Класне самоврядування - відмінна школа життя та будівництва демократичного суспільства
Класне самоврядування - відмінна школа життя та будівництва демократичного суспільства
Попкова Світлана Іванівна, вчитель математики, класний керівник 9 класу, спеціаліст першої категорії.
Запорізька спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №72 з поглибленим вивченням хімії та біології Запорізької міської ради Запорізької області.
Директор - Усова Тетяна Миколаївна
Адреса: 69005, м.Запоріжжя, вул.Лермонтова, 21, т. 233-41-10, school72@ukr.net
Провідна педагогічна ідея досвід: Серед найголовніших завдань сучасної освіти Концепція загальної середньої освіти визначає запровадження таких методів навчання, які розвивають «уміння самостійно вчитись, критично мислити, здатність до самопізнання і самореалізації особистості в різних видих творчої діяльності, навички, необхідні для життєвого і професійного вибору». Розвитку творчих здібностей дітей слід приділяти увагу з раннього дитинства. Традиційна українська школа розглядає кожну дитину не тільки як об’єкт, що отребує впливу, скільки особистість, що інтенсивно розвивається в процесі навчальної діяльності, а щоб учень займав активну позицію в процесі навчальної діяльності, він повинен мати потужні джерела мотивації. Тому основним у педагогічному мисленні вчителя є уміння спонукати, а не примушувати. Така система передбачає позитивну аргументацію методів і засобів впливу на дитину, стимулює учня робити все із власної волі, з бажанням і радістю. Провідна педагогічна ідея досвіду полягає у запровадженні та ефективному використанні класного самоврядування, створення оптимальних умов для розвитку творчих здібностей учнів, пошук сучасних засобів навчання та виховання дітей, спрямованих на самопізнання і самовираження особистості, а саме виховання: - любові до свого рідного краю, Батьківщини, народу; - поваги до українських та родинних законів, звичаїв, обрядів і традицій; - відчуття своєї приналежності до України; - усвідомлення спільної власної долі з долею Батьківщини; - знання та володіння українською мовою; - прагнення до збереження та примноження духовного та матеріального багатства українського народу; - особистого усвідомлення себе українцем; - віри в духовні сили та майбутнє; - усвідомлення праці як життєвої потреби; - усвідомлення моральних та культурно-національних цінностей; - шанобливого ставлення до державної символіки; - осмислення відповідальності як важливої риси особистості; - усвідомлення особистістю своїх прав, свобод, обов’язків; - свідомого ставлення до законів своєї держави; - дотримання правил та норм поведінки, соціально значимих для суспільства; - розуміння особистої відповідальності за свої вчинки; - активної життєвої позиції щодо негативних проявів у соціумі. Провідна педагогічна ідея досвідуполягає у впровадженні та ефективному використання класного самоврядування.
Обґрунтування актуальності та перспективності досвіду: Підвищення ефективності виховної та розвивальної взаємодії педагогічних працівників з учнями та батьківською громадою, актуальний для освітньої системи міста досвід щодо впровадження державно-громадського управління, організації учнівського самоврядування. Самоврядування робить класне життя предметом спільної творчості всіх її учасників: - формує готовність кожного учня до особистісного самовизначення, набуття досвіду демократичних стосунків, до самовиховання і саморозвитку; - створює умови для розвитку та реалізації науково – пізнавального, творчого потенціалу кожного учня; - розвиває організаторських здібностей та соціальної активності учнів; - виховує національну свідомість, любов до рідного краю, вивчення його історії, культури та традицій народу України та поважного толерантного ставлення до культури та традицій інших народностей; - формування правової культури, виховання моральної відповідальності за доручену справу; - підтримує ініціативи в проектній діяльності; - надає можливості учням самостійно планувати і організації свого учнівського життя, позакласної діяльності, поважаючи законність та права всіх учасників навчально-виховного процесу; - створює можливості реалізації творчих ідей в суспільному житті та розвиток управлінських навичок в реалізації цікавих справ; - виховує відповідальність за збереження життя завдяки створенню та дії екологічних агітбригад, агітбригад «За здоровий спосіб життя» Науково-теоретична база досвіду: Уся виховна робота класу планується, виходячи з нормативно-правових документів (Законів України "Про освіту”, "Про загальну середню освіту”, Конвенції прав дитини, Концепції виховання дітей і молоді в національній системі освіти, Національної програми патріотичного виховання громадян, Положення про класного керівника). Стисла анотація досвіду: Теорія мотивації витікає з необхідності будувати педагогічний процес таким чином, щоб його методика орієнтувалась на якомога глибше проникнення у внутрішній світ дитини, мала на меті пробуджувати і розвивати в ній творчі здібності і нахили, логічне мислення, активну життєву позицію: - підтримка ефективної взаємодії учнів, батьків, вчителів в умовах розвитку виховної системи школи; - надання дітям та молоді знань, умінь та навичок самоврядування, демократичного стилю взаємовідносин; - залучення учнів до удосконалення своєї особистості, створення умов для розвитку здібностей та реалізації інтересів, розвиток світогляду, самостійності та самосвідомості; - виховання позитивного ставлення до загальнолюдських цінностей та норм колективного життя, законам держави, розвиток громадянської та соціальної відповідальності за себе, оточуючих, своєї країни; - надання учням реальної можливості разом з педагогами, батьками прогнозувати, використовувати, виконувати та аналізувати навчально – виховний процес ; - створення у класі умов для самостійності, самодіяльності, реалізації ініціатив учнів; - формування та розвиток гуманістичної спрямованості особистості з усвідомленням громадянської позиції, почуття національної гордості; - участь у підготовці і проведенні свят, фестивалів, виставок, конкурсів, змагань; - виховання відповідальності за дотримання порядку в школі, класі, організація чергувань та роботи по збереженню шкільного майна, підручників; - організація пізнавальної, спортивно – оздоровчої діяльності, - підтримка проектної, пошукової діяльності, творчої ініціативи Напрями роботи учнівського класного самоврядування: науковий, культмасовий, технічний, сектор внутрішніх справ. Результативність впровадження досвіду: Результати учнів : Проведення різних типів позакласних заходів: виховних годин, лекцій, диспутів, бесід, ККВ, конкурсів, екскурсій, випуск кореспондентами класу журналу «ШКІЛЬНЕ ЖИТТЯ» , що сприяють розвитку творчості, здібностей, формуванню життєвих і соціальних компитенцій учнів. Результати діяльності вчителя: -Грамота відділу освіти Орджонікідзевської районної адміністрації Запорізької міської ради за зразкове виконання службових обов’язків та досягнення високих результатів у роботі (наказ РВО від 29.09.09 р. №455); -Запорізької Міської ради за багаторічну творчу працю та вагомий внесок у справу виховання підростаючого покоління (наказ від 31.10.2011р. № 63/з ). Репрезентація досвіду: - Виступи з доповіддю на шкільному методичному об єднанні (2013р) «Класне самоврядування - відмінна школа життя та будівництва демократичного суспільства» - Виступ на засіданні «Школи молодого вчителя»: «Творча лабораторія. З досвіду роботи.»