Міська виставка
педагогічних технологій
Запоріжжя, 2016
Каталог статей
Навігація

Номінації виставки
Виховна взаємодія [50]
Позашкілля [21]
Психологічний супровід [27]

Форма входу


Погода у місті

Пошук

Статистика

Вітаю Вас, Гість · RSS 27.11.2024, 15:07

Головна » Статті » Виховання і розвиток » Виховна взаємодія

Модель учнівського самоврядування
Модель учнівського самоврядування

Остапова Ірина Володимирівна,
педагог-організатор, вчитель 2 категорії

Запорізька гімназія № 6 Запорізької міської ради Запорізької області
Адреса:  м. Запоріжжя, вул. Олімпійська, 2
Телефон: 769-80-33
E-mail: sc_6.zp@mail.ru
Сайт:
gymnasium6.zp.ua


Директор  Бєлік Людмила Володимирівна


Провідна педагогічна ідея досвіду: Створення діючої моделі самоврядування як чинника виховання та розвитку соціально активної особистості з активною громадською позицією, почуттям національної свідомості та гуманістичними цінностями. Результати практичної реалізації досвіду полягають у наступному:
  • За матеріалами досвіду розроблено модель дитячого самоврядування в умовах гімназії;
  • Організовано проектну діяльність в рамках загальногімназійного проекту «Твої можливості, людино!» та  проектів класних колективів;
  • Організовано роботу з наставництва у «Школі лідерів»;
  • Створено  та пропагується система роботи з активною молоддю, що дала б змогу представникам ДСУ стати ініціаторами та виконавцями виховних заходів на внутрішньо класному та гімназійному рівнях.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Сучасний етап розвитку суспільства ставить перед педагогами  нові вимоги та виховні завдання, що визначенні у провідних державних освітніх документах. Серед цих завдань першорядне значення надається всебічному розвитку індивідуальності дітей     , забезпеченню активної позиції учнів та їх представницьких органів у житті і колективній діяльності, формуванню особистості, яка змогла б розв’язувати  як щоденні, так і масштабні завдання, що забезпечують не просто виживання, а прогрес нації.
Такою наукою управління для учнів може стати участь в дитячому  самоуправлінні (ДСУ).
ДСУ дозволяє в повній мірі використати потенціал колективу, силу суспільної думки, а також створити атмосферу для розвитку дитини. Сформувати у підростаючого покоління готовність взяти в «свої руки» відповідальність за своє майбутнє, майбутнє держави и суспільства та сформувати соціальну відповідальність, і це можливо лише шляхом активного залучення школярів до ДСУ.
За допомогою шкільного самоврядування учні самовиражаються в можливості самостійно проявляти ініціативу, приймати рішення та реалізовувати їх в інтересах учнівського колективу , це  проявляється в плануванні діяльності колективу, організації цієї діяльності, аналізі своєї роботи,  підведення підсумків.

Науково-теоретична база досвіду:
Ідею самоврядування досліджували і застосовували П.Ф.Каптерєв, А.Я.Герд, Ф.Ф. Резнер. Теорію самоврядування розробляли в 20-ті роки .. А.С. Макаренко, Н.П. Шульман, пізніше В.А Караковський.,О.С Газман,Т.Є.Конников, В.М. Коротов, Б.С. Набока
Питання роботи ДСУ в навчальних закладах описані в роботах Н.Гайтан «Шкільне самоврядування: розвиток активності учнів», О.Спекторенко, Л. Цимбалюк «Джерала учнівського самоврядування», Г.Беженар «Учнівське самоврядування як засіб соціалізації школяра», О.Сарібіатов «Самодіяльність учнів у школі: соціологічний вимір»
За інноваційним потенціалом досвід є комбінаторним, він передбачає нові конструктивні поєднання відомих педагогічних ідей, технологій і методик навчання.

Стисла анотація досвіду:
Запропонована система дитячого самоврядування може бути використана у навчальних закладах для удосконалення роботи з учнівським активом. Представлена модель учнівського самоврядування апробована на базі гімназії  протягом двох навчальних років та має ряд своїх переваг порівняно з попередніми моделями, що проходили апробацію в гімназії. ДСВ базується на роботі з активами класів, що мають одну й ту ж структуру:
  • лідер класу (замісник)
  • центр дозвілля
  • PR-центр
  • центр контролю
  • креативний центр
  • прес-центр
  • інтелектуальний центр.
Розроблений досвід  містить матеріали:
  • структуру ДСУ в класах
  • структуру взаємодії центрів та ЦІТ
  • функціонал центрів та лідера
  • систему взаємодії ЦІТ з лідерами та центрами
  • рейтингову систему роботи класів та індивідуальні рейтингові системи роботи активістів центрів
  • зразки дитячих робіт.
Результативність впровадження досвіду: Запропонована модель учнівського самоврядування дала змогу залучити велику кількості соціально-активних дітей та поле для їх самореалізації у різних напрямках

Репрезентація досвіду:
Матеріали були репрезентовані на рівні закладу на учнівській конференції самоврядування, офіційному шкільному сайті  та опубліковані в інтернет-виданні на методичному порталі http://metodportal.com/node/23448.
Категорія: Виховна взаємодія | Додав: kommun2 (29.01.2014)
Переглядів: 1026 | Теги: структура самоврядування, організація виховної роботи в школі, Комунарський, шкільна журналістика, рейтингова система, дитяче самоврядування, шоумени | Рейтинг: 2.9/47
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
IAMЦ © 2024