Провідна педагогічна ідея досвіду: Формування лідерських якостей особистості, що ґрунтуються на глибокому почутті любові до Батьківщини, на підпорядкуванні особистих та групових інтересів загальним інтересам школи, рідного краю, рідної країни(Вітчизни). Виховання активної людини, що прагне і вміє приймати рішення, брати на себе відповідальність, здатна діяти в колективі, підтримувати і допомагати тим, хто цього потребує: «Не тліти, а палати».
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Стратегія розвитку сучасної освіти в Україні передбачає створення цілісної системи безперервного навчання і виховання з метою досягнення високих освітніх рівнів, забезпечення постійного духовного самовдосконалення особистості, формування інтелектуального та культурного потенціалу як найвищої цінності нації. Серед провідних напрямків розвитку виховної системи зазначено, зокрема, виховання свідомого, компетентного і відповідального громадянина, який є соціально та політично активною особистістю, повноправним членом громадянського суспільства, патріотом своєї країни. Досягнення поставлених орієнтирів можливе лише на принципах гуманізації та гуманітаризації, що передбачають
ствердження людини як вищої соціальної цінності;
розкриття її здібностей, задоволення різноманітних освітніх потреб;
забезпечення пріоритету загальнолюдських цінностей, ключових цінностей демократичного суспільства, гармонії відносин людини і оточуючого середовища, людини і суспільства;
формування цілісної картини світу і людських взаємин, культури особистості, самостійності мислення, активної життєвої позиції;
спрямування морально-духовних і фізичних зусиль і лідерських якостей на служіння загальним інтересам країни.
Системно проводячи реалізацію зазначеного вище, відповідно до тенденцій соціального розвитку країни, молодий педагог-організатор спрямовує свою педагогічу діяльність на забезпечення
засвоєння учнями духовних цінностей у морально-етичній, діяльнісно-вольовій та комунікативній сферах;
створення бази для розвитку лідерських якостей школярів з урахуванням психолого-педагогічного аспекту у поєднанні з особистісно орієнтованим, діяльнісним та компетентнісним навчанням і вихованням;
формування інформаційної, соціокультурної, комунікативної
Виховання патріотизму, гуманізму, міцних моральних засад;
Поєднання зусиль всіх членів педагогічного колективу в організації практичної діяльності з формування активної учнівської особистості з якостями лідера.
Науково-теоретична база досвіду: Педагог базує свою діяльність на провідних методах виховання активної особистості: дієвості, практичній конкретності, тісному зв'язку з реаліями суспільного життя, обираючи форми роботи, що сприяють вихованню якостей патріота-лідера: ігровий уряд і моделювання, участь в управлінні школою, вивчення життя і діяльності відомих людей, інтерв'ю з активними людьми, публічні виступи на молодіжних форумах, зустрічі з громадськими діячами, участь у діяльності суспільних і соціальних служб, учнівські програми та проекти тощо. Вивчення визначальних теоретико-методичних положень суспільного виховання, різних форм і прийомів послідовного застосування різновидів залучення молоді до суспільно-визначило вибір теми і послідовну розробку основного змісту матеріалів досвіду молодого творчого педагога з метою їх реалізації у практичній педагогічній діяльності.
Стисла анотація досвіду: За інноваційним потенціалом – раціоналізаторський. За три роки роботи педагог-організатор (за фахом викладач української мови) провела чималу роботу зі створення певної системи формування активної учнівської особистості з якостями справжнього лідера, спрямованими на створення насиченого культурно-просвітницького, інформаційно-пізнавального середовища у школі, школяра, здатного приймати рішення і працювати (діяти) на благо людей, рідного міста, шануючи рідну землю, свою країну. Представлені презентація-портфоліо педагога-організатора, матеріали тренінгу «Моделі самоврядування», доповідь – захист дипломної роботи «Виховання в учнів патріотизму та лідерських якостей» на випуску «школи патріотів» у Центрі патріотичного виховання; програма та план роботи гуртка «Лідер», програма та план гуртка «Школа патріотів», програма з краєзнавчої підготовки та план роботи військово-патріотичного гуртка «Пошук», передмова до презентації та презентація свята «Наша шкільна осінь»; презентація «Школа», презентація «Початкова школа». Матеріали доказово ілюструють роботу педагога-організатора з теми у поєднанні з послідовними діями членів педагогічного колективу як однієї команди.
Результативність впровадження досвіду
зростання зацікавленості питаннями лідерства, суспільної діяльності;
розвиток самостійності щколярів;
стабільність виховних результатів ;
взаєморозуміння і творча співпраця педагогів та учнів.
Репрезентація досвіду: Напрацювання вчителя можуть бути використані широким колом викладачів, вихователей школи, району,міста (області): можливе відтворення (повторення) і творче використання досвіду, розширення до масового. Матеріал створювався протягом 3-х років, перевірений в роботі з учнями. Можливе розміщення у відповідних періодичних виданнях, що висвітлюють проблеми виховання та становлення особистості.