Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [50]
Позашкілля [21]
Психологічний супровід [27]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 01.05.2024, 23:00

Головна » Статті » Виховання і розвиток » Виховна взаємодія

Педагогічна стратегія формування засад здорового способу життя учнів
Педагогічна стратегія формування засад здорового способу життя учнів

Христова Світлана Вікторівна 

Заступник директора з виховної роботи, вища категорія, «Старший учитель» 

Потьомкіна Вікторія Леонідівна  

Учитель основ здоров’я, вища категорія, «Старший учитель»

Запорізька загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів № 75 Запорізької міської ради Запорізької області

Директор Гончаренко Роман Вікторович

Адреса: м. Запоріжжя,  Історична, 92,

телефони: (061)2365610, (061)2365632,

E-mail: shkola75@i.ua,

сайт: http://zzosh75.ucoz.ru.

Провідна педагогічна ідея досвіду 

Надання методичної та практичної допомоги управлінцям, вчителям, класним керівникам у розробці педагогічної стратегії формування здорового способу життя підростаючого покоління, творенні системи позаурочної виховної роботи з учнями, превентивних діагностичних та структурно-діяльнісних складових навчально-виховного процесу в цілому, спрямованих на виховання і розвиток потреби у здоровому способі життя у молоді.

Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду 

Представлені матеріали є актуальними: по-перше, проблема формування здорового способу життя серед школярів є актуальною і вимагає негайного вирішення засобами освіти; по-друге, для вирішення даної проблеми необхідно залучати весь педагогічний колектив через розробку педагогічної стратегії формування здорового способу життя учнівської молоді. По-третє, ця проблема повинна цікавити і турбувати не тільки педагогів, але й самого учня в першу чергу. Виходячи з цього, доцільно формування ЗСЖ проводити через реалізацію педагогічної стратегії, яка буде орієнтована на здоровий спосіб життя. Дана стратегія передбачає і забезпечує свідомий вибір ціннісних орієнтацій школяра на здоров’я, спрямованість і становлення особистості на здоровий спосіб життя. Таким чином, орієнтування учня на здоровий спосіб життя завдяки впровадженню в школі педагогічної стратегії через реалізацію педагогічних умов, визначення мети, форм із активною взаємодією вчителя та учня, методів, змісту освіти буде сприяти вирішенню даної проблеми 

Науково-теоретична база досвіду 

Концепція здорового способу життя як засобу поліпшення і збереження здоров’я не є новою для України. 27 квітня 1999 року вийшов указ президента України «Про заходи щодо розвитку духовності, моралі та формування здорового способу життя», яким утворено всеукраїнську координаційну раду з питань розвитку духовності, захисту моралі та формування здорового способу життя. На виконання даного Указу президента Кабінетом Міністрів України розроблено Національну програму патріотичного виховання населення, формування здорового способу життя, розвитку духовності та зміцнення моральних засад суспільства. Для сучасних досліджень проблеми формування здорового способу життя в Україні характерний багатоплановий підхід. Філософський та соціальний аспект формування здорового способу життя дітей та молоді відображено в працях А.Бойко, Н. Гундарова, В. Крюкова, О. Сахно, Л. Сущенко. Медико – біологічний аспект розроблено у дослідженнях Г. Апанасенко, М. Амосова, Н. Борисенко, А. Мартиненко. Психолого-педагогічний аспект формування здорового способу життя школярів розглядали в своїх працях В. Оржихівська, Т. Бойченко, З. Плохій, С. Юрочкіна, С. Свириденко, С.Кондратюк.

 

