоріжжя, портфоліо | Рейтинг: 3.4/83
Всього коментарів: 1
1 Спiвробiтник   [Матеріал]
Не треба змушувати учнiв за оцiнки голосувати на сайтi

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2020