Педагогічне проектування як основа формування життєтворчої компетентності старшокласників ![]() Таукєнова Любов Василівна, педагог – організатор, вчитель російської мови та літератури, вища кваліфікаційна категорія, вчитель – методист
Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ст.. №38 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор Бисько Ірина Володимирівна
вул. Парамонова, 7-А, м. Запоріжжя, 69059 тел. (061)7698019
Провідна педагогічна ідея досвіду: Сучасний педагогічний процес потребує якісно нових підходів до його організації. Методика проектів є однією з інноваційних технологій, яка є на часі сучасної освіти. Основною проблемою оновлення і виховання в закладах освіти є творчий підхід до здійснення педагогічної майстерності, одним із шляхів реалізації якого є педагогічне проектування.
Обгрунтування актуальності та перспективності досвіду. Досліджується проблема ефективності використання технології проектів в системі управління формуванням життєтворчої компетентності учнів.
Науково – теоретична база досвіду. Метод проектів вперше був описаний у 1918 році у книзі американського психолога Вільяма Кілпатрика «Метод проектів», хоч його почали застосовувати значно раніше: з ХУІ ст. у Італії, пізніше широкого застосування він набув у Америці. Сучасні учені М. Махмутов, І. Лернер, П. Підкасистий проектну методику вважають такою, яка сприяє формуванню життєтворчих компетентностей учнів.
Стисла анотація досвіду. Процес створення освітньо - виховного середовища є процесом педагогічного проектування. Процес проектування освітньо - виховного середовища знаходить своє відображення у системі проектно – модульного планування виховної роботи. Кожен з проектів проектує освітнє середовище як спільну реальність єдності учасників навчально - виховного процесу. На основі проектів – модулів розробляються проекти реалізації акцій та колективних творчих справ.
Результативність впровадження досвіду: - результативність участі у шкільних та міжшкільних конкурсах та акціях; - підвищення соціальної активності учнів школи; - створення творчої атмосфери у навчальному закладі та класах школи.
Репрезентація досвіду: Досвід може бути репрезентованим у кожному навчальному закладі.
|