Стисла анотація досвіду 


Вид досвіду за характером новизни — раціоналізаторський. Слід зазначити індивідуальну особливість педагогічного стилю у проектуванні педагогічного процесу, а також педагогічні знахідки авторів досвіду: система діагностичного інструментарію, арсенал навчально-методичного забезпечення, а також авторська модель розробки педагогічної стратегії колективу школи формування ЗСЖ учнів, розробки сценаріїв виступу агітбригади, загальношкільних батьківських зборів. Новизна досвіду полягає в оригінальному використанні педагогічних інновацій. У досвіді розкривається питання підвищення пріоритетів здорового способу життя серед учнівської молоді; впровадження передових технологій навчання та виховання, у тому числі здоров’язберігаючих та здоров’язміцнюючих, для вивчення та формування умов здорового способу життя та реалізація навчальних технологій з метою вироблення в учнів навичок вищого рівня; підвищення ролі та відповідальності сім’ї в профілактиці шкідливих звичок та формуванні, збереженні і зміцненні здоров’я дітей, розуміння, а головне, дотримання валеологічних принципів організації побуту та відпочинку. Застосування досвіду на практиці забезпечить особистісний зріст дитини, самоконтроль, підвищення рівня здоров’я, таким чином звільняючи їй шлях до реалізації творчого потенціалу, підвищить ефективність виховного процесу у формуванні здорового способу життя. А також стане в нагоді педагогам: при викладанні предмету «Основи здоров’я», в організації позакласної діяльності, спрямованої на формування здорового способу життя, як здоров’я формуюча складова на уроках різних предметних галузей, при організації профілактичної та просвітницької роботи з батьківською громадськістю, при організації загальношкільношкільних проектів здоров’язберігаючого спрямування. Матеріали можуть бути корисними для управлінців навчальними закладами при створенні цілісної виховної системи з пропагування здорового способу життя.

 

Результативність впровадження досвіду 


Районний та міський етапи конкурсу «Молодь обирає здоров’я» - 1 місце, обласний етап конкурс у «Молодь обирає здоров’я» - 1 місце, Всеукраїнський етап конкурс у «Молодь обирає здоров’я» - 5 місце, міський конкурс Соціальної реклами «Збережемо майбутнє молоді» - дипломи учасників.

 

Репрезентація досвіду 


Районний конкурс «Класний керівник року» - 1 місце, педагогічна міська виставка «Районна освітня система: творчі знахідки, перспективні педагогічні ідеї і технології педагогів району» -2010 рік, міський семінар–практикум «Інформаційні технології як складова особистісно-орієнтованого навчання на уроках основ здоров’я» -  2012 рік 


 https://drive.google.com/file/d/0B8UUe bj8tHWQ3NDNFo4WEdybVE/edit?usp=sharing Сценарій агітбригади

 https://drive.google.com/file/d/0B8UUe-bj8tHWdzNZV0k5Rmcwa3c/edit?usp=sharing Модель педагогічної  стратегії формування засад здорового способу життя учнів

 https://drive.google.com/file/d/0B8UUe-bj8tHWWU5kcnZvQUtpbGM/edit?usp=sharing Виступ агітбригади

https://drive.google.com/file/d/0B8UUe-bj8tHWYnVUTDJpdjZxS1E/edit?usp=sharing    Автор Залеська

https://drive.google.com/file/d/0B8UUe-bj8tHWeHVpam5qa001bG8/edit?usp=sharing    Автор Ниц 

https://drive.google.com/file/d/0B8UUe-bj8tHWa2NXNzU3TnN5clk/edit?usp=sharing    Автор Ниц 

https://drive.google.com/file/d/0B8UUe-bj8tHWdFdGakMzai1tZGs/edit?usp=sharing Соціально-психологічні проблеми насильства в сучасному суспільстві  

https://drive.google.com/file/d/0B8UUe-bj8tHWQWY5MW5BeXJyYU0/edit?usp=sharing Батьківські збори «Зроби правильний вибір» https://drive.google.com/file/d/0B8UUe-bj8tHWb1ZPX29OakVyS1U/edit?usp=sharing   Молодь за здоров’я

https://drive.google.com/file/d/0B8UUe-bj8tHWakNWMnM3U01SSEU/edit?usp=sharing Педагогічна стратегія формування засад здорового способу життя учнів

https://drive.google.com/file/d/0B8UUe-bj8tHWSVJScEZqWE9tbXc/edit?usp=sharing   Проект «Ранні статеві стосунки: за  чи проти?»






  




Категорія: Виховна взаємодія | Додав: zavod (29.01.2014)
Переглядів: 2028 | Теги: стратегія формування ЗСЖ, валеологічні принципи, профілактична та просвітницька робо, превентивне виховання, Заводський | Рейтинг: 3.2/53
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024