Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [50]
Позашкілля [21]
Психологічний супровід [27]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 29.03.2024, 16:11

Головна » Статті » Виховання і розвиток » Виховна взаємодія

Підвищення ефективності виховної та розвивальної взаємодії педагогів з учнями. Школа патріотів – школа лідерства
Підвищення ефективності виховної та розвивальної взаємодії педагогів з учнями. Школа патріотів – школа лідерства

Коваленко Ілона Віталіївна, педагог-організатор,  спеціаліст
 
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 37
Запорізької міської ради Запорізької області

Директор школи Баєва І.В.

Кронштадтська,7-А,м.Запоріжжя, 69001,
тел.(0612) 32-60-02,
факс 32-60-02,
E-mail: shkola37@list.ru



Провідна педагогічна ідея досвіду:
Формування лідерських якостей особистості, що ґрунтуються на глибокому почутті любові до Батьківщини, на підпорядкуванні особистих та групових інтересів загальним інтересам школи, рідного краю, рідної  країни(Вітчизни).
Виховання активної людини, що прагне і вміє приймати рішення, брати на себе відповідальність, здатна діяти в колективі, підтримувати і допомагати тим, хто цього потребує: «Не тліти, а палати».

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду:
Стратегія розвитку сучасної освіти в Україні передбачає створення цілісної системи безперервного навчання і виховання з метою досягнення високих освітніх рівнів, забезпечення постійного духовного самовдосконалення особистості, формування інтелектуального та культурного потенціалу як найвищої цінності нації. Серед провідних напрямків розвитку  виховної системи  зазначено, зокрема, виховання свідомого, компетентного і відповідального громадянина, який є соціально та політично активною особистістю, повноправним членом громадянського суспільства, патріотом своєї країни. Досягнення поставлених орієнтирів можливе лише на принципах гуманізації та гуманітаризації, що передбачають
  • ствердження людини як вищої соціальної цінності;
  • розкриття її здібностей, задоволення різноманітних освітніх потреб;
  • забезпечення пріоритету загальнолюдських цінностей, ключових цінностей демократичного суспільства, гармонії відносин людини і оточуючого середовища, людини  і суспільства;
  • формування цілісної картини світу і людських взаємин, культури особистості, самостійності мислення, активної життєвої позиції;
  • спрямування морально-духовних і фізичних зусиль і лідерських якостей на  служіння загальним інтересам країни.
Системно проводячи реалізацію зазначеного вище,  відповідно до тенденцій соціального розвитку країни,  молодий педагог-організатор спрямовує  свою педагогічу діяльність на забезпечення
  •      засвоєння учнями духовних цінностей у морально-етичній, діяльнісно-вольовій та комунікативній сферах;
  •      створення бази для  розвитку лідерських якостей школярів з урахуванням психолого-педагогічного аспекту у поєднанні з особистісно орієнтованим, діяльнісним та компетентнісним навчанням і вихованням;
  •      формування інформаційної, соціокультурної, комунікативної
  •      Виховання патріотизму, гуманізму, міцних моральних засад;
  •      Поєднання зусиль всіх членів педагогічного колективу в  організації практичної діяльності  з  формування активної учнівської особистості з якостями лідера.

Науково-теоретична база досвіду:
Педагог базує свою діяльність на провідних методах виховання активної особистості: дієвості, практичній конкретності, тісному зв'язку з реаліями суспільного життя, обираючи форми роботи, що сприяють  вихованню якостей патріота-лідера: ігровий уряд і моделювання, участь в управлінні школою, вивчення життя і діяльності відомих людей, інтерв'ю з активними людьми, публічні виступи на молодіжних форумах, зустрічі з громадськими діячами, участь у діяльності суспільних і соціальних служб, учнівські програми та проекти тощо.  Вивчення визначальних теоретико-методичних положень суспільного виховання,  різних форм і прийомів послідовного застосування різновидів залучення молоді до суспільно-визначило вибір теми і  послідовну розробку основного змісту  матеріалів досвіду  молодого творчого  педагога з метою їх  реалізації у практичній педагогічній діяльності.

Стисла анотація досвіду:
За інноваційним потенціалом –  раціоналізаторський.
За три роки  роботи педагог-організатор (за фахом викладач української мови) провела чималу роботу зі створення певної системи формування активної учнівської особистості з якостями справжнього лідера, спрямованими на  створення  насиченого культурно-просвітницького, інформаційно-пізнавального середовища у  школі, школяра, здатного приймати рішення і працювати (діяти) на благо людей, рідного міста, шануючи рідну землю, свою країну.
Представлені презентація-портфоліо педагога-організатора, матеріали тренінгу «Моделі самоврядування», доповідь – захист дипломної роботи «Виховання в учнів патріотизму та лідерських якостей» на випуску «школи патріотів» у Центрі патріотичного виховання; програма та план роботи гуртка «Лідер», програма  та план  гуртка «Школа патріотів», програма з краєзнавчої підготовки  та план роботи військово-патріотичного гуртка «Пошук»,  передмова до презентації та презентація свята «Наша шкільна осінь»; презентація «Школа», презентація «Початкова школа». Матеріали  доказово ілюструють роботу педагога-організатора з теми у поєднанні з послідовними діями  членів педагогічного колективу як однієї команди.

Результативність впровадження досвіду
  •      зростання зацікавленості  питаннями лідерства, суспільної діяльності;
  •      розвиток  самостійності щколярів;
  •      стабільність виховних результатів ;
  •      взаєморозуміння і творча співпраця педагогів та учнів.
Репрезентація досвіду:
Напрацювання вчителя можуть бути використані  широким колом викладачів, вихователей школи, району,міста (області): можливе відтворення (повторення) і творче використання досвіду, розширення до масового. Матеріал створювався протягом 3-х років, перевірений в роботі з учнями. Можливе розміщення у відповідних періодичних виданнях, що висвітлюють  проблеми виховання та становлення особистості.






Категорія: Виховна взаємодія | Додав: OrdgonRMO (25.01.2014)
Переглядів: 912 | Теги: лідерські якості, досвід роботи, виховання, індивідуальність, лідерство, самоврядування, виховна робота, Орджонікідзевський, особистість, лідер | Рейтинг: 3.3/61
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024