Впровадження в навчально –
виховну роботу колективної творчої справи як засіб формування соціальної
активності та взаємодії в учнівському колективі
Болдуєва Ольга Володимирівна
Вчитель початкових класів; педагогічна категорія – спеціаліст,
педагогічне звання - «Старший вчитель»
Запорізька загальноосвітня
школа І – ІІ ступенів № 13 Запорізької міської ради Запорізької області
Директор Бочка Олена Іванівна.
Адреса школи: 69046, м. Запоріжжя, вул.
Селищна, буд. 50.
Контактний телефон: 2897500
E-mail: Sool-13@jandex.ru
Провідна
педагогічна ідея досвіду
Колективна творча справа - це створення
оптимальних умов для розвитку особистісних якостей учня (ситуація успіху),
атмосфери співробітництва, взаємодії вчителя, батьків та учнів; розвиток
соціальної та громадської компетентності дитини; забезпечення умов для розвитку
творчої особистості школяра; формування навичок самоврядування; сприяння
позитивної мотивації учнів до пізнавальної діяльності, потребі в самопізнанні,
самореалізації та самовдосконаленні.
Обґрунтування
актуальності та перспективності досвіду
Демократизація і гуманізація
суспільства зумовили відповідні зміни в методиці виховної роботи. У ній починає
домінувати акцент на взаємодію дорослих і дітей, які, об'єднуючись задля
загальної мети, формують стосунки між собою на принципах співробітництва й
співтворчості. Вчитель орієнтується на позитивні якості учня, вірить у його
творчі сили, намагаючись активізувати й розвинути їх. Цьому сприяють творчий
підхід до школярів, гнучкість форм впливу на них, урізноманітнення змісту
діяльності дитячого колективу.
Науково – теоретична база досвіду
Система виховання ґрунтується на
творчому застосуванні ідей І. П. Іванова.
Стисла
анотація досвіду
Методика передбачає спосіб організації життя дитячого колективу, за якою
діти й дорослі, будучи захопленими спільною справою, турбуються про поліпшення
клімату в колективі, самопочуття, настрою один одного, вони спільно планують,
організують та аналізують свою діяльність, накопичуючи, осмислюючи пропозиції,
ідеї, розвиваючи власні погляди, почуття дружби, поваги, взаєморозуміння й
турботи. Результативність впровадження досвіду: використання досвіду класними
керівниками навчального закладу.
Репрезентація
досвіду
Навчальний заклад, районні методичні об’єднання вчителів початкових
класів, бібліотекарів, на Інтернет – ресурсах: ЗапоВікі, Google - ресурси, You Tube та власних блогах «Ковчег», «Шкільна бібліотека».
ЗапоВікі
стаття
Google – ресурси
КТД - література
Google – ресурси КТД –презентація
Google – ресурси КТД –
сценарії
Google – ресурси КТД – фото
Google – ресурси КТД –презентація
Канал
на YouTube плейлист
Канал
на YouTubeАвторская работа
Google – ресурсиКТД – кросворди
веб-сервис Blogger блог - Ковчег